Gréci a disciplinovaní? To si bol v nejakom virtuálnom Grécku, o takom Srbsku ani nehovoriac...
Ako mi grécky policajt zakáže svietiť cez deň, keď mám v aute namontované denné svietenie a určite kvôli nemu nebudem ani vyťahovať poistku, ani zasahovať do nastavenia palubného počítača?
No neviem ako je to v iných častiach Grécka, ale na Kréte, kde som konkrétne bol, jazdili vodiči IGK ako zmyslov zbavení... Žiadne dodržiavanie predností na križovatkách a dopravných značiek a hlavne neustále vytrubovanie po sebe...
Ozaj včera keď si tu nebol, tak ťa tu dakto menoval riaditeľom nemenovanej súkromnej železničnej spoločnosti v ČR. V zápätí dakto vierohodnejší sa opýtal, akoto, že nepredávaš televízory?! Čo je na tom pravdy?
Ak sú v Grécku disciplínovanejší vodiči ako u náš tak zožeriem zubnú kefku. Teda také správanie na cestách ako tam som nevidel nikde inde v Európe... Však nakoniec o Grékoch sa hovorí, že dostávajú vodičák spolu s OP...
Ja len toľko, že nastal čas aby ti admini plne prenechali spravovanie tejto stránky ? alebo aby vytvorili S499.1023 diskusné fórum kde budeš môcť všetkých beztrestne napádať len a len ty ?
jedna vec su cesty, druha disciplninovanost... ja som precestoval aj take cesty, kde som sa cudoval ze to moze existovat - napr. pri Sofii cesta s rozmermi stvorprudovky a system urci si pocet a smer pruhov ako ti to vyhovuje...
Alebo rychlostna cesta v polovicnom profile medzi Suboticou a Novym Sadom, kde bezne proti sebe predchadzaju dve auta a minu sa na 30cm a vsetci idu veselo dalej...
Grecke cesty (nie hlavne tahy - tie maju na zapadoeuropskej urovni) spolu so zakazom svietenia cez den nebudem ani komentovat
Vsade vsak preziju preto, lebo su disciplinovany... u nas mam pocit ze nie su...
a uplne najhorsi vodici su podla mna cesko-slovensko-polsko-madarski kamionisti...
Ale to je moj subjektivny nazor a skusenosti. Ty mozes mat ine to co si zazil ti nemozem vyvratit ani opnovat
Prepáč mi, ale ten kto ma pozná vie, že som sa vždy snažil na mnoho vecí pozrieť v viacero uhlov pohľadov a nikdy som nič nezatratil. Sú určité veci na ktoré mám názor ako veľmi málo ľudí a dovolím si povedať, že to neni tým, že nesledujem dianie vo svete, no mojím jediným zdrojom niesú staré známe x-rokov otrepané TV a rádio-stanice ale čerpám aj z iných zdrojov, takých ktorých sa ľudia boja do nich nahliadnúť...
Čo viem, ľudia sa často sťažujú práve na nedostatočný interval do obcí, pritom autobusy nejazdia plné a je to aj práve z dôvodu neatraktivy. Ak by ich bolo viac, efekt, čím viac spojov, tým viac ľudí by sa dostavil.
Z Vysokej pri Morave po Hlavnú stanicu mi to trvá počas rannej špičky vlakom 40 min., autobusom aj 1 hod. 10 min., keď som šiel autom asi 50 min - tiež zápchy.
Áno, ale stále nechápeš jedno - pokiaľ sa krajina urbanizuje systémom odizolovaných monofuknčných RD projektov (so slepými uličkami, napojenie a výjazdy na hlavnú komunikáciu), obsluha VHD sa stáva prakticky nemožná, nakoľko krajina sa "rozlieza" do priestoru a na sieť VHD nemôže byť zmysluplne napojená. Odporúčam viac si naštudovať o koncepte "urban sprawl".
Množstvo dedín nemá kiná ani polikliniky a napriek tomu nie sú satelity... Do kina či na polikliniku nechodíš predsa každý deň a hádam ani každý týždeň. Dôležité sú skôr také služby, aké potrebuješ každodenne (školy) alebo skoro-každodenne (potraviny)...
práveže okrem tej MHD je to plnohodnotný monofuknčný satelit. Koncentrácia obyvateľov (ak si odmyslíme Volkswagen) je na Bratislavu. Služby žiadne - ani kino, ani amfiteáter, poliklinika.
Ale to nie je chyba tých projektov ale hlavne absenciou VHD. Tá nekonkuruje IAD ani kapacitou, ani komfortom. Predstav si, že teraz by zrazu všetci obyvatelia suburbánnej zóny BA čo využívajú autá a spôsobujú kolóny nasadli do VHD autobusov, vlakov... mal by si prázdne cesty, ale vozidlá by vyzerali takto nejako
Ja napríklad často cestujem do jedného okresného mesta.
Autom som tam do polhodiny, autobusom to trvá 1,15h a vlakom som to ani neskúšal, pretože v DNV mám ďaleko stanicu, v tom okresnom meste je ďaleko stanica a navyše každý vlak stojí na HLST 30 minút.
Teraz si predstav leto... Myslím, že je úplne normálne a prirodzené, že ak sa mi naskytne príležitosť, tak zvolím osobný automobil.
Keby boli autobusy (aspoň prímestské) a vlaky klimatizované a keby nestáli regionálne vlaky na HLST pol hodinu, tak už existujú tri porovnatelné alternatívy. V súčasnej situácii vyhráva IAD a to je práve dôsledok, že tie projekty sú de facto IAD projekty. Ja osobne som v mieste destinácie za čas kým vyhraity SL bus nabere ľudí na Nivách a Bajkalskej a to som vzdušnou čiarov neprešiel ani 3km
Uznávam, že je to komplikované a žiada si to obetu, lebo je to začarovaný kruh.
Komfort a kvantita bude, ak bude dopyt (po VHD). Dopyt nie je, pretože nie je komfort a kvantita ?
"Drahovský ako človek s inteligenciou, ktorý rozumie doprave " - rozumie hlavne automobilovej doprave, možno by si ale mohol občas prečítať napríklad imhd ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
Ako mi grécky policajt zakáže svietiť cez deň, keď mám v aute namontované denné svietenie a určite kvôli nemu nebudem ani vyťahovať poistku, ani zasahovať do nastavenia palubného počítača?