Neviem odkial tie kamiony idu, ale opakujem, z Madarska asi nie, kedze z Madarska ich po tej D2 chodi minimum, takze by sa museli generovat niekde na Pecni, alebo co ? Podobne osobne auta, je ich tam strasne malo.
Tak neviem, ale to množstvo kamionov s maďarskými a poľskými značkami, ktoré stretávam na Prístavnom moste v špičke asi nejde z ČR ?. A pod tranzitom myslím pochopiteľne aj osobné automobily, ktorých tiež nie je málo.
A nezabudni, že Prístavný most (a dokonca aj Lafranconi) by odľahčila aj severná časť D4. Samozrejme, ~10 km tunel na Slovensku - buďme realisti. Ale rozhodne je to lepšie a rozumnejšie ako všelijaké plánované kolektory na D2. Inak ak ide o mňa, tak BA by dosť odľahčilo aj predĺženie R1 z Trnavy cez Senicu po Kúty a napojenie na D2.
Ono to mas tak, ze velke komunikacie pritahuju viac dopravy. Je uplne mozne, ze keby bola Prazska dvojpruhova tak by to zvladala relativne v pohode, pretoze doprava by sa presmerovala uplne inak, pripadne by viac ludi vyuzivalo ine formy dopravy.
Komunisti boli megalomani. Museli sme Západu ukázať, že my máme na veľa. A preto stavali často zbytočne veľké a náročné komunikácie s cieľom demonštrovať silu. Preto sa Bratislava pretkala krížom-krážom rôznymi štvorpruhovými komunikáciami a zničilo sa centrum. Vtedy nebolo toľko vozidiel, aby to bolo potrebné. Každopádne aj vtedy to bola diagnóza "autoslava" lebo sa ulice nafukovali a zaberal sa inak využiteľný verejný priestor (parky).
Teraz citujem nášho prezidenta: niekedy žiaľbohu, zároveň však chvaľabohu že žiaľbohu, boli megalomani, lebo dvojpruhová Brnianska, Lamačská a Pražská s množstvom križovatiek by asi nepostačovali. ?
1. OK, rychlost beriem, ale nemyslim si ze to vyvazi straty tym ze pojde o obchadzku (s vynimkou tranzitu AT/HU-D1, k tomu ale viac nizsie).
2. Aky tranzit? Tranzit z Madarska? V takom pripade opakujem, podme sa postavit od Jaroviec k D2 a uvidis, ze toho tranzitu je tak strasne malo ze to je zanedbatelne (D2 v useku Pecna - Jarovce vyuzivam velmi casto). A nezabudaj, ze kamionisti budu za D4 platit myto, zatial co D2+D1 maju zadarmo (hoci toto sa moze upravit, dufam ze po D1+D2 budu v meste bezplatne len do 3,5 tony).
1. D4 bude diaľnica mimo mesta = 130 km/h miesto 90 km/h pri drobnom snežení zníženom na 60 km/h
2. Odľahčia sa nasledujúce úseky
2a) miesto úseku D1 Ivanka pri Dunaji (ešte nie je vybudovaný) - Pečňa a D2 Pečňa - Jarovce pôjde tranzit po D4 Ivanka pri Dunaji - Jarovce, čím sa značne odľahčí Prístavný most.
2b) miesto úselu D1 Ivanka pri Dunaji - Pečňa a D2 Pečňa - Stupava-juh pôjde tranzit po D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava-juh, čím sa značne odľahčí Prístavný most.
D4 de facto odbremení celú vnútornú diaľnicu D2 a D1 od tranzitu čo významne zlepší priepustnosť ciest a mostov. Jediné čo nerieši, je diaľnica D2 na úseku mesta, čo by sa ale tiež dalo vyriešiť dopravným značením, ktoré by "nabádalo" miesto D2 v úseku Stupava-juh - Jarovce využiť takmer celú dĺžku D4 (podobne ako je pred Budapešťou zjazd na M0).
Keďže sa odbremenia mosty od tranzitu ( a najmä Prístavný most), nebude potrebné stavať aj tak zbytočnú 2+2 komunikáciu pre IAD cez Starý most. Navyše, ekonomické centrum BA je skôr v lokalite kde ústi práve Prístavný most, resp. Apollo.
Vie mi niekto vysvetlit preco si vsetci slubuju tak vela od D4? Kto presne ju akoze bude pouzivat, kto z nej odbudne? Ja sa rad s niekym z Vas pojdem postavit k D2ke pri Jarovciach a mozme pocitat auta. Keby hned zmizli aj vsetky z nich (co akoze nezmiznu, lebo vela z nich ide priamo do BA, pripadne do CR kam po D4 nema zmysel ist) tak to prilis nepomoze, lebo z toho smeru ich ide malo.
áno a zničili pol mesta. Na druhej strane, odhliadnúc od surového správania a búrania domčekov ako v SimCity mali na rozdiel od dnešných politikov lepšie vizionárske schopnosti (otec mi vravel, že keď sa stavala Pražská-Brnianska-Patrónka, tak ľudia nechápali načo je taká široká cesta).
To je najvacsi vtip, ona skonci v strede nicoho. Totizto, povodne (ked sa daaavno navrhovala) tak sa ratalo ze bude plynulo pokracovat na Stary most, lenze ten je pre IAD uzavrety... pre Juzne mesto je preto ovela vhodnejsie dopravu viest po "petrzalskom obchvate" (Dolnozemska - Panonska - Einsteinova).
Ved to je natom to najhorsie, ze stale sa ani nevie co sa ide stavať.... Riešil aj niekto odborne možnosť Translohr? Popripade 2kĺbove trolejbusy a autobusy, alebo vybudovať len teleso pre MHD?
Minule som k tomu kdesi čítal, že "keď urobia 4-prúdovku, tak pri pohodlnosti Bratislavčanov už ani električku stavať nemusia... "
Len keď idem na to sedliackym rozumom, vychádza mi z toho, že pokiaľ sa postaví iba električka, tak padne menej stromov ako keby sa stavala 4 prúdovka a električka... (a to tú 4 prúdovku plánujú vyústiť kde, v meste? ? )
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.