S mikročiastočkami máš síce pravdu - ale každý má niečo - nafta mikročastice, benzín aromatické uhľovodíky. A nafta nie je dotovaná, spotrebnú daň má len o chlp menšiu ako benzín a je to ODPADOVÝ produkt z výroby benzínu, nie že je jej výroba drahšia ?
Diskus fórum je fajn, ale keď sa majú diskutujúci moc "radi" alebo aj bez irónie myslené, tak je fajn sa stretnúť. Ústne sa to ľahšie chápe a hlavy sú menej horké ?
No ja ti poviem tak, že som napísal aj ja do BA novín a bolo to tam zverejnené. Vtedy som nepredpokladal, že SOR sa nepríhlási kvôli kapacitám, ktoré by výrobu takého počtu klbákov nezvládli. Písal som to aj preto, že som neveril, že dačo iné ako SOR dojde nakoľko aj na zvyšných 6ks 25Tr sa "zabudlo" a kúpilo sa 18 zbytočných hrábčov, tak som neveril, že tentokrát zvíťazí racionálna karta.
no tak ale nech si ty fandovia aj uvedomia niekedy co pisu ale to je kazdeho sukromna vec ja sa do nikoho nestaram okrem jednej osoby takze len tak v skratke aj tak ja som za ustnu dikusiu ako takto ked sa to tachsie chape
Ale vidis zrazu su vsetci ticho
No nič proti ale keď sú ti ľudia tak alergickí tak nech toto fórum si spravia len pre seba, alebo nech spravia v rámci registrácie aj vstupný test na základe ktorého ne/povolia vstup do diskusného fóra. Myslím však, že admini toto fórum vytvorili preto aby sa tu zišli fandovia MHD, potom znalejší problematiky MHD a pokecali, nie aby sa vraždili pre ne/odbornosť.
Ty máš pocit, že to, čo je vypísané na autosalónoch, platí aj pre autobusy ? ? Však choď¨niekam k Wiesenthalovi, že chceš Citaro so šesťročným servisom zdarma ? . Ale pri googlovaní ma zaujalo, že M-B Slovakia vôbec nemá v ponuke Conecto - nové Conecto by totiž mohlo byť lacnejšie ako Citelis a splniť všetky nároky DPB - len neviem, či sa už vyrába ja v klobásovom prevedení.
tazko povedat.. v ziadnych normalne dostupnych zdrojoch to jednoznacne uvedene nebolo... v kriteriach je uvedene:
Ekonomicky najvýhodnejšia ponuka z hľadiska kritérií
uvedených nižšie:
1. Priemerná cena za autobus – max. 60 bodov.
2. Prevádzkové náklady počas plánovanej životnosti
8 rokov = 520 000 km – max. 30 bodov.
3. Súčet záväzných cien vytipovaných ND – max.
10 bodov.
skorej si myslim ze su to "planovane" prevadzkove naklady (napr. vymena oleja stoji 10000 Sk, za dobu prevadzky N vymen oleja... naklady N*10000; a takto pre vsetky predpisane ukony).
a nazov obstaravania je "Nakup autobusov ..." a nie "Nakup a servis...".
NO vidis polovicku mas dobre len nechapem co ma stym spolocne ze SOR nedokaze plnit velke zakazky ked o to tu vobec neslo a nebolo to hlavne a podstatne kriterium preco sa nemohol prihlasit
Ale ako vidim tak odbornikom zrazu dosla rec. A vazne je tu len par ludi co do dopravy vidia aj z druhej strany nie len z tej co si niekde precitaju ? ? ? ? ?
co potom chudaci viedenaci, ktori maju 99% kmenovej flotily na plyn ?
detto motoricke vlastnosti .. ako bolo spominane, MHD ma priemernu rychlost asi tak 20kmh, cize ziadne rally nepotrebujes ..
plnicku tiez dobudujes raz dva .. posledny problem ..
ale asi radsej zaplatime prerabku 140 vrakos na plynaky po rokoch co ? to bude lacnejsie
Re #116942 S499.1023: v tom sa nezhodneme ja by som naftu pre osobnu spotrebu zakazal, alebo by som dal spotrebne dane na 1t ako pri benzine a nie dotoval, vyroba nafty je o drahsia za normalnych okolnosti .. preco by sa mali takto nepriamo dotovat ? navyse je to mor europy ..
a nezacni tu argumentovat parketikelfiltrami .. zachytia sice 99% hmoty, ale len 2% mnozstva ciastociek a tie mikro su najhorsie na rakovinu pluc ..
240 klbovych vozov z toho cast CNG za 2,5 mld.. Mas pocit, ze to je cena so servisom?
Jedine snad ak vyhra Mercedes tak mas servis v cene vozidla na 6 rokov alebo 150.000 km. Aj ked neviem ci to plati aj pre busy. Ale preco nie.
No skrátka chcel si aby teraz sa ozvali tí čo hovorili o skorumpovanosti zakázky... Je tak? Ja som len podotkol, že SOR nedokáže zatiaľ plniť veľké zakázky.
sú dve možnosti
1) vyhrá Irisbus, lebo: obstarávacia cena bude nižšia; skvelé referencie - keďže dpb si prerába nafťáky na plynové Karosy; nižšie maint. costs, keďže dpb je schopný dať tam náhradné diely aj z dnešných 16xx či 42xx ?; dpb má predsa vypísať ešte jeden tender (za tých +/- 200 mil.) na maxibusy, v ktorom "chceme vysúťažiť" tak zo desať skapalšity...
2) vyhrá Mercedes, lebo: v prípade tendra na skapalšity + jedného od ikei by bol unifikovaný vozový park...
ďalšie nápady? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023