Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #206526:
A rozbité predné okno ovplyvňuje prevádzku vozidla alebo nie? Ja už veľa rokov spotrebovávam cca. jedno čelné sklo ročne a ešte sa mi nestalo, že by ma odkazovali na iný termín, než hneď.
Tuná sa totiž celý čas bavíme o dieloch, ako sklo, zrkadlo, blinker, reflektor, EP ventil ovládania dverí...
Reakcia na: Ike #206522:
"Ako často sa rozbijú na vozidle MHD dvere, utrhne sedadlo, rozbije okno?"

Podľa krimi.dpb.sk asi každý víkend aspoň jedno.


"Podľa mňa je extrém oboje - mať sklad s desiatkami čelných skiel, dverami, nárazníkmi, blatníkmi"

Kto tu hovoril o desiatkach... však podľa evidencie použitých ND za posledné obdobie nemôže byť problém vyrátať, koľko čelných skiel je vhodné mať na sklade... Áno, možno vyjde, že na Crossway ani jedno (lebo však tie sú len dva), ale na SOR NB18 možno aj 5 lebo toľko sa ich za mesiac rozbije. A takto by sme mohli pokračovať aj o ďalších. O žiarovkách sa ani baviť nebudem, tie sa pri takom počte vozidiel môžu (obrazne) rovno na celé palety objednávať.
Reakcia na: Ike #206522:
Ale ved tu nikto netvrdi ze DPB ma skladovat nahradne diely ktore bezne nepotrebuje. Ale veci ako sklo, kryty blinkrov, sedadla a podobne veci sa menia natolko casto abu sa to oplatilo. Lebo ten nahradny diel na 99% proste zaplatia, akurat ho zaplatia drahsie (jednotliva objednavka) a este aj stracaju peniaze na stojacom vozidle (hoci to uz je asi nad ramec ich chapania).
Reakcia na: S499.1023 #206525:
Za posledné štyri návštevy (mimo pravidelných) som bol z týchto príčin:
- zničený vlnovec výfuku - nemali a objednali ma na iný termín,
- únik kvapaliny servoriadenia - opravili a doplnili na počkanie,
- utrhnute spätné zrkadlo po DN - opravili na počkanie,
- výmena stabilizačných tyčí motora - nemali a objednali ma.

Suma summarum - súčiastky ktorých absencia neovplyvňuje prevádzku vozidla na sklade nemajú.
Reakcia na: Ike #206520:
Hej? A v tom servise, kam jazdíš, tiež nemajú nič?
Reakcia na: fanatikmhd #206518:
Čo je to "spatne sklo"? A železničná vlečka je tu pri akej príležitosti? Povezieš po nej to náhradné čelné sklo na Citelis, na ktorom ti ešte po mesiaci nezaschla farba?
Reakcia na: Ámos #206517:
Keď sa rúbe les, lietajú triesky? Aj boľševici tým obhajovali svojich Slánskych.
Reakcia na: Quakeman #206521:
V čom zlyháva moje porovnanie? Pokojne sa môžeme preniesť na úroveň hotelov. Spotrebný materiál, ktorý sa môže kedykoľvek pokaziť, kdesi v sklade určite majú (návliečky, mydlá, uteráky, žiarovky). Silne však pochybujem, že majú sklad, kde majú uložené desiatky dverí, okien, záchodov, umývadiel pre prípad, že raz za rok sa jedna z menovaných vecí rozbije. Ak sa tak stane, izbu na určitý čas uzavrú. Kvôli vypálenej žiarovke by to bola blbosť.

Ako často sa rozbijú na vozidle MHD dvere, utrhne sedadlo, rozbije okno? Ako často sa vypáli žiarovka, pokazí stierač, vozidlo dostane defekt? Ako cestujúci by si pochopil, keby ti neprišiel spoj z dôvodu, že vozidlu prasklo čelné sklo a čaká na nové a teda je odstavené? A pochopil by si keby bolo odstavené z dôvodu, že sa vypálila žiarovka obrysového svetla?

Podľa mňa je extrém oboje - mať sklad s desiatkami čelných skiel, dverami, nárazníkmi, blatníkmi, rovnako ako odstaviť vozidlo z dôvodu, že sa čaká na novú žiarovku. V oboch prípadoch vozidlo nie je spôsobilé jazdy v premávke. Lenže uskladnenie žiaroviek a čelných skiel je trocha rozdiel.
Reakcia na: Ike #206520:
Ike ty si tiež extrémista ,keď by si mal na starosti niekoľko stoviek domácností a dodacia lehota na novú chladničku by bolo pol roka na mikrovlnku 3 mesiace a rýchlovarnú kanvicu mesiac ver že by si mal na sklade nie 2chladničky a 4 mikrovlnky a 12 kanvíc ale podstatne iné množstvo podporené štatistikou poruchovosti a priemernej doby dodania konkrétneho výrobku.To len na margo porovnávania potrieb 1 domácnosti a DPB so stovkami dopravných prostriedkov.
Reakcia na: fanatikmhd #206518:
Rozumný príklad. A toto sa dá aplikovať na všetko. Ak mám doma osobný automobil, určite (ako zodpovedný vodič) mám doma aj destilovanú vodu, vodu do ostrekovačov, žiarovky. V garáži však rozhodne nemám 4 nárazníky, dva blatníky a náhradné sedadlá.

Alebo v domácnosti: mám náhradné sáčky do vysávača, náhradnú zubnú pastu a napr. potraviny nepodliehajúce skaze na ktoré je množstevná zľava. Ale rozhodne nemám 2 náhradné chladničky, 4 náhradné mikrovlnky a 12 náhradných rýchlovarných kanvíc.

Som rád, že konečne niekto poukázal na to, že ani jeden extrém nie je správny.
Reakcia na: Ámos #206517:
OK. Ale podstatné je, že keď vodič napíše do knihy vozidla poruchu (alebo všetky poruchy a zistené nedostatky), tak tá kniha sa iba opečiatkuje a bez toho aby to videl niekto z dielní čo i len z diaľky, tak voz ide ďalší deň opäť do premávky (keby sa opečiatkoval že "ani sme to nevideli"- to by sedelo, ale oni tam dávajú "zadané do opravy" a "oprava vykonaná".). Takže táto prax je tu desaťročia a nezmizla ani teraz...
Jediný "pokrok" je, že už niektorí pečiatku nedajú, ale napíšu do knihy že "daná súčiastka nie je na sklade", prípadne "elektrikár je na OČR", alebo "nebol kanál" a najlepšia situácia je keď je "súčiastka už objednaná" (ale to je fakt málo krát). Teda pointa týchto odkazov je, že s tou napísanou poruchou sa dá jazdiť, tak s tým jazdite.
A ešte "lepší pokrok" dosiahol vozmajster (alebo vozmajstri?), ktorý po prečítaní kníh odstaví maximum vozov zo dňa na deň, čím dosiahne že kým jeden deň je vypravené všetko ako má byť, ďalší deň už chýba 5 vozov a pri ďalších 4 poradiach nie je dodržaná kapacita (sor 10.5 namiesto kĺbu). (To keby niekoho zaujímalo prečo to jeden deň ide a ďalší už nie..). Tento prístup sa podľa mňa už začína približovať správnemu; len škoda že jedna partia vie vozy iba odstaviť, a až iná, s tými istými možnosťami v tých istých priestoroch vie cca polku vozov aj opraviť...
Reakcia na: Ámos #206517:
Viac menej ma pravdu kazdy, len kazdy tahate z druheho konca.
Je jednoznacne potrebne mat na sklade ND, no ide najma o spotrebny tovar ktory prio beznehodovom stave sa musi menit tak ci onak. Spatne skla, ziarovky, brzdove oblozenia, uhliky motorov, uhliky na zberace (E+T) a pod kraviny sa proste minaju, tie maju byt. No veci na vymenu po nehode (celne skla, narazniky, casti karoserie a pod) je zbytocne drzat, najma pri rozmanitom vozoparku. Len take celne skla.... Co typ, to ine....co seria, to ine.... ine to bolo za cias minulych, kedy Skoda 14Tr, Karosa B732 ci Tatra T3 boli v principe co do dielov vo velkej miere zhodne vozidla. Dnes je doba ina....ale zas na druhu stranu, prave DPB ma vlastnu zeleznicnu vlecku napojenu na zst nove mesto. Pristup do kazdej vozovne hned z dialnice. Naozaj drzat diely je zbytocne, ako uz bolo pisane. Na dennom osetreni vidim, co uz konci z dielov, a naplanujem pri pravidelnej objednavke nove kusy na dany pocet. Pri nehodovm stave sa hajit tym, ze cakanim na diely voz stoji....A? je po nehode, da sa robit dalsich X veci. zatial kontroly a spojazdnenie vozidla, priprava karoserie (vratane lakyrnickych prac) na osadenie dielov, a vuala, farba este nezaschla a diely dorazili......
Ci je tu dakto, kto miluje system DPB "Na holy ram osadime okna v tesneniach, a potom karoseriu nastriekame........"
Sommelier; Valec; S499.1023:
Hej asi mate pravdu, ze nejake zasoby musia byt. No ten system skladovych zasob bol zrejme monstrozny a zle riadeny, ked na sklade boli ND na desatrocia vyradene vozy a zaroven nejazdila polovica SU15 a kopec inych vozov, pricom sa vozidla aj kanibalizovali.

Samozrejme, ze musis mat na sklade ziarovky, prevazdkove kvapaliny a ine skutocne spotrebne zalezitosti. No je rozdiel aky velky mas sklad. S tym aj suvisi kolko skladnikov musis mat.

Nepoznam nove nariadenia ohladom skladov v DPB, ale cely ten povyk mi prisiel ako typicke nedasa, nikdysatotaknerobilo a podobne. Z toho podla mna plynu aj chyby, ktore nove vedenie robi. Kedze vsade je zvyknute na tento postoj, tak potom treba obcas aj strielat naslepo a skusit ci nevida. Obcas vida a obcas nie ☺
Reakcia na: Ámos #206507:
Tak určite, skladovanie vždy vytvára náklady, ale nástroje sú v jeho optimalizácii. Pretože množstevné zľavy na diely (ktorých spotreba je vysoká), či náklady na expresne a časté malé dodávky tiež nie sú zanedbateľné (mimochodom aj minimálne objednávky sú vcelku štandard), plus čo bolo spomínané, čiže to nie je ani z ďaleka o tom, že zruším sklad a ušetrím.
Reakcia na: Ámos #206507:
A koľko je čakacia doba na ND na bus? Ja mám garantované, že mi akýkoľvek náhradný diel výrobce odošle nasledujúci pracovný deň. Napriek tomu sa mi viac vyplatí mať náhradný diel na sklade a mašinu odstavenú o 1 - 3 dni kratšie.
Fotky tých vyhodených ND tu boli,
Cena za čelné sklo nie je vždy rovnaká. Keď nemáš čelné sklá na sklade, skladníka nepotrebuješ? Autobus môže kľudne stáť, než čelné sklo príde, autobus proste je? Žiarovky do blinkrov budeš tieš objednávať po kuse, aby si nemusel platiť skladníka?
Reakcia na: Valec #206509:
pri shitelisoch sa na sklo cakalo bezne aj mesiac
Reakcia na: Ámos #206508:
Dlhodobo menej odstavenych vozov = potreba mensej rezervy = menej nakladov na vozidla. Ak mas bezne taketo mnozstvo vozov odstavenych tyzdne cakania na ND, potrebujes viac vozidiel a to stoji peniaze. Pricom tie ND skor ci neskor zaplatis aj tak, pricom na nich este aj zaplatis viac, lebo kupa po jednom kuse je samozrejme drahsia.
Reakcia na: Ámos #206506:
Nikdy neboli sklady plné všetkého, čo bolo potrebné.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.