Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #224804:
A cestovne poriadky budu uz tiez v normalnom stave? Alebo zas ostane zoznam 50 zastavok, pricom spoj A vynechava2,3,4, spoj B nezastavuje na 2,4,7, spojC vynechava parne, spoj D neobsluhuje neparne a pod.
Reakcia na: chodec #224798:
“ v socializme, všetko mal pod rukami štát a mal jednotnú koncepciu a hlavne mal aj financie ktoré prideľoval na stavby ktoré mali celospoločenský význam. A prideľoval ich tam kde bolo treba z celospoločenského pohľadu a tomu kto to mal reálne zabezpečiť. Dostal to do plánu a priebežne sa to kontrolovalo či sa úloha plní.“

Ak to myslis ako recesiu, vyznie to vynikajuco, ak tomu ale naozaj veris, tak je to vazna diagnoza...☺
Reakcia na: chodec #224798:
Keby niektorí z nás v tom socializme nežili, tak by sme ti aj uverili.
Reakcia na: zbytočný človek #224797:
Tak prestup na NEJAKÉ metro a z NEJAKÉHO metra vzhľadom na jeho podstatne kratší interval vyjde vždy a všade.
Reakcia na: 810zssk #224796:
Proste si Oblomov ako typického pendlera určil seba.
Reakcia na: Joyki #224794:
Mne sa to celkom páči. Úlany by sa dali dokresliť. Aj tak je tam vata oproti dnešným rýchlostiam.
Pásmová doprava aj na trati 130 by bola super.
Reakcia na: monoblok #224788:
Samý teoretik tu diskutuje, ale život je niekde úplne inde a aj dobrá myšlienka skape na nezáujme. Uvedomme si konečne, že už nie sme v socializme, všetko mal pod rukami štát a mal jednotnú koncepciu a hlavne mal aj financie ktoré prideľoval na stavby ktoré mali celospoločenský význam. A prideľoval ich tam kde bolo treba z celospoločenského pohľadu a tomu kto to mal reálne zabezpečiť. Dostal to do plánu a priebežne sa to kontrolovalo či sa úloha plní. A ak nie tak funkcionár dole z hrušky.
Takže ak chcete múdro diskutovať o nejakej integrácii v doprave tak si najprv položte základnú otázku - kto sa má o to postarať ?.
Majú železnice záujem postaviť pri žel. zastávkach a staniciach parkovisko, no nemajú však to pre nich neslúži, nemajú peniaze na údržbu koľaje a iných zariadení tak prečo by mali pchať peniaze do nejakého parkoviska.
Majú obce okolo Bratislavy záujem stavať parkoviská pri staniciach aj keď by pomohli svojim obyvateľom, no nemajú, veď nemajú peniaze ani na svoje vlastné potreby.
Takže kto vlastne potrebuje tie parkoviská okolo Bratislavy - no predsa Magistrát a znova tá blbá otázka má peniaze, no nemá, a má vôbec záujem no NEMÁ.
Treba spraviť projekt, treba vykúpiť pozemky, treba prerokovať, treba spraviť zmeny územného plánu, treba vysúťažiť zhotoviteľa, treba nájsť budúceho správcu, treba sa o to starať (v lete čistiť, v zime odhŕňať sneh) a peneži net. A nie sú ani ľudia čo by sa v tom angažovali. Poznáte na Magistráte niekoho kto by to riešil ? Takže sa vráťme pri svojich návrhoch konečne na pevnú zem. A teraz hor sa do príspevkov.
Reakcia na: 810zssk #224796:
To je aj dôvod, prečo taktové REXy cez Marchegg chodia tak, aby prišli na Wien HBf vždy na 43. minútu. Navyše značné množstvo ľudí vystúpi už na Stadlau (vždy 31. minúta, prestup na U2, s ktorou sa do centra dostaneš s prehľadom na ôsmu) alebo Simmeringu (vždy 37 minúta, prestup na U3, s ktorou sa taktiež dostaneš do centra tak, aby si tam bol na ôsmu). Opačne to tiež vychádza pekne, z HBf 15, Simmering 22, Stadlau 28. Takže vypadneš o celej z centra Viedne a chytíš vlak do BA. Nedávno som išiel od Radnice až v 10. minúte, lebo som sa zdržal a napriek tomu som stihol na Stadlau prestup na REX do BA. Mal som šťastie, keby mi to ušlo metro, tak s ďalším by som to už nestihol. Vo Viedni majú super nadväznosť medzi REXom cez Marchegg a metrami U1, U2 a U3. U1 na Hauptbahnhofe, U2 na Stadlau a U3 na Simmeringu. Prakticky z ľubovoľnej časti centra mesta stíhaš REX cez Marchegg, ak vyrazíš v celú hodinu a podľa polohy volíš U1, U2 alebo U3, prípadne tramvaj. Autobus neodporúčam, uviazne v zápche (ale to občas aj tá tramvaj).
Reakcia na: zbytočný človek #224795:
"by to denní pendleri medzi BA a Wien mali blbé, nemohli by príjsť na celú hodinu do práce vo Viedni a tesne po celej hodine odchádzať"
Predpokladam ze vacsina ludi vo Viedni nepracuje hned vedla stanice.
Reakcia na: Majo #224793:
Moc pekné! Ale prestup na Štrbskom plese nevychádza. Vozenie vzduchu medzi Petržalkou a Hlst je tiež úlet. Vlaky do Viedne posunul tak, že by to denní pendleri medzi BA a Wien mali blbé, nemohli by príjsť na celú hodinu do práce vo Viedni a tesne po celej hodine odchádzať. Určite to nebude zahustenie existujúcich REXov, jednokoľajná neelektrifikovaná trať potrebnú kapacitu nemá, už teraz pri hodinovom takte REXov je to narvané osobákmi Marchegg - Wien a S80 vo Viedni. Firmy majú väčšinou pracovné doby od celej po celú hodinu, takže pre zamestnancov dochádzajúcich denne by to bolo výrazné zhoršenie. Neviem ako to vyzerá v napojeniach na iné zahraničné štáty/mestá, ale tam nebude asi taký veľký podiel denných pendlerov.

Zaujímavé porovnať s týmto: http://www.fvv.tuwien.ac.at/fileadmin/mediapool-verkehrsplanung/Diverse/Lehre/RingVO_OeffentlicherVerkehr/2016-11-23_Garstenauer.pdf (strana 49). Tam sú riadne úlety (napr. zrýchlený "moták" railjet Bratislava - Bregenz cez Marchegg, Gänserndorf - Wien Floridsforf - Praterstern - Wien HBf...). A "klasické" REXy cez BA - Wien cez Marchegg a Siebenbrunn Leopoldsdorf sú ešte horšie než v tom čo si poslal ty.

Ináč viaceré AT návrhy podobného charakteru, ktoré sú synchronizované na DE a CH majú Bratislavu zaradenú ako taktový bod (Vollknoten, znovu neviem odporný termitologický výrez v našej reči) 15/45, čo je v rozpore s návrhom čo si poslal.
Reakcia na: Majo #224793:
S výnimkou okolia Bratislavy. Keby sa zaviedlo toto v kraji v rámci IDS BK, tak by to znamenalo asi tak 5 krokov späť. Komplet vynechávanie istých staníc (Lužná, Úľany) len preto, lebo to na mapy vyzerá, že je to ďaleko sú nebezpečné a neodborné kroky. A žiaľ takéto fantazmagórie majú aj u ŽSR či ZSSK. Nehovoriac o nedostatku ponúkanej kapacity v porovnaní s potenciálom či priepustnosti danej trate.
Reakcia na: Majo #224792:
Tu je celá práca: https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/003602-Navrh-integrovaneho-taktoveho-cestovneho-poriadku-Slovenska-pre-rok-2012/ . Hoci nie so všetkým sa stotožňujem, chalanisko odviedol kus dobrej práce a myslím si, že jeho grafikon je podstatne lepší než ten, podľa ktorého sa jazdí dnes.
Reakcia na: zbytočný človek #224791:
Pre železničnú dopravu na celom Slovensku to už spracované bolo a podľa mňa kvalitne, žiaľ ostalo to iba v šuflíku: https://www.vlaky.net/upload/images/reports/003602/Kunik_Petr_Sietova_grafika.pdf .
Nechcelo by sa niekomu spracovať niečo takéto?

http://www.sma-partner.com/images/Downloads/NGCH-2015.pdf

Pre MHD BA vrátane integrovanej dopravy (aspoň železničnej).
Reakcia na: S499.1023 #224787:
tomu nerozumiem a tá gramatika!?
Reakcia na: monoblok #224788:
Ako som čítal tak dokument ráta s rýchlodráhov ,ktorá má končiť na predmestí či Vinohradoch tak preto. Momentálne je to však nezmysel. Divoké P+R funguje už roky v Rači oproti krčme Peklo. Ak ho budovať tak určite na Komisárkach a nie Vinohradoch.
Na Vinohradoch stačí menšie na prípadný odvoz či dovoz cestujúcich k vlakom. Teraz sa využíva na to nespevnená plocha za nástupištom 4 pri Horskej ul.
Momentálne je funkčné parkovisko pred Predmestím s minimálnym využitím lebo z tej stanice ide pár vlakov iba ráno.
Nerozumiem, preco stavat zachytne parkovisko pri Vinohradoch, ked kusok dalej su Komisarky, kde je aj na P+R priestor. Na Vinohradoch ked tak mensie parkovisko K+R na kratkodobe zastavenie. Podobne Lamac, preco trepat nieco do mesta, ked pri Bory mall je dost miest na pripadnu novu zastavku a ludia mozu odtial do mesta resp Zelezna studienka sa da vyuzit, len to rozumnejsie prepojit s Patronkou. Kolony elektriciek pri velkosti aku ma BA uz budu stale, dolezite je podla moznosti odklonit IAD a mat dostatocne dlhe zastavky. Foto z Prahy je nezmysel, v akomkolvek meste pri problemoch nosnej dopravy nastava mensi kolaps a nahrada nepobera
Reakcia na: chodec #224780:
A čo ako má byť, elektryčky v plytkom tunely? Na teba argumenty nepotrebujem, ty si sa totiž nikdy neobťažoval s argumentami, len so svojou dojmológiou. A že práve hlavnosprávovec má problémy s vulgaritou?
Reakcia na: Ike #224776:
To nie je vo vzájomnom rozpore.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.