Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
MArtin: Zapoměl jsi na 14 nízkopodlažních autobusů
v Mladé Boleslavi, 1 ve Znojmě, 2 v Brandýse nad
Labem a 2 microbusy v Opavě. Takže nízkopodlažek není v ČR 581, ale 600.
Ufo> 14.3. mala 1701 zrejme skusobnu jazdu, podobne ako o den neskor 1702. 1702 je mimochodom naozaj trochu krajsia ako 1701. Vcelku fajn, ze mame tieto vozy, uz som si na ne trochu privykol. Napokon, ked som vyliezol z Ik412 a prestupil do Ik415, zakopol som o schody... 🙂

Papyr> Popred ZST Petrzalka vedu 4 linky (82 - konecne aj nizkopodlazna, 86, 90 a 180). Pre Petrzalcanov je to najlepsia stanica, ale ked tam dohromady ziadne vlaky nechodia, tak musia jazdit na (z) Hlavnu stanicu. Okrem toho by tam zbytocne koncili vlaky jazdiace smerom na Kuty, pretoze by to bola iba zachadzka cez okraj Bratislavy. Myslim, ze malo ludi sa chce kochat vyhladom na letisko, stavbu dialnice, BA-UNS a Pristavny most. Ludia chcu byt rychlo doma, co kombinacie Rychlik+81 alebo R+93 zabezpecia...
K Filialke: konecna stanica primestskych liniek by sa tam kludne dala urobit, pretoze napr. primestske linky od Trnavy su obsluhovane jednotkami radu 560 (pantografy), ktore su obojsmerne. Dalej linka od Komarna je obsluhovana motorovymi voznami radu 810 (Baafx), ktore sa tiez daju usporiadat do obojsmernej jednotky. (Len neviem, ci existuje spojnica BA-NM s BA-Filialkou). V Prahe je koncovou stanicou primestskych liniek Masarykovo nadrazi, ktore ma tiez kolajisko ukoncene slepo pri stanicnej budove, chodia tam Os a Zr vlaky bud ako pantografy, Baafx alebo si holt musia menit lokomotivy. Ale uistujem Vas, ze to sa da zvladnut. Ked to zvladne Praha Mas.n. a Budapest Keleti, preco by to nezvladla BA-Filialka.

K Petrzalke: preco tam ludia nechodia? No preto, ze vlak tam jazdi asi 4x denne alebo tak nejak a ta stanica navyse vobec nevytvara nejake moznosti prestupu na MHD (co si ja pamatam, tak popred ZST Petrzalka vedie len jedna linka).

K nizkopodlazakom: Martine, Martine, ty naivni Prazaku. To vies, ked zo 7 200 000 Kc, ktore stoji novy CityBus, vam 3 000 000 Kc zaplati ministerstvo, to sa to potom dopravnym podnikom kupuju nizkopodlazaky. Neviem, odkial na to ceske min. berie peniaze, ale je pravdou, ze CR je omnoho bohatsia ako SR. Okrem toho: DP hl.m. Prahy ma rocny rozpocet ako Ceske drahy (neoverene, odpocute od kamaratov na Ceskych drahach). Pravda, musi z toho stavat metro etc.etc. Ostatne, CityBusy sa vyrabaju vo Vysokom Myte, tj. tie peniaze sa do obehu ceskej ekonomiky istym sposobom vratia - podporuju sa tym domaci vyrobcovia.

Nasim DP nezaplati nikto. Vezmi si, ze Presov, ktory je porovnatelnej velkosti ako Hradec, ma jediny CityBus. Stat neplati viac ako musi. Mesto ma rozpocet 550 milionov rocne. Tiez nemoze dat bohviekolko. Cestovne musi byt nizke. Tak skade asi mame vziat peniaze na nizkopodlazne busy?

Zase som sa rozpisal jak Pavol Orszagh Hviezdoslav, tak sorry :-)))
Juro:Ale aj tak diky. Nakladne vlaky so 742 tam aspon zostali. I ked teraz je to daco take ako vleckova doprava.
Ufo: Fotky z Filialky bohuzial nemam ziadne. Ked tam skoncili jazdit osobne vlaky tak som mal 12 rokov. Ale na tie osobne vlaky si dobre pamatam. Suprava 753 + 3xBnp je nezabudnutelna. Nakladaky tam chodili este v prvej polovici 90. rokov. Mozem to zistit.
Moj info zdroj - cestovne poriadky, ZCP (zositove cestovne poriadky) z toho obdobia, pamatnici a moja slaba pamat.
Juro: diki moc za info o filialke.To si pamatas, alebo mas nejake dokumenty o tom? Ak hej tak ,nemohol by si napisat v com sa o tom da docitat? Alebo nieco , kde su nejake fotky o tom, lebo musi to byt super vidiet okuliarnika alebo krokodila na filialke.Najlepsie bolo v roku 1998 ked tam bol na 150.vyrocie mimoriadny osobny vlak s 742 a dokonca s esom 363, len som to vtedy nestihol odfotit ,lebo som vtedy na ten vlak len-len dobehol.Nemas to nahodou odfotene? Este raz vdaka za informacie.

Este jeden dotaz: Rano 14.3. som videl po rannej spicke ist 1701 z Patronky. Nejazdil na niecom v DNV?
Meno(nick)::) Ta literatura je"Tramvaje v CR a SR"
z roku 1998.
Color> Nas to na Hoste nebavi, ale zatial jediny, kto nam odpovedal na webhosting zdarma bol baf.cz a ten zas momentalne ide dost pomaly.
MAjkl:
S tym otacanim lokomotiv na fiktivnej Filialke to nebude az tak zhave. Bezne sa pouzivaju elektricke jednotky alebo riadiace vozne (u nas az na vynimky zatial nie), ale bo sa t da jednoduch o vyriesit spravnou technologiou prevadzky. Toto by mi rozhodne moc nevadilo.
Osobne by som to tiez zakopal(trat) a potiashol v povodnej trase az do Petrzalky. Ale to je uz riadna fikcia.

Vcera som mal tiez tu cest odviezt sa v 1702. Dojmy - vcelku pozitivne. Negativa - usporiadanie 2+2 - to je tak na vikendovu linku a nie na 82 cez tyzden. Nizkopodlaznost vozidla dost straca opodstatnenie, ked s tym sofer zastane meter od obrubnika, alebo tam ten obrubnik nie je , alebo je to klasicka bratislavska vyjazdena zastavka s vlnami z asfaltu.
Majkl-Nevím proč říkáš, že jsou nízkopodlažní autobusy jen pro bohaté krajiny, když my v ČR nejsme
o moc bohatší než vy a máme nízkopodlažních vozidel
581 plus 22 bezbariérových stanic metra.
(Praha:228-bus,4-tram,22-stanic metra=264)(Ostrava:24-bus,15-tram,12-t.bus=51)(Hradec K.:17-t.bus,1-duobus,33-bus=51)(Plzeň:12-tram,4-duobus,32-bus=48)(Brno:11-tram,27-t.bus=38)(Ústí n/L:35-bus=35)(Č. Budějovice:5-t.bus,19-bus=24)(Karlovy Vary:19-bus=19)(Pardubice:1-t.bus,17-bus=18)(Liberec:1-tram,10-bus=11)(Děčín:10-bus=10)(Jablonec n/N:5-bus=5)(Olomouc:4-tram=4)(Jihlava:4-t.bus=4)(Zlín:4-bus=4)(Kladno:4-bus=4)(Tábor:3-bus=3)(Pelhřimov,Letiště Ruzyně,Přerov,Chomutov,Třinec,Opava,Havlíčkův Brod:po dvouch=14)(Ostrov,Vysoké Mýto,Kolín,Žďár n/S,Písek,Prostějov,Mariánské lázně,Teplice,Louny,Cheb,Beroun:po jednom=11)

Tak nevím, ale určitě je správný nakupovat nízkopodlažní vozidla, protože jsou pro všechny cestující a nakupovat vysokopodlažní vozy je nemoderní. Doufám, že budete nakupovat už jen nízkopodlažky, ikdyž Ikarus 412 je velmi šatné vozidlo, to jste samy poznali (až 2 měsíce po dodání
šly do provozu) a poznáte (poruchovost). Ale jinak jste vykročili správným směrem.
No, dnes som sa viezol aj 1701 aj dvojkou a moje dojmy:

-vozy boli z vnútra čisté (asi si ich už vodiči umyli)

-celkom pozitívne je urobený dverový mechanizmus (je to tichšie a neni tam tá kisňa)

-to zadné okno sa mi skutočne nepáči, ale zvyknem si (zvnútra, lebo zvonku je to pekné)

-transparenty nie sú bohvieako umiestnené (predný je moc hore a bočný dole (nie je vidieť celý))

-vnútorný transparent na dvojke nezobrazuje názvy zastávok

-ľudia sa skutočne tvárili vyjavene pri nastupovaní. To je aj chyba, že DPB nakúpil nízkopodlažáky, lebo cestujúci začnú pindať, že prečo ich neni viac atď.. Doteraz, kým o nich nevedeli, všetko bolo v poriadku. Podľa mňa, nízkopodlažáky sú len pre bohaté krajiny (a tých, ktorí chcú ukázať, že sú bohatí). Ale aj v USA jazdia len normálnepodlažné. Keď je dobre vymyslená osobitná doprava pre postihnutých (371-3), tak mesto vôbec nepotrebuje také vozy (a je z nich horší výhľad).
Ale inak sú úplne super!
A keby niečo, tak dnes boli na 82/1 a 2.


2. Videli ste tú ponuku SME na návrh reklamy na T3 (pravdepodobne niečo také ako Go-tramvaj u susedov)? Má to byť niečo štýlové.


3. Chudák 4209, aká je ohorená (ale jazdí).
COLOR > Zelený TAMBUS 4400 alias Bublifuk má 8-válec, a keď bol nový, tak s tým autobusom údajne vytiahli niečo cez 120 km/h
Len nejake haluzky chcem, a to:
1. menim e-mail. Sadistik systems hackli miesto a uz sa ani nalogovat nejde na mail server, ale http a ftp server ide normalne (ospravedlnte, prosim, ze tu pisem o niecom inom ako o BA-MHD, ale ked mi niekto chce napisat, ma proste smolu...)
2. Ta podzemna filialka sa mi paci... (ako napad samozrejme)
3. Aj tak je najhorsia vyhybka zo Sancovej na Hlavnu Stanicu...
4. Meno (nick): 🙂 posli mi pliiiz tie tvoje vytvory - teda na color@pobox.sk. Dakujeeem!
5. Host.sk je hrozny server - ze vas to tu este bavi, chuopci.
6. Ten zeleny TamBus je strasiak do maku, ale motor ma dobry, hlavne ked leti linkou (neviem ci 181 alebo 183) z Vazky do Petrzalky, minule som tam s nim bol o 5-6 minut skor ako normalne.
7. Uz sa to tu spominalo - Predny pantograf T3 - sklo na druhom vozni je potom velmi spinave a skarede... podla mna by stacilo nejake nariadenie, lebo ma to vytaca.
8. Budu nove fotecky a cestovne listky!!!
Este k Filialke, skutocne si tam viem predstavit nejaku modernu presklenu stanicu, ale aj tak mam pocit, ze tieto koncove stanice nie su velmi stastne riesenia, kvoli obracaniu lokomotiv z jednej strany supravy na druhu. Ale najskor sa aj tak na nicom magistrat so ZSR nedohodne a potom o 100 rokov tam postavia nejake budovy. Ved zoberte si, ako to chodi s blavackymi stanicami. V Petrzke sa vysolili 2 miliardy a chodi tadial par vlakov a par cestujucich. A inac, keby mala Blava lepsie vyriesene zeleznicne trate po meste, dala by sa z toho urobit celkom slusna S-bahn. Ale to by museli krizovat mesto nejak v podzemi centrom. Takto to trva z Petrzalky na Hl. stanicu vlakom cca 30 min. a busmi s prestupom 15.
Aj u nás máme také,źe keď prejde elina zostane výhybka tak akosi ju prehodil a ďalšú si ju musí znova prehodiť.
Všetky vúhybky sú elektrizované iba na konečnej "Štadión Lokomotívy"
Papyr: elektrickove vyhybky u nas nemaju "default" smery. Ked si niekto prehodi vyhybku tak potom tak aj zostane a dalsi si ju musi prehodit ked ide inym smerom...
Ahojte vsetci,

vynimocne vam pisem z mojho rodneho Presova :-))) Ad zberace elektriciek: ako sa vlastne ovladaju vyhybky elektriciek v BA? Nie som si isty, ako je to v Prahe, ale myslim, ze tam to nemaju cez vedenie, ale ze senzor je umiestneny v zemi. Ale to si iba myslim, tak aby som zase nekecal.

Ale kazdopadne, z toho, co ste pisali, sa mi zda (zase, mozno som zle pochopil) ze elektrickove vyhybky v BA maju mechanizmus nastavovania podobny ako trolejbusove vyhybky v PO: jeden smer je prednastaveny ako "priechodny", ("default" :-))) a ked chce ist v tom smere, nemusi urobit nic. Druhy smer je "zaverny", a ked chce ist do toho smeru, musi si vyhybku prehodit a po jeho prejazde sa vyhybka vrati do default smeru. Mate to tak?

V Prahe neexistuje default smer, proste elektricka ide, sofer vidi, ze ma hroty do blbeho smeru (signalizuje mu to navestidlo, bud na nom je | alebo > alebo
tulenIQue> To by bolo asi najlepšie, pretože približne v miestach Radošinského naivného divadla sa trať na Filiálke zužuje na 4 alebo 5 koľají. Keby to bolo pod zemou, hore by mohla byť veľká prestupná stanica na MHD. Navyše by sa to dalo spojiť s podchodom na Trnavskom mýte, takže by nebol problém dostať sa na električku, ktorou je to do centra len 10 minút. Ale ako vidíme, naši "inžinieri" neboli schopní spojiť podchod ani s tržnicou, takže ktovie ako by to dopadlo, keby sa zrealizoval náš filiálny sen...
No citanie fora mi prinieslo nejake nove poznatky, a urcite aj hodne zisku sprivatizovanemu telecomu, bol som totiz stale on-line.

No a tak sa pytam vo fore bola zmienka o trolejbusovom "vlaku" Tr12, cize dvoch spriahnutych Tr9? Ako bola smerovo riadena ta zadna Tr9ka???

Ked si predstavim zeleznicnu (a nebodaj aj autobusovu) stanicu na Filialke, tak som od blazenosti cely bez seba.....ale to je skutocne len ruzovy sen. Inak viete si predstavit taku zeleznicnu stanicu Filialka riesenu ako je Wien Mitte (je cela pod zemou) ? to by bolo......
Spectre: No hej, s dvomi senzormi by to slo. Ale s jednym urcite nie 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.