Nuz, na zastavkomere som nasiel uz aj Račianské mýto s dlhym e... detail, ale myslim ze ked uz kupia takuto vecicku, nech aj vyuzivaju vsetky jej moznosti a poriadne. To ale plati aj pre ine "komponenty" BUSE.
Odpoveď sa ale bohužiaľ nezakladá na pravde. Predpokladám, že pán Kolada v tom prsty nemá, skor ho niekto zle informoval. Trať v oblasti zastávok Most SNP je riešená metódou veľkoplošných panelov VÚIS, ktoré sú konštruované na trvalé zaťažovanie súbežnou premávkou motorových vozidiel a na iných miestach je takto používaná.
I.
Poslal som mail námestníkovi primátora v oblasti dopravy Ing. Karlovi Koladovi o spoločných zastávkach pre busy a eliny. Tu je jeho odpoveď. Logiku to má.
Vážený pán Tichý,
poslali ste nám e-mail, v ktorom navrhujete vytvorenie spoločných električkových a autobusových zastávok Nový most a Trnavské mýto. Uvedeným riešením sme sa v odborných kruhoch magistrátu a dopravného podniku už zaoberali pred podaním Vášho návrhu. Žiaľ, realizácia uvedeného riešenia nie je v podmienkach Bratislavy tak finančne nenáročná, ako to uvádzate vo svojom návrhu. Základným predpokladom realizácie uvedenej myšlienky je vyhovujúca konštrukcia električkových tratí pre spojazdňovanie ťažkou dopravou, medzi ktorú sa plne zaťažené autobusy ( najmä kĺbové) zaraďujú. V Bratislave sa tri projektovaní električkových tratí väčšinou nepočítalo s ich pravidelným spojazdňovaním. Pre možnosť ich spojazdňovania by bolo potrebné pri rekonštrukciách tratí zosilniť koľajový spodok a vyriešiť uchytenie koľají vo veľkoplošných betónových doskách rozdeľujúcich nápravový tlak. Pri takýchto rekonštrukciách aspoň časti električkových tratí je potrebné sústrediť pozornosť aj na primerané odhlučnenie tratí a pružné uchytenie koľají. Už pri nedávnej rekonštrukcii Rázusovho nábrežia, na ktorom je umiestnená aj električková zastávka Nový most sme požadovali spracovať také projektové riešenie, ktoré by umožnilo spojazdňovanie tejto trate a následné realizovanie aj spoločnej zastávky električiek a autobusov. Vzhľadom na obmedzené finančné prostriedky a tiež neprítomnosť vyhovujúcich technológií na slovenskom trhu sa realizoval úspornejší variant riešenia. Zahraničné technológie pre rekonštruované pomerne krátke úseky tratí v tomto období ich potom podstatne predražujú v jednotkových cenách, pretože okrem špeciálnych materiálov v malých množstvách vyžadujú aj špeciálnu realizačnú techniku. V období pretrvávajúceho nedostatku finančných prostriedkov nie je možné v krátkom čase počítať so zabezpečením prevádzkových podmienok pre vytvorenie spoločných zastávok. Vami uvažované úspory za údržbu troch prípadne zrušených zastávok nevykazujú oproti investičnému nárastu potrebných rekonštrukcií také hodnoty, ktoré by podstatne skrátili návratnosť investície. V závere našej odpovede Vám ďakujeme za úprimný záujem o zlepšenie služieb cestujúcej verejnosti.
S pozdravom Ing. Karol Kolada, námestník primátora
no pozeral som na dpb.sk a som zhrozeny... niekto sa asi naucil robit blikajuce texty, tak to je napchane asi vsade kde to nie je vhodne, cestovne poriadky DPB su zase iba vo forme obrazkov (to sa naozaj "da" pozerat napriklad z textovej konzoly), proste otras... dufam ze kym sa d3k0 vrati z dovolenky alebo nebudu platit CP ktore su na imhd tak nebudem musiet cestovat niecim coho sa dana zmena dotkla...
PS: nabuduce nesmieme pustit d3ka na dovolenku ked treba nieco davat na web
No neviem, nechcem sa hašteriť, ale mám dojem, že už aj v tejto diskusii bola reč o tom, že karty od toho istého výrobcu kúpiš v iných mestách za nižšiu cenu. Žeby výrobca predával karty pre DPB zámerne drahšie. Ak sa mýlim, rád sa nechám opraviť.
Re #18679 BM: A keďže som napísal, že s Turbom súhlasím aj ja, tak súhlasíš aj so mnou, či nie?
Trochu OT: Nepoznate nejaku URL kde clovek najde info o prave prebiehajucej modernizacii zeleznice
BA-TT? Zvlast by ma zaujimali planovane terminy rozbehania jedmotlivych usekov.
Transparent je vyborny ale podla mna by tie nazvy zastavok mali byt o kusok vacsie nech nemaju turisticke rakoviny ziadne vyhrady a trochu lepsi kontrast lediek , sadla by tam cervena farba tak ako je na vnutornych transparentoch. Vtedy by to bolo ulne super.
Informovanost cestujucich , je dobre ze DPB je ochotne dat o 10 litrikov viac a zlepsit tak informovanost cestujucich.
Ale strasne ma stve ze vozy ktore nozu skriekat zastavky neskriekaju a mazu aj zvukove databazy informacneho systemu BUSE. Najme na 7115 je krasne vidiet neprofesionalitu roboty pri mazani zvukovej databazy.:(
Zdenko> mohol by si najst aj navody na kvalitnu udrzbu autobusov a opravy oplechovania vozidiel pre DPB
TURBO#18664 Vies ked "ludia" v DPB hraju vzdy s kodmi na nesmrtelnost.
1. Nepochybujem, ze pred 20 rokmi ta tabula mohla byt. A co by si tam dal ty? Asi ides vo vyvoji dozadu, lebo pokial viem, tak papier je oproti ledkam starsi
2. Puzdro si nemusis kupovat
3. Vyrobna cena karty je nejakych 90 korun tusim, tych zvysnych 70 je pre dodavatela
Ak myslis tu tabulu, co je napr. v 6241, 7829 alebo v 7115, tak ja som to pochopil na prvy krat. Je tam viditelne v troch jazykoch napisane vychodzia zastavka, ..., konecna, cislo linky, pasmo, znamenie atd. Velmi sa mi ta tabula paci.
Keby tam vytlacili zoznam zastavok s ledkami, tak by sa to dalo pouzit asi iba na jednu linku, nie? A potom by to asi nemalo veliky vyznam. Neviem teraz o aky transparent presne ide, nenapisal si cislo voza. Ale napr. trolejbus c. 6241 alebo elektricka c. 7115 ma na vnutornej strane transparent, ktory vypisuje najblizsie zastavky, vychodziu a konecnu zastavku tiez. Podla mna je prehladny, dobre citatelny, konecne nieco poriadne za moje peniaze. Ja s tym uplne suhlasim, je to krok k lepsej informovanisti ecestujucich. Mne sa ten transparen paci, aj to, ze niektore ciele, ako napr. Hlavnu stanicu vypisuje viacjazycne. Alebo aj zastavku na znamenie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy