V západnej Európe je úplne bežné, že v MHD stretneš aj ľudí v smokingu. V takom Londýne je napríklad úplne bežné, že aby si nestratil drahocenný čas v zápche, pôjdeš radšej metrom/vlakom, ktorý je rýchlejší.
Samozrejme úplne bohatí ľudí nebudú nikdy chodiť MHDčkou, ale takých v populácii viac ako zopár % nie je.
Tí, ktorí jazdia autami majú niečo odrobené aspoň, vedia vyžiť narozdiel od tých, ktorí jazdia MHD! Tí, ktorí majú autá sú ľudia vyššej kategórie a my im ideme zapierať dopravu? To kde sme?
Toto je dôležitá pripomienka. Pred pár dňami som sa tade viezol t-212, ten sa zaradil do voľného pravého pruhu a zrazu silná rana. Až za zastávkou SAV si vodič všimol, že predsa len do niečoho vrazil a na Hodžovom nám. nás vysadil s tým, že mal nehodu. Keď som sa ho pýtal, či zrkadlo, tak povedal, že hej. Podľa mňa v tom bol nevinne, len si išiel vo voľnom pruhu a ak je niekto taký nepozorný, že si nechá vyklopené zrkadlo trčiace mimo chodník, je to jeho problém. Vôbec - všeobecne vidím tak nemožne a nebezpečne zaparkované autá, že ja by som si svoje tak nikdy nenechal - napr. na X Vazovova - Krížna. Nejde len o električku, ale aj o ostatné okoloidúce autá. Ja by som sa bál poškodenia svojho "miláčika".
Zníženie priepustnosti pripúšťam ale myslím, že by to bola akceptovateľná daň za odstránenie niekoľkominútových meškaní a zrýchlenie obehov na daných linkách. Čo sa týka vodičov 32 a 41, tam by to také komplikované nebolo, stačilo by im vedieť, že v čase keď majú autá zelenú sa buď musia zaradiť medzi autá doľava alebo vypustiť plyn s tým, ze križovatkou prejdu až na ďalší (pred)signál.
Parkovací pruh od Bjornsonvej po Račianske mýto, by sa na to da jednoducho využiť, namiesto 37 áut, stovky cestujúcich. Dokonca by nebolo potrebné ani zrušiť tie miesta ale dali by sa vytvoriť parkovacie boxy medzi stromami, bolo by ich menej ale myslím si že priechodný kompromis.
Okrem zníženia priepustnosti v ostatných smeroch má takýto návrh aj praktický problém: vodiči 32 a 41 by museli vedieť, v akej fáze do križovatky vchádzajú, aby vedeli, či sa zaradiť do bus pruhu, alebo do ľavého pruhu. Lebo použili bus pruh v čase mimo predsignálu, tak by z neho nemohli odbočiť vľavo (kvôli súbežne idúcim autám) a blokovali by všetky autobusy/trolejbusy za sebou.
V tom úseku je to tiež o uprednostnení individuálneho záujmu zopár ľudí mať parkovacie miesto rovno pred domom pred verejným záujmom tisícov cestujúcich vo VHD.
Ja by som ešte privítal aj quick win v podobe guličkového predsignálu pre busy odbáčajúce z Pražskej na Šancovú, ktorý by umožnil aj linkám 32 a 41 využiť existujúci bus pruh pri ceste na stanicu. Stačilo by im dať nejakych 10 sekúnd pred signálom pre autá, aby stihli prekrižovať tie tri pruhy pod nadchodom a zaradiť sa do odbočovacieho pruhu na stanicu.
OT: Nevie náhodou niekto čo sa zaseklo na magistráte pri riešení večného problému s parkujúcimi autami, ktoré zasahujú do pravého jazdného pruhu na Pražskej za Sokolskou v smere do mesta? V júni tam konečne pribudli značky zákaz státia mimo vyznačených miest a aj také infotabule, že sa bude meniť dopravné značenie. Odvtedy ostali nové značky zabalené v igelite, parkuje sa veselo ďalej a vozy MHD zbytočne naberajú meškanie, keďže sa nemestia do pruhu, ktorý je inak voľný. Je fakt absurdné, že sa toto obmedzovanie MHD a znižovanie celkovej priepustnosti komunikácie cca desiatimi parkujúcimi autami celé roky toleruje...
Adam, Sor, Minko - naco na neho reagujete? Je ocividne, ze sa vyziva v pisani bludov, lebo v zivote nic ine nevie/ho nebavi. Ignorujte ho. Po case ho to prejde, napriek tomu co tu bude tvrdit.
Myslim, ze zabanovat pouzivatela je pre admina na zopar kliknuti. Na druhej strane zalozit si novy ucet (predtym novy email) trva urcite podstatne dlhsie.
Alebo by sa dala pridat funkcia, ze kazdy kto dostane povedzme 10 minusok bude mat na urcitu dobu pozastavene komentovanie, ked sa to stane znovu bude automaticky zabanovany.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
henko151
V západnej Európe je úplne bežné, že v MHD stretneš aj ľudí v smokingu. V takom Londýne je napríklad úplne bežné, že aby si nestratil drahocenný čas v zápche, pôjdeš radšej metrom/vlakom, ktorý je rýchlejší.
Samozrejme úplne bohatí ľudí nebudú nikdy chodiť MHDčkou, ale takých v populácii viac ako zopár % nie je.