Ja vnímam dopravné predpisy ako nejaký "návod", ako by to malo fungovať, schému, pravidlá... ale ľudia sú živé bytosti a ich pohyb v meste a v teréne sa podľa mňa nedá vždy zaregulovať a zaškatuľkovať v zmysle predpisov. A to aj vtedy, keby boli (napr. pre cyklistov) oproti súčasnosti výrazne lepšie.
Práve preto by sme mali rozlišovať, ktoré porušovanie ktorých predpisov má aký dopad na bezpečnosť ostatných, výstupy z tejto diskusie by mali byť reflektované napr. v miere finančných či iných postihov za porušenie predpisu.
Príkladov a porovnaní by sa tu dalo uviesť X, keď však niekto chce všetko dávať na rovnakú úroveň, diskusia je nemožná.
Taakze, aby som to zhrnul, kedze som na pomalom pripojeni..
Ivan, intony: Pokial nie sme schopni sa bavit v normalnej rovine tak to nema zmysel. Ivan, odpoved k porusovaniu predpisov som uz dal, porusuju ich samozrejme vsetci, tak to funguje. Ja bojujem proti tvrdeniu ze "cyklisti mozu". No nemozu - tak ako nemozu ostatni. Tiez mam subjektivny dojem z mojho cestovania ze cyklisti vytvaraju casto tie uplne najzbytocnejsie nebezpecne situacie. Anyway, pokial jedina vasa argumentacia bude "nerozumies tomu", zalozena najma na tom, ze s vami nesuhlasim tak sa nikam nedostaneme. Ak vsak budete argumentovat takymto sposobom tak sa nedivte ze ludia maju cyklistov za "tych zlych". Je to opat ten princip, ze presadzovat fundamentalisticky dobru myslienku znici vsetky rozumne argumenty za jej realizaciu.
tr3mp, na tvoj priklad sa pozriem o par dni ked budem doma a odpoviem potom.
Stále si mi nedal odpoveď všeobecne ohľadne porušovania dopravných predpisov (keďže toto je pre teba akési "absolútne" kritérium) pri bežnom pohybe po meste.
Trosku OT: Blaguss sice zdrazel aj na linke BA-ZH-TR-MT, no ked Blaguus porovnam s dopravcom SAD ZVOLEN s dobou jazdy do mesta X , tak Blaguss je stale lacnejsi + o komforte vozidiel SAD ZV a Blaguss radsej tiez pomlcim ☺
1) PAYPASS V DPB: Dnes som si v predajni pod Novým Mostom všimol cestujúcim ľahko dostupné čítačky PayPass (v niektorých obchodoch ich totiž podávajú k zákazníkovi až pri platení).
Od predavačky som sa dozvedel, že cez PayPass je možné platiť cestovné lístky na bratislavskú MHD, ale príhraničná doprava (Hainburg) sa môže platiť iba v hotovosti.
Konecne to tu niekto napisal. Niekolko rokov som tu kritizoval Skody 15TrM a vsetci ste sa hned isli od hnevu roztrhat, ze vam niekto nakydal na tie vraky. Len sa ukazuje to, co som vravel. Viacere sa musia odstavovat pre problemy s napravami (6617, 6636, 6623, 6633, 6635,...) a pre problemy s klbami (6635, 6630, 6631, 6637). 6629, ktora nie je este ani po zivotnosti bez GO nemoze jazdit, to je jasny dokaz nekvality. Skoda tej 6613 na GO, to im nestacia tie pokazene opravy 6615 a 6606?
Inac som rad, ze sa aspon vypravcovia zobudili, na 201/8 bola v prvy den majstrovstiev vypravena 6604 a v tuto nedelu tam bola 6607 ? .
Čo by si robil konkrétne v tejto situácii: križovatka Harmincova - Lamačská cesta. Prídeš od Dúbravky po Harmincovej a zastaneš na semafore (v blízkosti bodu A). Chceš prejsť cez križovatku do bodu B.
Indukčná slučka ťa nezachytila, auto tiež neprišlo žiadne (je to málo vyťažený smer, naozaj niekdy nepríde aj 5 minút).
Chodník nevedie cez ostrovček, pri ktorom stojíš, ale je vzdialený štyri pruhy cez cestu a oddelený zvodidlom. Prebehnúť je nebezpečné, lebo neustále prechádza na striedačku prúd áut od Patrónky alebo od Lamača z diaľnice (poobedňajšia špička).
Naozaj ma zaujíma, čo by si v takomto prípade spravil. Predpokladajme, že auto nepríde naozaj dlho.
Predpisy ignorujú rovnako chodci, cyklisti a vodiči. Prechádzanie na červenú je podľa mňa ešte typickejšie pre chodcov ako pre cyklistov (ja to nerobím ani pri prázdnej cesty, ako väčšina ľudí).
Takisto nie je problém nájsť pri žiadnej z uvedených skupín príklad porušovania predpisov: napr.: https://picasaweb.google.com/cyklokoaliciaba/SirsieCentrumDokumentacia#5605068638124622050
Vždy je to vecou prístupu jednotlivca, nie je správne povedať, že chodci, motoristi alebo cyklisti sú notorickí porušovatelia predpisov.
ty také nevieš, že tu majú pravdu iba "vyvolení"... ostatní máme smolu, nerozumieme, nevieme... Jednoducho nereaguj na také prispevky, lebo už dva dni tu čítam to isté, nerozumieš, nevieš... ide pieseň dokolaaa, dokolaaa... ?
Re #166249 intony: mojkoo, ty si asi ešte nedostal faktúru odo mňa, žeee? To len budeš otvárať okále ? ? ?
Ten sa volá Frimmel, nie Filmel. Okrem toho neviem, prečo by mal byť mafián. Podľa fujsora je mafián každý, kto zarába viac, ako on.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tr3mp
Indukčná slučka ťa nezachytila, auto tiež neprišlo žiadne (je to málo vyťažený smer, naozaj niekdy nepríde aj 5 minút).
Chodník nevedie cez ostrovček, pri ktorom stojíš, ale je vzdialený štyri pruhy cez cestu a oddelený zvodidlom. Prebehnúť je nebezpečné, lebo neustále prechádza na striedačku prúd áut od Patrónky alebo od Lamača z diaľnice (poobedňajšia špička).
Naozaj ma zaujíma, čo by si v takomto prípade spravil. Predpokladajme, že auto nepríde naozaj dlho.
Mapa:
http://www.bing.com/maps/?v=2&cp=48.18033713914772~17.05878932029009&lvl=20&dir=0&sty=a&rtp=pos.48.18010133311162_17.058636675380136_near%20Harmincova%2C%20Bratislava%2C%20Bratislava%2C%20Slovakia___a_~pos.48.18054487267572_17.05896524598446_near%20Harmincova%2C%20Bratislava%2C%20Bratislava%2C%20Slovakia___a_&mode=D&rtop=0~0~0~&form=LMLTCC
Predpisy ignorujú rovnako chodci, cyklisti a vodiči. Prechádzanie na červenú je podľa mňa ešte typickejšie pre chodcov ako pre cyklistov (ja to nerobím ani pri prázdnej cesty, ako väčšina ľudí).
Takisto nie je problém nájsť pri žiadnej z uvedených skupín príklad porušovania predpisov: napr.: https://picasaweb.google.com/cyklokoaliciaba/SirsieCentrumDokumentacia#5605068638124622050
Vždy je to vecou prístupu jednotlivca, nie je správne povedať, že chodci, motoristi alebo cyklisti sú notorickí porušovatelia predpisov.