Ono je to fajn projekt.. mna by len zaujimalo kde to ma koncit? V Petrzalke? Alebo by to slo az do mesta? Navyse, Petrzalka mala proti trati Wolfsthal - Bratislava vyhrady.. takze pochybujem ze sa to podari, ale ak ano tak by to bolo super
Dnes trať Viedeň - Wolfsthal funguje aj ako viedenská predmestská linka.
Okolo roku 2013 by mala trať cez Kittsee a Parndorf spojiť letiská Viedeň-Schwechat a Bratislava - dovtedy by mala byť zrekonštruovaná trať Götzendorf - Fischamend a vybudovaná prepojovacia trať Bratislava ÚNS - letisko M. R. Štefánika - Ivanka pri Dunaji.
Hej ale netrebalo prestupovať, nakoľko vtedajšie osobné vozne používané na tejto trati boli ľahkej konštrukcie. Menili sa iba lokomotívy. A to ihneď dvakrát. Dnes by ťa s takými vozňami na trať ÖBB už nepustili, však to nespĺňa žiadne súčasné parametre. Viem si predstaviť moderné, nízkopodlažné duálne ĽAHKÉ železničné vozidlo článkové dĺžky do 40 metrov so šírkou 2,5 metra ktoré by mohlo premávať z centra mesta do centra mesta. Ale bolo by sakra drahé. Vo Viedni by išlo po tratiach WLB, tam väčší problém nevidím. V Bratislave by išlo ako som popísal, alebo inou trasou, v meste by sa dala obnoviť pôvodná slučka okolo Reduty, nevidím s tým problém, ani s mostom - len treba pri jeho rekonštrukcii na to vopred myslieť. Napojenie na most nevidím ako problém. Spojenie centrum - centrum "električkou" teda možné je, až na to že by sa nejednalo o električku, ale ľahké duálne železničné vozidlo. Teda mohla by to byť teoreticky aj električky, za predpokladu že trasa S7 sa úpraví napr. zmenou napájacieho systému a pod.
Viem kadial trasa viedla a myslím že napojenie na most predstavuje najmenší problém. Ono je skôr sci-fi predstava že z Viedenskej cesty pošlú IGK preč a bude znovu ako električková s otvoreným zvrškom. Ďalej si neviem predstaviť ako by sa to malo trasovať, akonáhle do príde pod most, tak jedine ďalej, mostom ponad diaľnicu a potom alebo spraviť zachádzku do ŽST Petržalka alebo to rovno poslať na Berg, kde by sa to napojilo na pôvodnú trať. Pôvodná trať sa kompletne zastavala a vyžadovala by si rozsiahle asanácie budov, mostných objektov a pod...
"...obnovenie trasy presne po pôvodnom násype ve¾a colnice Berg..."
Pôvodná trasa viedla z Wolfsthalu do obce Berg, kde mala
zastávku, odtia¾ okolo Matadorky (pozostatky ko¾ajišťa sú tam
dodnes vidieť) a približne tam, kde je dnes ŽST bola zastávka
Kittsee (Kopèany, Köpcsény). Odtia¾ potom smerovala
severozápadným oblúkom okolo starej Engerau cez Aupark do stanice Engerau a potom k Mostu Františka Jozefa do Preßburgu.
To znamená, že nie je žiadny problém pôvodnú trasu obnoviť, jedine napojenie na most by muselo byť riešené inak.
Myslím že väčší problém ako problém technický je problém politický. Totiž pozemky ktorými by viedla trasa "viedenskej električky" radšej predajú investorom a developerom aby tam stavali obludy. A úplne scifi je obnovenie trasy presne po pôvodnom násype veľa colnice Berg, mostom nad diaľnicou, cez Sad Janka Kráľa (po Viedenskej ceste) okolo AuCafé s napojením na starý most. To by bolo skutočné sci-fi.
Technicky predstaviteľné, možné, avšak finančne dosť náročné a hlavne v našich podmienkach veľké sci-fi.
To aj ja môžem napísať že v roku 2020 už bude okolo Bratislavy 0tý okruh, a v roku 2050 budeme mať metro v definitívnej podobe dvoch trás ako je to v ÚP. ?
Pravda zasa zaspala. Alebo to niekto naozaj myslí vážne. V tom prípade si však pletie pojmy električka a prímestská železnica. Asi sa sníva o akýchsi kočkopsoch ktoré sú schopné jazdiť na 600 V js a 15 kV 16 2/3 Hz. V Bratislave to zrejme budú chcieť ukončiť na ŽST Petržalka, avšak keď to bude schopné jazdiť na 600 V js (kvôli tomu že to chcú ťahať po tratiach WLB z centra mesta), tak by mohli rovno spraviť koľajovú splietku dvoch rozchodov a točiť to po starej trase okolo reduty. Starý most bude niesť trať o dvoch rozchodoch. Nevidím v tom problém. Len aby sa na to pri rekonštrukcii myslelo, aby bol jasný profil vozidla, etc... Technicky je to možné, ale nebude to električka ako ju poznáme v BA alebo na WLB.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike
Re #92669 fobust: Mi to nespomínaj, 31.12 sme si to celé prešli od Vlčindolu cez hranicu po násype/vedľa neho až do Kopčan.