Reakcia na: Ámos #206507:
Tak určite, skladovanie vždy vytvára náklady, ale nástroje sú v jeho optimalizácii. Pretože množstevné zľavy na diely (ktorých spotreba je vysoká), či náklady na expresne a časté malé dodávky tiež nie sú zanedbateľné (mimochodom aj minimálne objednávky sú vcelku štandard), plus čo bolo spomínané, čiže to nie je ani z ďaleka o tom, že zruším sklad a ušetrím.
Mike
"Doby kedy budu plne sklady nahradnych dielov na ŠMky su davno prec." Nie su. Stale su plne sklady (resp. ešte pár mesiac dozadu boli) na tambusy, teraz sú na 400vkové ikarusy (lebo už to nemajú kam dať a ako to administratívne vyúčtovať..)
"moderne firmy maju minimalne skladove zasoby" - ano, toto zaviedli títo aj v DPB. Konkrétna súčiastka sa objedná na konkrétny voz, až keď sa tento jeden kvôli tomu odstaví (čiže paradoxne niekedy sa objednávajú diely po jednom, lebo dopredu nikto nič viac nenakúpi..) Dôsledok je potom ten, že na kĺbové karosy sú na sklade dokopy dva neony na osvetlenie interiéru, 3 ks brzdové doštičky, 1 ks vzduchový vankúš a pod.. A koľko jazdí karos si môžeš pozrieť tu vkatalógu a s akou pravdepodobnoťou bude nejaká potrebovať daný diel si domyslí asi každý.
"ze ci sa tie vozy nakoniec aj tak opravia" - áno, diely sa objednávajú na začiatku kvartálu, lebo vtedy sa rozdeľujú nové peniaze na divízií autobusy (ale platby DPB od mesta chodia mesačne..).
Čiže situácia v bus dielňach je stále nezmenená už desaťročia...
A záložáky obmedzilo toto vedenie v septembri 2013, kedy spravili systém že stačia 3 záložné autobusy na celú BA celotýždenne... A záložných vodičov netreba vôbec žiadnych, všetko sa zrušilo. (zároveň stým išlo nariadenie o obmedzení používania elektriny na prevádzkach, teda žiadne kúrenie, rýchlovarné kanvice, mikrovlnky, rádia, TV, nič..) Rozšírenie počtu ZV z 3 na 6 v prac. dni prišlo potom už o týždeň a obnovenie záložných vodičov o mesiac, keďže boli signály zo všetkých strán že to je úplná absurdita.. (bola aj novinka na imhd). Ale stále nie sme na tom stave spred jesene 2013, čiastočne aj preto že často chýbajú vozy aj vodiči do bežnej výpravy, takže nemá kto, ani čo to ZV robiť.