Tie podvozky - vztahoval som to na nase podmienky ? , ale kazdopadne maju horsie jazdne vlastnosti ako podvozky, ktore maju x50, x63, 130. Fira tam lieta na stolicke pri drobnych nerovnostiach. Ta max V 130km/h je v knizke J.Jelen, K.Sellner: Lokomotivy.
Na stanovišti mali 140, konštrukčne mali 140 ale schválené boli len na 120, bo nie všetky boli schopné pri TBS dosiahnuť 154.
A podvozky laminátky sú úplne v poriadku, akurát nie sú konštruované na jazdu po oranisku z koľajníc R 65 ? .
Ja si pamätám, chodil som za kamarátom do Malaciek rýchlikom o 14.44 z Hlavnej stanice, ako ťažné HDV bola r. 350. A BDs, v ktorom som išiel pri rýchlosti nad 120 km/h hádzalo do strán a mal som pocit, že čoskoro sa vykoľajíme...
Nemali S499.1 nahodou len 130km/h? V starsej doveryhodnejsej literature je tento udaj.
LifeStar: Zase az taka blbost to nebola, tu rychlost nemali kde vyuzit a vtedy to behalo raz na naklade raz na rychliku, takze vhodnejsia bola vyssia tazna sila. A dnes by to bolo tiez viacmenej na nic, navyse na laminatke ist 120 na jej podvozkoch je uz samo o sebe rodeo.
140 ešte stále je na obidvoch koľajách Devínske Jazero - Kúty. Len v staniciach Zohor a Malacky je 120. Na maďarských rovinách je 140 medzi Sencom a Sládkovičovom.
Keby len rekonštrukcii prevodov, bola im odobraná aj rýchliková brzda podľa obľúbenej teórie ČSD že brzdiť stačí súpravou, bo by sa mohli obruče pootočiť ? . Rýchlosť by bolo kde využiť, v jednej koľaji Kúty-Malacky už 140 bolo a kdesi na Maďaroch smerom na východ okolo Széncza tiež.
"Svoju" 240.141 som naposledy videl v Leopoldove, ale to už je pekných pár rokov.
Zabezpečovačku tam vôbec fasa spravili. Raz som videl, ako pri jazde osobáku cez zhlavie smerom na odbočku Vinohrady semafor trikrát zmenil návesť (A-stoj-A-stoj, za A si dosaďte príslušnú návesť dovoľujúcu jazdu).
S499.1 boli všetky tieto zachovalé mašiny na nariadenie boľševikov podstúpené rekonštrukcii prevodov na vmax = 120 km/h. Tá tvoja teraz jazdí ako 240.141 stavom Bratislava - Východ
A hlavným dôvodom prestavby rýchlikových laminátok na obyčajné bol fakt, že ich maximálna rýchlosť t.č. nebolo kde využiť...
L70 sa vtedy NEZRUŠILA, ale stala sa z nej špičková linka. Zrušila sa až 1. 4. 2005.
Re #72862 Dopravák: Pominul sa velikán národa a budovateľ socializmu komulík Schuster do zabudnutia na smetisko dejín, pominuli sa s ním aj trolíky...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LifeStar