Inak, v akom stave sú tie spojky Flughafen - Gotzendorf a Petronell - Bruck an der Leitha? Mohol by v prípade nejakej mimoriadnej udalosti alebo výluky byť cez ne odklonený nejaký vlak? A ako je to s prejazdnosťou nevyužívaných spojovacích tratí u nás? Napríklad po trati Lužianky - ZM - Kozárovce občas ide nejaký mimoriadny historický vlak, ale bolo by možné tú trať využiť v prípade dlhodobejšej nezjazdnosti trate 150?
A? Pocet cestujucich bol stale len 1 564 311, cize priemerne denne okolo 4300 ludi (akurat realne to je casto niekedy podstatne menej a niekedy podstatne viac, kedze su tam silne sezonne vykyvy). A teraz kolko z nich islo z hlavnej stanice, aby ten expres vyuzili? Teraz sa ani nezaoberam cestovnym, bez beznej tarify to zakape uplne.
Navyse problem spociva v tom ze ten dopyt je narazovy. Raz za cas tam dovezies plny bus, ale v ostatnom case tam budes vozit vzduch. Napriklad zajtra su odlety o 06:40 (737), 07:20 (ATR), 09:40 (737), 09:55 (ATR), 12:10 (737), 12:25 (737), 13:10 (ATR), 13:55 (737), 14:15 (737), 14:40 (737), 15:45 (ATR), 16:55 (737), 17:30 (737) a 21:35 (737). Ale pozajtra uz medzi 6:40 a 12:50 nepojde nic, cize 12 hodin by ten bus vozil vzduch.
Cize trvam na tom co som napisal, teda ze taku linku ma zmysel prevadzkovat jedine ako ucelovu s CP samostatne stanovenym na kazdy den, podla aktualneho letoveho poriadku. Radsej navozit viac busov v case ked ich treba, nez vozit pol dna vzduch a potom narazovo narvat jeden autobus ktory sa zhodou okolnosti trafi do casu odletu/priletu.
A teda kazdopadne by ta linka mala navyse zastavovat aspon na Trnavskom myte a Bajkalskej. Len ludia z Hlavnej stanice nestacia.
Problem je ze takyto Airport Express by tiez chodil po drvivu vacsinu dna prazdny. Pri tom rozsahu dopravy co je na BTS to ma zmysel riesit jedine ako ucelove spoje, ktorych prevadzka by sa vyhlasovala na kazdy den.
Vlak na letisko BTS je podľa mňa hlúposť. Bohate by stačilo zaviezť priamy AirportExpress s cestovným 3 EUR z hlavnej stanice bez akéhokoľvek zastavenia, s busmi seriózne upravenými na batožinu a s odchodmi vždy 3 minúty pred busom 61. Každá z možností cestovania by si našla svoju klientelu.
Stretnut nemuseli, ale takto by sa to dalo riesit eurofondami a to je sposob, ktory by ich urcite vysiel lacnejsie, ako keby to museli tahat cele zo svojeho rozpoctu..
Ano, to je dobra alternativa, aj ked menej riesiaca regionalne vazby. Ta Budapest by mohla zasadne lepsit ekonomiku toho projektu (spojenie VIE s ovela vacsiou castou jej spadovej oblasti).
Ak by sa naozaj obnovil Pressburgerbahn do Petrzalky, bolo by vsak treba nieco vymysliet zo stanicou v Petrzalke. Väcsinu casu by to bolo v pohode, ale uz teraz su tam vlaky rano pred rannou spickou dost natlacene (ÖBB ich tam cez noc parkuju lebo treba v rannej spicke viac vlakov z Bratislavy ako z Viedne) a nastupiste 2 tusim nefunguje na 15kV 16,7 Hz...
Co sa rychlosti tyka, tam by bolo treba tlacit na ÖBB aby aspon trochu investovali do tej trati, lebo tam su casovo este velmi velke rezervy. Na celom Pressburgerbahne sa nachadza vela ostrych oblukov, cez niektore sa jazdi iba 50-60 km/h. Priemerna rychlost na tej trati podla mna lezi pod 100 km/h.
Taktiez by to ponuklo alternativnu moznost bez prestupov pre dochadzajucich do 2. a 3. okresu Viedne, pripadne az za Dunaj (Floridsdorf). Casovo by to bolo podobne, ako dnes trasa Petrzalka - Hbf + prestup na S-Bahn an hlavnej trati. Takze v rannych a poobenajsich spickach by to podla mna mrtve nebolo aj keby spojenie na letisko nebolo rychlejsie ako dnes...
Atraktívne spojenie BA - VIE bolo zvažované v rámci TEN-T17 s využitím (samozrejme po prestavbe) existujúcej spojky Flughafen Wien - Gotzendorf an der Leitha. Táto by mala využitie nie len pre REXy bo Bratislavy, ale aj pre RailJety do Budapešti.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TomJ