Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Coyoti #224964:
Tak ono to celkom problem je ked kazda linka ma 7 variantov trasy 😃
Reakcia na: kecho #224962:
To je pravda SL cest.poriadky dlhé roky nezrozumiteľné ako keby bol problém urobiť také ako má DPB
Reakcia na: Mike #224961:
Este by teoreticky mohol aj tu
https://www.idsbk.sk/cestovne-poriadky/
Ale vyznat sa v lajnovych cp je pomaly na psychiatriu...
Reakcia na: rini17 #224960:
V takej forme ako sú cestovné poriadky MHD Bratislava, zastávkové cestovné poriadky prímestských liniek v IDS BK nie sú nikde spracované.
CP prímešstských autobusov sa dajú pozrieť na http://www.slovaklines.sk/moja-cesta-so-slovaklines/preprava-v-regione/cestovne-poriadky.html - ale tam iba podľa liniek
alebo na www.cp.sk vo forme odchodov zo zastávky počas dňa - a tam sa dá nastaviť zobrazovanie iba liniek v rámci IDS BK.
Zdravím, dá sa nejako dopracovať ku zastávkovým cestovným poriadkom IDS BK na prímestských linkách?
Reakcia na: Ámos #224957:
Podľa mňa to bude slovo do BIDky. ? a nie súčasnej.
https://www.sofiatraffic.bg/en/news/p/1

Zaujímavé. Pochopili, že tá agenda spolu súvisí.
Reakcia na: dyspozytor #224954:
To je Duncik, ten bol mimo este pred Slobodnym vysielacom 🙂
Reakcia na: C4H8Cl2S #224929:
NA STRÁˇY!
?
Reakcia na: C4H8Cl2S #224930:
...ejha, tu sa už aj vyvlastňuje!!?
slobodný vysielač tuším prináša svoje "ovocie"... ?
Reakcia na: Mhr1 #224949:
+ Valec #224951 super zhrnutie, ďakujem ?
Reakcia na: Mhr1 #224949:
Platobna karta je lacnejsia ako Oyster preto, ze sa zuctuje az v noci, cize to vie spravit zlozitejsie prepocty. Napr. denny listok na zony 1-3 a potom dokupenie jednej jazdy 4-6. To Oyster nevie, denne maximum vzdy pocita pre vsetky precestovane zony v dany den. Plus Oyster ma len denny limit, zatial co platobna karta aj tyzdenny 🙂
Reakcia na: Ike #224939:
Keďže som v Británii bol prvýkrát v r. 1974 a od roku 1990 tam cestujem pravidelne, v posledných 9 rokoch cca 6x/rok, určitý prehľad mám. Skúsenosti cestujúceho najmä v rokoch 1990-2000 boli katastrofálne, cestovný poriadok slúžil len pre hrubú orientáciu. Po privatizácii sa to čiastočne niekde zlepšilo. Rozdiel v privatizácii oproti Slovensku alebo Česku je, že až na hlavné trate sa na jednej trati, alebo skupine tratí resp. oblasti poskytne licencia len jednému dopravcovi. A aj na tej hlavnej trati sa stretnú vlaky rôznych dopravcov z rôznych smerov len na spoločnom úseku. Na konkrétny určitý čas sa pridelí dopravcovi licencia a za tento čas môže preukázať čo vie. Nemá ale na trase konkurenciu, čiže nevznikajú podrazy typu dumpingových cien a pod. No a keď mu licencia skončí, môže sa o ňu uchádzať znovu. Ale nemusí ju, samozrejme, dostať. To by ho (dopravcu) teda malo tlačiť k čo najlepším službám, aby licenciu získal opäť. Zdá sa ale, že podobnou cestou sa pôjde aj u nás. Lebo situácia na trase Praha - Ostrava, kde sa podrážajú 3 či 4 spoločnosti, nie je ideálna.
Moje skúsenosti z vyše 50 návštev Londýna v posledných rokoch ukazujú, že to nie je také úžasné, ako by sa mohlo turistovi zdať. Metro: veľmi časté nepravidelnosti, najmä na pôvodných (veľkých) linkách (Circle - poznámka - už cca 7 rokov nie je okružná, ale "slimáková", District, Metropolitan, Hammersmith). Pred 2 týždňami boli "major delays" a "partial suspension" na týchto linkách počas 3 zo 4 dní, čo som tam bol. Veľmi zlá orientácia na vlakoch, len drobným písmom uvedená konečná a často len na čele súpravy, čo si cestujúci ani nemusí všimnúť. Žiadne čísla, čo je hlúpy anglický zvyk daný nechuťou porušiť tradície (nikdysatotaknerobilo, skrátka metro nemá čísla alebo písmená, také anglické a také tradičné). Lenže cieľ na vlaku sa nie vždy zhoduje s tým, čo je vypísané na informačnej svetelnej tabuli, niekedy cestujúci až vnútri vagóna zistí podľa hlásenia ("this is a Piccadily Line train to Uxbridge"), že na letisko, kam, to podľa svetelnej tabule na nástupišti malo ísť, sa týmto vlakom nedostane. Najhoršia je v tomto situácia na Northern Line, tam som opakovane zažil situáciu, že na displeji bolo čosi, čo sa nezhodovalo s cieľom na vlaku a do toho hlásil rozhlas "For destination watch the train". Takže ani systém, ani dežurnyj na stanici nemali tušenie, kam nasledujúci vlak pôjde. Naviac školácke chyby pri organizovaní dopravy. Northern Line má na severe 2 základné konečné a v centre mesta 2 trasy. Takže sa buďto prekladajú vlaky v centre, ale potom idú zákonite 2 za sebou na rovnakú radiálu a naopak. Keby sa na to vykašľali a každej trase v centre by priradili len 1 radiálu, muselo by sa síce prestupovať (prestupná stanica Camden Town je na to uspôsobená), ale jazdilo by to pravidelne. Takto je v tom taký bordel, že interval aj v špičke je náhodný od 1 po 7-9 min.
Autobusy: obrovské nepravidelnosti vďaka zápcham ale asi i organizačnému bordelu, keďže sa vyskytovali aj tam, kde, zápchy neboli. Cestovné poriadky sú len hrubo orientačné (napr. interval 12-15 min., prvé a posledné spoje sú uvedené konkrétne), takže človek nemá šancu ísť na konkrétny spoj, skrátka musí dúfať, že mu do 15 min. snáď niečo príde.
Ale aby som len nekritizoval. V Londýne a blízkom okolí nemusí mať ani cudzinec vôbec cestovný lístok. Stačí ak má bezkontaktnú platobnú kartu štandardného typu (Visa, Mastercard, Maestro a asi aj Visa electron - funguje to určite v rámci EÚ, ako sú na tom karty mimo EÚ neviem). Takže Oyster Card, pokiaľ si neuplatňujete nejakú zľavu, už nepotrebujete. Sumy sa evidujú v priebehu celého dňa, nestrhávajú sa a až podľa celkovej prejazdenej sumy si na druhý deň nájdete v internetbankingu, koľko ste prejazdili. Je to zastropované, nikdy nemôžete prejazdiť viac, ako keby ste si kúpili celodenný lístok. Naopak, záhadne to býva občas aj lacnejšie ako cez Oyster Card. Čítal som o tom a raz som to aj zažil.
Jeee, v tuneli po dlhej dobe zase svietia vsetky svetla. Dokonca opravili aj to ze na boku svietilo len kazde tretie ?
Reakcia na: Peon #224941:
Viď #224946: Jazdí to Slovak Lines, po pôvodnej trase a zdá sa, že pre cestujúcich je naďalej zdarma.

Viď: https://imhd.sk/transport/doc/sk/14625/Senec
Reakcia na: Joyki #224938:
On už prevzal MHD minulý rok, s tým že kúpil / prenajal si ten pôvodný First od L+L.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.