Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #228987:
2,62 mil. € je odpoveď na otázku pýtajúcu sa na električku Škoda 30T pre Bratislavu, nie pre Belehrad.
A keď už riešime CAFy... Neviete niekto, prosím, aká je presne koncepcia stockholmských a tallinnských Urbos AXL? Nedarí sa mi v jazykoch, ktorými vládnem, nič presnejšie nájsť. CAF len píše o železničných dvojkolesiach, ale už nie to, či a ktoré podvozky sú otočné. Je to rovnaké ako pri našich Škodovkách?
Reakcia na: Mhr1 #228991:
Novšie Avenio v Haagu má nad podvozkami tiež po 16 sedačiek, pri šírke skrine 2,55 m (oproti 2,4 m v Budapešti). Znalejší možno doplnia, či to je len tou skriňou, alebo aj inováciou, alebo je tam aj nejaká iná zmena (menšia vôľa podvozkov?).
Reakcia na: omg123 #228985:
Lenže ono tam nie je viac miesta na státie. Sedačiek je menej, lebo sú odsunuté od okna, a preto sa tam zmestí len jedno sedadlo. Naviac je akurát tak priestor pre kabelku pri okne...
Reakcia na: Mhr1 #228981:
OK, toto asi nebolo z mojej reakcie jasné: koncepčne = usporiadaním pohonu/podvozkov/článkov. Nehovorím nič o počte a rozvrhnutí sedačiek. Z toho, čo píšeš o usporiadaní podvozkov a nápravových tlakoch, mám pocit, že hodnotíš "tradičné" Combino, nie to, čo jazdí v Budapešti. To má nápravové tlaky, ak sa nemýlim, nižšie než naše Škodovky, a rovnomernejšie rozložené. Znalejší ma opravia/doplnia.

O CAFoch som nič nepísal. Predpokladám správne, že to má všetky podvozky neotočné? Možno by na tom aspoň tá časť vodičov, ktorej sa to týka, jazdila menej nepríčetne...
Reakcia na: Mhr1 #228981:
Nechcem kolom dokola točiť už prebehnuvšiu diskusiu ale:
Budapeštianske Combiná sú Aveniá a nápravové tlaky majú vyriešené úplne ideálne, ich vplyv na zvršok je tiež najmenší. Nápravový tlak nevyriešiš prostým delením hmotrnosť vozidlá " počet náprav, keďže napr. 15T majú PODSTATNE viac zaťažené krajné podvozky.
Problém podest v interiéri sa vyriešiť, s ohľadom na technickú koncepciu, zmeniť nedá.
Rozhodne by som nemiešal Combiná Supra (Aveniá) s CAF-mi, keď sú to technicky a usporiadaním inetriéru úplne odlišné vozidlá.
Reakcia na: henko151 #228975:
Budapeštianske Combiná sú v skutočnosti Aveniá a sú to technicky najlepšie električky na svete. Ale bohužiaľ koncepcia "Kurzgelenk" má určité obmedzenia v interiéri, tam sú lepšie pevné podvozky.
Reakcia na: Ričard #228974:
Zopakujem to ešte raz:
Cena ELEKTRIČKY pre Belehrad bola 2,1 mil. EUR. Zvyšok je servis po skončení záruky.
Reakcia na: henko151 #228980:
Vedeli... a jazdili by iba po jednej koľajnici?
Reakcia na: Mhr1 #228981:
tak sedacky su v CAFoch a combinach riesene uplne inak. a hlavne su ovela pohodlnejsie v tych CAFoch.inak neviem preco by mala byt vyhoda viac sedaciek? na tych linkach potrebuju kapacitu, ved to je najviac vytazena linka na svete. idem 3-4 zastavky v pohode postojim.
Reakcia na: Mhr1 #228982:
Nejaká zrada či čo!!!??? Tak to poviem slovne: váha vozidla deleno osem. Mohol by niekto vysvetliť toho smajlíka?
Reakcia na: Mhr1 #228981:
Neviem, prečo mi tam skočil smajlík namiesto osmičky, malo byť pri škodovkách
(váha vozidla : 😎.
Reakcia na: ceres #228977:
Zásadne nesúhlasím s tým, že by budapeštianské Combiná či CAF-y boli ideálne vozy. Stačí sa pozrieť na usporiadanie interiéru. To je v škodovkách vyriešené oveľa lepšie, bez stratových priestorov. Nad podvozkom je "štvorka" sedadiel, na oboch stranách, pred i za 2+2, spolu je teda v škodovkách nad podvozkom 16 sedadiel. V CAF-och a Combinách je na rovnakom mieste - pri rovnakej šírke (či "úžke") uličky 7 resp. 9 sedadiel. Sedadlá sú ďaleko od okna a v Combinách musí mať sediaci človek ešte vykrútené nohy smerom do uličky. Skrátka veľké straty pri využití interiéru. A nápravové tlaky sú v škodovkách tiež vyriešené lepšie (váha vozidla : 😎 ako pri usporiadaní podvozkov pod 1.-3.-5. resp. 1.-3.-5.-7. podvozkom, potom vychádza nápravový tlak ako váha : 6. Takže sa zhodujem s kohutom.
Reakcia na: ceres #228977:
No tých 8cm cítiť najmä nad podvozkami. O Siemensoch môžeme len snívať, osobne Aveniá som ešte nevidel, dizajn sa mi toho moc nepáči, ale tak to je vec názoru. No čo som pozeral teraz fotky interiéru tak je to veľmi podobné naším 30Tčkam, i keď musím uznať že 30T a 29T bol asi najpodarenejší kauf čo sa podaril od 2014 a aspoň električková doprava dostala nejaké rozumné náhrady na rozdiel od trolejbusov, kde sa dostali tie "prímestské" 31Tr/30Tr.

Ešte k tým Škodovkám by som dodal že okrem prasačej techniky by sa zišlo aj oprava koľajníc, lebo stav zvrškov po ktorých jazdia je hrôzostrašný.

Ad Ričard: Keby boli nižšie, tak si plieskaš hlavu o strop a navyše ak dobre viem tak ony by vedeli mať aj 1435mm podvozok.
Reakcia na: kohut2012 #228976:
Osobne si myslím, že mohli byť ešte krajšie, keby boli o niečo nižšie, tomu nášmu malému rozchodu by to tiež prospelo, hlavne s tou prasiackou technikou.
A v Bratislave má hlavne značná časť vodičov s tými Škodovkami neuveriteľne prasiacku techniku jazdy cez oblúky, čo teda vozom a tratiam vôbec neprospieva, o lietaní cestujúcich zľava doprava ani nehovorím. Kiežby to niekto kontroloval, napomínal a v prípade nepoučiteľnosti pokutoval...
Reakcia na: henko151 #228975:
Budapeštianske Combiná Supra/Aveniá sú koncepčne pre bratislavské podmienky podľa mňa takmer ideálne vozy, videl by som ich tu oveľa radšej ako Škodovky. Otázka je, aké veľké by museli byť podesty v interéri na metrovom rozchode, a aký by tam teda ostala široká ulička.

Variobahn v Londýne má okrem normálneho rozchodu oproti bratislavským škodovkám ešte aj o 17 cm širšiu skriňu. Budapeštianske Combiná Supra sú, myslím, o ďalších 8 cm užšie. To tiež značne zaváži.
Reakcia na: henko151 #228975:
Nase Skody 29T/30T su skvele elektricky po vsetkych strankach a co sa tyka dizajnu, tak su to najkrajsie elektricky ake poznam. Idealne by bolo pridat im par clankov.
Reakcia na: omg123 #228972:
Tak ale tie Budapeštianské Combina sú o 10 rokov staršie električky a neprídú mi nejaké extra. I keď je sranda vidieť takú mega električku ako je plná a chodí v takom intervale že v špičke vidíš v diaľke na ďalšej zastávke ďalšiu.

Nechce sa mi gugliť, ale mňa by skôr stálo koľko stáli tie nové dlhé CAFy čo jazdia na 1tke.

V Bratislave mi ForCity pridú ako vcelku rozumne riešené električky a vzhľadom na to akú údržbu dostávajú, robia skvelú prácu. Lepšie vyriešený mi prišiel asi iba Stadler Variobahn v Londýne ktorý aj napriek 2+2 má vcelku priestrannú uličku. Myslím si že 32m električky do BA nie sú zlé, skôr by sa mali nejak nahradiť kačice všade okrem linky 2.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.