Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marcelllooo #97963:
No ja neviem prečítal som si v podstate celú diskusiu a tak som si povedal,že prihodím nejaké písmenko.Nemyslím si,že jedna skupina ľudí z ohraničeného územia bude mať možnosť (myslím reálnu) výrazne ovplyvniť projekt električkovej dopravy v Petržalke.Potom by to bola húsenková dráha.Nepochybujem o tvojej erudovanosti a vzdelaní,ale nezabúdaj na to,že niekedy aj "laici" vedia byť lepšími odborníkmi ako "študovaní".Už len možno tým,že sa v danej problematike pohybujú dlhšie,majú to "omakané" ako sa hovorí.Žiadna,ani tá sebelepšia štúdia,nedokáže nahradiť prax.Aj keď pochopiteľne je potrebná.Ide iba o to zvoliť najlepší variant.V tom sa asi zhodneme všetci.Len nechápem prečo potom nediskutujeme vecne a neriešime problém,ale sa tu osočujeme a dokazujeme si,kto je väčší odborník.Toto je diskusné fórum a nie vedecké sympózium.
Takze sa bude v petrzke jazdit na K2/T3/T6?
Staré električky nemenia za nové
http://bratislava.sme.sk/c/3737891/Stare-elektricky-nemenia-za-nove.html
Reakcia na: drink #97865:
reálne a podľa papierov iba 38 ? , nepreháňaj to ? Domovník s krycím menom job-hopper uvádzajúci si IQ 136, ktorý mení zamestnanie každý rok a pol... Snáď ho aj toto do roka prejde a zmení sa z odborníka na tunelY na niečo iné... Odborník na všetko - od histórie Petržalky, cez stavebné sporenie, obchodné reťazce, teraz MHD...
Re #97872 Marcelllooo: lebo ľudia behali cez cestu, aj keď tam bol/je podchod a keď sa prebudoval aj nadjazd na bezbariérový prechod cez cestu, tak do stredu cesty postavili zábradlie.
Re #97873 merice: rovnako kvôli tomu, že ľudia chodia radšej po povrchu ako pod zemou vznikol asi svetelný priechod pri Grasslakovichovom v smere na Palisády, keďže častejšie behali zo/na zastávku po ceste ako podchodom...
Re #97876 Marcelllooo: skutočne? kto chce prejsť krížom, ten to aj spraví - aj keď je to od Rovniankovej véééľmi ďaleko, pozri sa niekedy, ako prechádzajú napriek plotu ľudia zo zastávky Aupark (smer Pe) do Auparku - vlezú do cesty a obídu plot... Ďalší príklad, rovnako ďaleko od Rovniankovej - zastávka EuBa na Dolnozemskej smer Ovsište/Bulíkova. v strede cesty plot a ľudia ho podliezajú... A 2-3 prúdovú cestu považujem za oveľa väčšiu bariéru ako 4 kusy koľajníc
Re #97875 Ámos: ideálne riešenie ❗

Jobhopper chce zakomponovať do električky aj terasy? Je normálny? Veď terasy sú minimálne jedno, ak nie aj dve podlažia nad úrovňou terénu.... Alebo v tom prípade nech berie terasu ako úroveň okolia a keď pôjde elina v normálnej výške vozovky, nech to považuje za plytký tunel vzhľadom k rovniankovej... ? btw. Jama, ktorá vznikne a ktorú označuje domovník ako v "plytkom tunelY" už zrazu nie je bariéra?
Reakcia na: Valec #97953:
Nastuduj si stanovisko a oponuj ho.

Prislusnu zapisnicu domovej schodze si vyziadaj u spravcu toho-ktoreho domu, resp. zastupcu vlastnikov.

Ustanovenia domovej schodze sa riadia ustanoveniami zakona c. 182/1993 Z.z. Su zavazne pre vsetkych vlastnikov daneho domu.

Re #97954 eripmav: Presne tak. Nic ine ani nechcem. Chcem aby bolo uvedene vzdelanie, kvalifikacia a odborna prax tunajsich udajnych odbornikov. A kedze si urcite clovek, ktory ovlada etiketu, isto zacnes od seba.

Tvoja substitucia hodnotenia akreditacnej komisie je irelevantna.

Re #97955 Ik: Nazory na skutocnost, ze sa spolupodielame na rozhodovani sa zrejme lisia. My si myslime ze je dobre, ze sa ich zucasnujeme.

Na jednej strane odborny posudok odborne sposobilej osoby s okruhlou peciatkou, na druhej nepodlozeny nazor istej skupiny elektrickovych nadsencov. Co si myslis, ze ma vacsiu odbornu vahu? Co myslis, ku ktoremu nazoru sa priklonim? A co myslis, kedy budem ochotny prehodnotit svoj nazor?

Petrzalka juh sa nezacne, vzhladom na zavezne stanovisko mesta i mestkej casri, stavat skor, ako bude vyriesena doprava, vratane NS MHD. Presne to aj presadzujeme, aby sa riesilo NS MHD, ktore zvladne aj rozvojove aktivity smerom Petrzalka-juh. Ja presadzujem riesenie dopravy v dlhodobom horizonte. Pozadovanie nerealoizacie NS MHD by bolo nezodpovednym a tvoja namietka by bola na mieste. Kedze vsak ja presadzujem riesenie dopravy a to pomocou NS MHD, tvoja namietka k spolocenskej zodpovednosti je bezpredmetna.

Presne to pozadujeme, aby sa riesilo Petrzalske korzo napriec Petrzalkou po Petrzalskych terasach (ako to dakedy fungovalo) v nadvaznosti na Kanal a lokalne sady/parky a lokalne centra. To je totizto realne mestotvorny prvok, ktory realne zveladia zhodnoti nasu lokalitu a nase domy.

Re #97957 S499.1023: Mylil si sa pred tym a mylis sa aj teraz, tak isto ako sa mylili mnohi pred tebou. Ja si proste budem urcovat kto je partner pre mna do diskusie a za akych podmienok.

Kludne si tu vykrikuj a domahaj sa mojej pozornosti aj nadalej. Ja sam vsak uvazim, ci je tvoj prispevok natolko hodnotny alebo niecim inym natolko zaujimavy, aby som ho odmenil reakciou.

Re #97959 kri: Takze pretoze ty chces, tak sa to musi riesit podla tvojich predstav? Nuz, my chceme nieco ine.

Ale hovoria ti nieco rozne subsystemy dopravy? Ich rozdelenie podla tried?

Jedinym dopravnym subsystemom, ktory v Bratislave je vsade su busy a nie elektricka, ako nespravne uvadzas. Elektricka nie je na Gagarinovej, v Lamaci, Kolibe a Kramaroch, Vrakuni ani v Podunajskych Biskupiciach. Tam sa historicky presadil iny dopravny subsystem, konkretne trolejbusy.
Reakcia na: Marcelllooo #97947:
Aké čísla si ty kde kedy doložil?
Reakcia na: Majo #97938:
Budapeštianske Combino v ŽIADNOM prípade nemá otočne uložené podvozky, budapeštianske Combino má akurát tak sekundrne vypruženie riešené tak, že umožňuje natáčanie podvozkov o 4°, čo v praxi znamená, že náraz pri nájazde do oblúka bez prechodnice príde o pár metrov neskôr.
Reakcia na: Marcelllooo #97949:
Elektricku v BA netreba presadzovat, lebo sa uz presadila. Chodi skoro na vsetky radialy. Kvoli doterajsiemu 30-rocnemu "experimentovaniu" vsak nechodi na petrzalsku radialu, kde mam tu smolu, ze byvam. Ak by v BA vsade chodili trolejbusy, tak by som aj do petrzalky ziadal trolejbusy. Ja teda napriklad nie som emocialne fixovany na el. Chcem mat len priamu dopravu na hlavne smery v BA. Na smer Pezinok, Trnava mi staci prestup.
Reakcia na: Marcelllooo #97936:
Ale veď ty si nikdy žiadne riešenie nepredložil.
Reakcia na: Marcelllooo #97926:
Počúvaj, ty splnomocnenec domovej samosrávy (to nie je preklep), TU si nebudeš stanovovať pravidlá, kto a ako s tebou bude komunikovať. Toto NIE JE tovje diskusné fórum. Môžeš proti tomu protestovať, môžeš s tým nesúhlasiť ale to je tak jediné, čo proti tomu môžeš spraviť. Česť!
Reakcia na: Marcelllooo #97952:
dakujem ze si mi vysvetlil co je to koordinator, aj ked asi zbytocne... ja viem co to je koordinator aj manazer, ale zaujima ma to podstatne - co koordinujes a co manazujes, ked uz ti teda SAMOCHVALA NESMRDI, tak ked sa pochvalis ze si koordinator, treba povedat ze aj COHO... rovnako ked mas diplom za "ekonomiu", "aplikovanu matematiku" a "manazerstvo" treba povedat ODKIAL? Ja ked sa budem chvalit ze som doktor mediciny, mam PhD., MBA degree a "manazujem a koordinujem" dajme tomu 12 ludi, tak poviem kto mi to udelil, kedy, koho riadim, ake su moje zodpovednosti...
Reakcia na: Marcelllooo #97949:
Spolupodielať sa môžete, ale kým nerozhodujete je to stále dobre.

Vieš, na to, aby som zhodnotil či spochybnil súčasnú situáciu, nepotrebujem žiadne dokumenty, ani okrúhle pečiatky, ani nič podobné. Je síce pekné, že máš rôzne podklady od výskumného ústavu...v ktorých sa píše o tom, ako autobusy zvládnu súčasný stav a možno aj blízku budúcnosť, keď realita je uplne iná. Povedz to tým cestujúcim, ktorý sa bezradne každodenne pozerajú na svoj spoj, do ktorého sa opäť nezmestili. Stačí, sa ráno previezť MHD a každý človek veľmi ľahko pochopí.

Prečo by sme mali stále odddiaľovať výstavbu niečoho čo bude o pár rokov potrebné...treba si uvedomiť, že potom už môže byť neskoro. Bude neskoro začať s výstavbou električky v roku 2020! Hlavne pokiaľ sa ráta s výstavbou v oblasti Petržalka JUH a najnovšie sa tam chystá BSK preferovať výstavbu viacúčelovej športovej haly na MS v LH 2011, ale to asi vás na Rovniakovej netrápi...však?

A aká je tá optimálna koncepcia, že budeme stavať pri Chorvátskom ramene dlhé petržalské korzo? ❓ ?
Reakcia na: Marcelllooo #97952:
vsade vo svete je zvykom, ze ked sa niekto chvali "odbornotou" a "kvalifikaciou" tak povie KDE, ODKIAL, KTORU SKOLU vychodil... lebo kazdemu je jasne ktora skola - aka je... Ked mi povies ze mas diplom z EUBA alebo FMUK, tak ti poviem ze to spravim s prstom v zadku za 2 mesiace obe naraz... ked to bude EFM FMFIUK, tak uznavam ze to bude o nieco dlhsie... ked sa chalis kvalifikaciou a vzdelanim, prosim uved z KTOREJ SKOLY, inak je to o nicom, ja si mozem tiez vybavit dokonca aj docenturu na nejakej strednej skole... rovnako ak sa chvalis PRAXOU, nejakeho "koordinatora" - zakladna otazka je KDE, PRE KOHO... ja tiez mozem koordinovat 10 upratovaciek a nazyvat sa koordinatorom

hodnotit kvalitu strednych skol nazyvajucich sa univerzity patri pravne tvojej "akreditacnej komisii", ano... ale ja si mozem hodnotit co chcem, ako chcem sam, a rovnako to robia aj zahranicne firmy a vsetci vo svete...
Reakcia na: Marcelllooo #97949:
Počítal VÚD pri výpočte zvýšenia dopravy aj s mohutnou plánovanou výstavbou v lokalite Janíkov dvor?

Re #97951 Marcelllooo: Ok, chcem vidieť splnomocnenie od obyvateľov z Gessayovej, aj s prípadným pomerom koľko percent ľudí sa vôbec zúčasnilo na predmetnej domovej schôdze.

R14 má síce 107 bytov, ale ako tu ktosi písal, na domové schôdze ich chodí tých cca 38. Je teda otázne, či zvyšných 69 vlastníkov natoľko verí zástupcom že tam nemusia chodiť, alebo im je to úplne jedno?
Reakcia na: eripmav #97950:
Hodnotit kvalitu akademickej pody tej-ktorej vysokej skoly prinalezi akreditacnej komisii MS SR.

"koordinator" znamena, ze dana osoba synchronizuje (=dava do suladu) parcialne vysledky prace clenov pracovneho timu (=skupiny) a "manazer" znamena, ze dana osoba rozhoduje o vybere rieseni, rozhoduje o smere postupu ako i o dalsich nalezitostiach danej ulohy. Pre hlbsie pochopenie tychto terminov neodporucam na slovnik, ale na odbornu literaturu.

K barierovosti navrhovaneho riesenia odporucam nastudovat "investicny zamer NS MHD, 1. etapa: Safarikovo nam. - Janikov dvor"
Reakcia na: Valec #97945:
Ok. Pockam si na ten dokument. Po jeho prestudovani sa k nemu vyjadrim.

Mas nespravne info. Vlastnici z Gessayovej chcu mat plytky tunel, co potvrdili uznesenim z domovej schodze, spolu s plnomocenstvom v danej veci konat. Obdobne plnomocenstvo je z domov po celej dlzke Chorvatskeho ramena. ?

Znovu mas mylne info. R14 ma 107 bytov a plnomocenstvo je v mene vsetkych vlastnikov vsetkych bytov.
Reakcia na: Marcelllooo #97947:
?
So zaujmom sledujem tvoje chvastanie "odbornostou" ? "koordinator a manazer"? co to znamena? znamena to vystudovana elektrickova stredna skola EUBA? alebo nebodej mozno aj 2 krat tazsia Fakulta Manazmentu UK ? ? Ci niektora treto az stvrtotriedna ina stredna skola nazyvajuca sa vysokou skolou ci nebodej "univerzitou"? Dufam len ze nie EFM Matfyzu, dufam ze az tak zle na tom Matfyz nie je...

Elektricka a bariera je najvacsia hlupost aku som pocul... Bariera je 4 prudova cesta kde prejde v spicke 10.000vozidiel za hodinu a nie elektrickova trat kde prejde mozno 100 vozidiel za hodinu v spicke... Bariera - to je to co vzniklo z Einsteinovej ulice, to akosi nikomu nevadi, to je doslova hrozna bariera... Uzka elektrickova trat sa da prekonat pre pesich pomerne lahko aj mimourovnovo, bez vyraznych nakladov... a nevidim ani problem v urovnovom prechode, aj v pripade rychlosti 60-80kmh, s vystraznymi znameniami, pripadne aj zavorami pre chodcov... vo svete su takto riesene prechody cez rychlodrahu, napriklad modra a zelena rychlodraha v LA - premavkova rychlost do 90kmh a prechody su aj urovnove so signalizaciou ako na zeleznici...
Reakcia na: Ik #97944:
Mas nespravne informacie.

Na prislusnych rozhodovacich procesoch sa uz spolupodielame.

Podla stanoviska VUD (a podotknem ze to je odborne sposobila pravnicka osoba) sa doprava vo vyhlade 2010 zvysi o 6% a vo vyhlade 2020 o 16%, co sa da vykryt pomocou vylucne autobusov. Nemusis s tym suhlasit, nemusi sa ti to pacit, ale take je oficialne stanovisko, ktore si Petrzalka nechala obstarat u odborne sposobilej osoby. A ak to chces relevantne spochybnit - musis to urobit dokumentom minimalne takej kvality akym je uvedene stanovisko - teda odborne sposobilou osobou s okruhlou peciatkou obstaranou studiou...

Z uvedeneho tiez vyplyva ze presadzovanie elektricky do Petrzalky ma ine ako dopravne dovody. V pripade mesta to vidim na odstranenie stavebnej uzavery, v pripade tunajsich elektrickovych fandov to pripisujem emocionalnej fixacii.

Urbanizacia a skvalitnovanie ZP je citlivy proces, ktory rozhodne nechem podcenovat a preto komunikujeme aj s FA STU. Dovolili sme si predstavit koncepciu, ktora je podla nas optimalna.
Reakcia na: AAA #97941:

1. Finta je v tom, ze ja som sa dopravneho odbornika ani samozvane nepasoval, vzdy som hovoril ze som laik a vzdy som sa odvolaval na odbornikov, ktorych som tu aj vymenoval.

Som ale koordinator a manazer. To je moja kvalifikacia a to aj robim. Na zaklade dodanych informacii sa viem rozhodovat a povedzme vyberat optimalny variant.

2. Odborny argument ma iste charakteristicke vlastnosti. Ak je jeho sucastou kvantifikacia (cisla), tie nemozu byt dane len tak z brucha. Obzvlast v doprave plati, ze cisla sa ziskavaju na zaklade dopravneho prieskumu, nasledne sa analyzuju a vyhodnotia sa v dopravnej studii.

Preto znakom odbornika je aj to, ze uvedeny postup pozna a ked hodi do placu nejake cisla, tak aj uvedie ako boli ziskane a spracovane.

Len tak do placu hodene cisla mi pripominaju moj velmi oblubeny ftip z rodiny absurdnych:
- Dezo, kolko?
- Dvesto.
- A co dvesto?
- A co kolko?

3. Verejny zaujem ma prednost pred sukromnych za istych okolnosti a zistuje sa to v prislusnych spravnych konaniach. Ja nespochybnujem verejny zaujem riesit dopravu, ani verejnoprospesnost dopravnej stavby.

My presadzujeme taku formu, ktora verejny zaujem naplni a zaroven nebude kolidovat s nasimi pravami, naopak, este prinesie dalsie pozitiva.

Re #97942 intony: Platnost dopravneho znacenia specificky pre isty druh vozidla sa vyznacuje dodatkovou tabulkou E9.

So zvysujucou rychlostou sa zvysuje riziko a preto je nutnost vytvorenia bariery - v Karlovke plotom. V petrzalke je planovanych 60 - 80 kmh.

A na tvoju otazku - vacsou barierou, ci lepsie povedane rizikovy faktor, je elektricka.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.