tak sedacky su v CAFoch a combinach riesene uplne inak. a hlavne su ovela pohodlnejsie v tych CAFoch.inak neviem preco by mala byt vyhoda viac sedaciek? na tych linkach potrebuju kapacitu, ved to je najviac vytazena linka na svete. idem 3-4 zastavky v pohode postojim.
Zásadne nesúhlasím s tým, že by budapeštianské Combiná či CAF-y boli ideálne vozy. Stačí sa pozrieť na usporiadanie interiéru. To je v škodovkách vyriešené oveľa lepšie, bez stratových priestorov. Nad podvozkom je "štvorka" sedadiel, na oboch stranách, pred i za 2+2, spolu je teda v škodovkách nad podvozkom 16 sedadiel. V CAF-och a Combinách je na rovnakom mieste - pri rovnakej šírke (či "úžke") uličky 7 resp. 9 sedadiel. Sedadlá sú ďaleko od okna a v Combinách musí mať sediaci človek ešte vykrútené nohy smerom do uličky. Skrátka veľké straty pri využití interiéru. A nápravové tlaky sú v škodovkách tiež vyriešené lepšie (váha vozidla : ako pri usporiadaní podvozkov pod 1.-3.-5. resp. 1.-3.-5.-7. podvozkom, potom vychádza nápravový tlak ako váha : 6. Takže sa zhodujem s kohutom.
No tých 8cm cítiť najmä nad podvozkami. O Siemensoch môžeme len snívať, osobne Aveniá som ešte nevidel, dizajn sa mi toho moc nepáči, ale tak to je vec názoru. No čo som pozeral teraz fotky interiéru tak je to veľmi podobné naším 30Tčkam, i keď musím uznať že 30T a 29T bol asi najpodarenejší kauf čo sa podaril od 2014 a aspoň električková doprava dostala nejaké rozumné náhrady na rozdiel od trolejbusov, kde sa dostali tie "prímestské" 31Tr/30Tr.
Ešte k tým Škodovkám by som dodal že okrem prasačej techniky by sa zišlo aj oprava koľajníc, lebo stav zvrškov po ktorých jazdia je hrôzostrašný.
Ad Ričard: Keby boli nižšie, tak si plieskaš hlavu o strop a navyše ak dobre viem tak ony by vedeli mať aj 1435mm podvozok.
Osobne si myslím, že mohli byť ešte krajšie, keby boli o niečo nižšie, tomu nášmu malému rozchodu by to tiež prospelo, hlavne s tou prasiackou technikou.
A v Bratislave má hlavne značná časť vodičov s tými Škodovkami neuveriteľne prasiacku techniku jazdy cez oblúky, čo teda vozom a tratiam vôbec neprospieva, o lietaní cestujúcich zľava doprava ani nehovorím. Kiežby to niekto kontroloval, napomínal a v prípade nepoučiteľnosti pokutoval...
Budapeštianske Combiná Supra/Aveniá sú koncepčne pre bratislavské podmienky podľa mňa takmer ideálne vozy, videl by som ich tu oveľa radšej ako Škodovky. Otázka je, aké veľké by museli byť podesty v interéri na metrovom rozchode, a aký by tam teda ostala široká ulička.
Variobahn v Londýne má okrem normálneho rozchodu oproti bratislavským škodovkám ešte aj o 17 cm širšiu skriňu. Budapeštianske Combiná Supra sú, myslím, o ďalších 8 cm užšie. To tiež značne zaváži.
Nase Skody 29T/30T su skvele elektricky po vsetkych strankach a co sa tyka dizajnu, tak su to najkrajsie elektricky ake poznam. Idealne by bolo pridat im par clankov.
Tak ale tie Budapeštianské Combina sú o 10 rokov staršie električky a neprídú mi nejaké extra. I keď je sranda vidieť takú mega električku ako je plná a chodí v takom intervale že v špičke vidíš v diaľke na ďalšej zastávke ďalšiu.
Nechce sa mi gugliť, ale mňa by skôr stálo koľko stáli tie nové dlhé CAFy čo jazdia na 1tke.
V Bratislave mi ForCity pridú ako vcelku rozumne riešené električky a vzhľadom na to akú údržbu dostávajú, robia skvelú prácu. Lepšie vyriešený mi prišiel asi iba Stadler Variobahn v Londýne ktorý aj napriek 2+2 má vcelku priestrannú uličku. Myslím si že 32m električky do BA nie sú zlé, skôr by sa mali nejak nahradiť kačice všade okrem linky 2.
O dvere by som sa nikdy neopieral hlavne v zákrute,raz sa tie dvere môžu otvoriť.Na starých autobusoch sa dali otvoriť ručne dvere ,ked bolo vzduchové otváranie dverí.
V Belehrade žiadne 50 m električky nemajú. Majú tam 32,5 m CAF-y á 2,1 mil. EUR s pevnými podvozkami, z toho dvoma hnacími. Belehrad je placka, tam to stačí.
kraviny pokracuju, zbytocne reagovat.pripomina mi to jedneho trolla, kosicana na sme.sk.ten bol strasny expert na letectvo.napr. chcel nahradit 3 denne lety v ramci europy 737 alebo 320 jednou A380. toto je podobny expert.
Predsuvne dvere, ktore som mal hlavne na mysli, madla nemaju. Tie dvere, ktore maju madla sa neotvaraju smerom von. Tie madla su tam na to, ked su dvere otvorene, aby sa clovek mohol chytit, ked nastupuje alebo vystupuje, ked na zastavke nieje obrubnik a je tam velky vyskovy rozdiel. Pocas jazdy by cestujuci nemali vobec stat v priestore dveri a uz vobec nie sa o ne opierat. Ano viem, ze v nasich podmienkach, ked vozidla jazdia preplnene sa to neda, ale vzdy sa da chytit inej tyce tak, aby sa clovek celou vahou neopieral o dvere.
a ja som v minulosti pisal o tom ze v belehrade maju 50 m elektricky za rovnaku cenu ako sme my kupili 32 m. ale vsetci ma zrusili ze take nepotrebujeme.hlavne ze trend vo svete je iny.
Je to jednoduché. Trojdverový autobus ako napr. ten elektrický ,prepchatý sedačkami okrem priestoru pre kočík a inv.vozík,tam by mohli byť sklápacie 2-3 sedačky. A dodržiavať grafikon,aby neboli zápchy ,potom je autobus nárazovo preplnený.
Ideálne by bolo mať okolo 30 sedačiek v krátkom autobuse ako je NB12 ale to by tam nemuseli byť štvrté dvere.
Masa ľudí stojí len tam kde si nemôžu sadnúť.Tam kde je veľa sedačiek akoby zázrakom aj málo ľudí stojí. Nad tým sa zamyslite. Nebude to tým ,či sedíš alebo stojíš zaberieš rovnakú plochu ,zvlášť keď nesieš zavazadlo.
Neder zbytocne klavesnicu na neho. To co pises, som mu napisal asi 3x, vratane inych, a stale melie svoju mantru, ze najlepsi autobus je taky, kde budes mat 3+2 sedacky a behat budes ludom po hlavach aby si si sadol
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
omg123