Slovak Lines (byvale SAD BA) to maju tak. Su autorizovanym servisom pre Sory. Tym ze kupili 100 kusov tak dostali moznost po zaskoleni dielenskych pracovnikov robit servis pre Sory z celeho Slovenska
Vodič sa má starať o aktuálny stav vozidla, a závady, ktoré je možné okom zistiť. Periodické kontroly a výmeny kvapalín má mať na starosti dielňa na základe sledovania najazdených kilometrov vozidla. Uvidíme, čo sa ukáže ako zanedbané (hoci to všetci tušíme)
No ja by som bol trochu skepticky k tej cenovej vyhodnosti.. Co mam skusenosti (aj ked nie priamo s dopravou) ze podnik vo vlastnictve statu (mesta..) dal robit servis miesto stalym zamestnancom externej firme tak vzdy to prinieslo zvysenie nakladov - lebo externa firma si musi tiez platit svojich zamestnancov a chce mat z toho este zisk.. co interni zamestnanci nemusia.. Noo a nemam pocit ze by ti interni pracovnici len brali plat a nemali co na praci - myslim ze v podmienkach dpb ma dielna stale co robit.. Druha vec je kvalita.. ktora by sa sukromnou firmou asi jednoznacne zlepsila lebo ta by si nemohla kvoli moznosti zalovania veci jednoducho odflaknut... ale co sa usetrenia tyka myslim ze sa moc neusetri.. Ved napr. aj Recar a Elza - to mohlo robit kludne dpb a myslim ze by to bolo pre firmu financne vyhodnejsie keby to tam niekdo dobre zmanazoval a dotiahol. ?
K poziaru Solarisu: Policia zacala trestn stihanie vo veci vseobecneho ohrozenia, kde aj v pripade nedbanlivosti moze ist o celkom slusnu sadzbu odnatia slobody - a pokial napriklad vyrobca Solarisu mal nejaku predpisanu udrzbu (napriklad vymena oleja po 10000km, alebo neviem ake kontroly alebo neviem coho po neviem akej dobe alebo prejdenej vzdialenosti) - a DPB to nespravil, tak sa mozu konkretne zodpovedne osoby mozno tesit na mozno aj basu... len ma zaujima ze kto je za taketo veci v DPB oficialne zodpovedny??? Vodic? podla zakona ma skontrolovat technicky stav vozidla, ale to asi nespada pod toto alebo ano? Alebo je konkretny pracovnik dielni povereny DPB na zodpovednost za taketo veci? Alebo koho odhadujete, ze na koho to padne? ?
Myslíš ten dvojkĺbový s riadenými nápravami oboch vlekov? No, nechcel by som vidieť, ako by to "zametalo" ulice v zákrutách To je voz vhodný na dlhé rovné cesty, a zákruty s veľkými polomermi...odbočenie v DNV z Eisnerovej na Istrijskú a z Istrijskej na Mlynskú by pravdepodobne nevybral bez ujmy na okolí, alebo bez dispečerského sprievodu, ktorý by zabezpečil zastavenie dopravy vo všetkých smeroch
Inak, na mnou spomínanom fóre napr. znosili pod čiernu zem prejazdový profil Mercedesu CapaCity, a ja s nimi súhlasím, a z AGG300 by sa tiež asi smiali
Oki, ešte by mi niekto mohol na tú 26-ku zareagovať. Predpokladám, že iMHD-ácki dispečeri ako JohnyD, frenky či gypista budú vedieť. Sorry, ak som na niektorého zabudol. ?
Na VanHoolových kĺbakoch sa mi akurát osobne nepáči riadená náprava vleku, ostatné ich praktické vlastnosti nepoznám, keďže s nimi nemám skúsenosti.
Našiel som jedno výborné fórum, pojednávajúce (okrem iného) aj o nápravách a jazdných vlastnostiach v závislosti na umiestnení a charaktere náprav: http://forum.tr.ru/read.php?3,443707 - odporúčam aj iné vlákna, nielen toto Pozor, je to v azbuke a po rusky
dik moc, tvoja odpoved ma skutocne obohatila, som vedel ze s vozmi sa robia sachy, ale ze az take ? po dlhej dobe som sa dozvedel nieco fakt zaujimave pre mna
Áno, aj ja sa pod to podpisujem, a súhlasím - to by sa už poruchy neopravovali pečiatkou, a ak áno, tak by sa dalo priamo sankcionovať... Konečne by z kníh vozidiel vymizli záznamy typu "23.7.: Závady z 21.7. pretrvávajú."
Re #77845 _ERIC: Tak nejak... pôvodné vozy 7602 a 7610 mali v 80-tych rokoch (nie naraz) ťažké havárie, a museli byť vyradené. Aby ale neboli vyradené tyristory, tak sa ich (haváriou nepoškodená) výzbroj namontovala do vozov 7712 a 7716, a tieto dva sa vykázali ako havarované a vyradené. Takže aj keď vozy 7712 a 7716 sú z 1976-ho, tak vozy 7602 a 7610 (teda tie isté, len po inštalácii TV1) sú papierovo z 1964-66 Teda neviem či ešte stále, či sa to už nejako nepoposúvalo zasa, lebo pre zmenu tie vozy z 1976 (7701-7716) boli papierovo T2-ky z 1959-62 po GO a výmene skrine za T3, ale neskôr sa už vykazovali ako T3 z 1964-66 (lebo sa uvoľnili papiere z tých vozov, po ich vyradení) Problém so sériou 7701-7716 totiž je, že nikdy nemala a nemohla mať vlastné papiere, keďže bola kupovaná za neinvestičné peniaze ako náhradné diely
Idealne by bolo vyhlasit tender na postupnu kompletnu obnovu vozoveho parku, pricom sucastou by bol servis..tym by bol zabezpeceny jeden vyrobca.. ak by to bol Solaris a od nich by boli aj busy aj t-busy tak este lepsie
zrusit dielenskych pracovnikov a najat na ich pracu externu firmu podla mna predstavuje urcitu usporu penazi, minimalne preto ze zariadenie, budovy, atd.. dielni nieco stoja, potom pracovnikov treba platit aj ked nic nerobia, predpokladam ze su plateni pevnou mzdou a nie ze dostanu zaplatene zato co opravia. podla mna by to bolo uspornejsie keby taketo veci robila jedna firma, ktora by dostala zaplatene presne za vykony, ktore by spravila pre DPB
tiez mi kamarat vnukol myslienku ze keby sa DPB dohodol s jednym vyrobcom napr. autobusov a ten by bol vyhradnym dodavatelom na nejaky dlhsi cas s tym ze by pre DPB zabezpecoval kompletny servis aj udrzbu, popr. zaskolia pracovnikov a tak. Pri dlhodobej zmluve sa da pocitat aj s usporou penazi, pretoze sa da na cene dohodnut (mnozstevne zlavy a tak..). Len neviem ci to je uplne realizovatelne ?
ak ta mozem poprosit, ako je to papierovo inak? sorry som len zvedavy, vozy ma strasne zaujimaju, dufam ze to nie je interne tajomstvo ? tiez sa s nimi robili sachy ako s K2?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
KLF