Napísal som to jasne. Na prímestskej stačí pár vybraných zastávok, na diaľkovej všetky. Blbé nastavenie displejov žilinskej SAD-ky neobhajujem.
To je v poriadku, že Tebe sa nič také nestalo. No keď cestuješ napr. na trase Bratislava - Nitra, kde v špičke ide autobus aj každých 5-10 minút, tak:
1. si nikdy vopred nezisťuješ čas odchodu
2. si radšej preveríš, či ten čo prišiel s Tebou vymetie Sereď alebo nebodaj aj Trnavu.
Re #67646 KLF: Cisto teoreticky, keby vodic elektricky to afto o tych 10 cm posunul, tz by sa zahral na blbeho - akoze si myslel ze to bude tesnee ale ze to prejde, co by sa stalo ? V tom horsom pripade by tam ostal trcat az do prichodu policie tak isto ako ked ho neposunul, s tym ze problem by mal vodic afta kedze tam nemal stat a poistovna by mu tym padom pripadnu skodu zrejme nepreplatila...
Re #67648 Bon-Cu: No presne to iste som na Detvianskej raz spravil ja. No a dosiel dispecer a hned mi daval vinu a pritom ten sofer auta ked dosiel, SI SAM PRIZNAVAL VINU ! Ze blbo zaparkoval. Takze tak... heh... vravim - uz som tuto fintu raz skusil.
Dňa 16. 11. 2006 sa uskutoční v spolupráci ČD, ŽSR a ZSSK Slovensko prvá prezentačná jazda Pendolína Českých dráh na Slovensko.
Rámcový program (bez záruky)
1) Príchod jednotky radu 680 ČD na ŽST Bratislava o cca 08:00 hod.
2) O 09:15 hod. otvorenie akcie, uvítacie prejavy.
3) V čase 09:30 – 11:00 hod. predvádzacia jazda v úseku Bratislava hlavná stanica – Kúty a späť. Jazda bude umožnená len pozvaným hosťom a novinárom.
4) V termíne 11:00 – 12:00 hod. vystavenie jednotky pre verejnosť na ŽST Bratislava hlavná stanica pre verejnosť.
5) O cca 12:00 hod. odchod jednotky radu 680 ČD zo ŽST Bratislava hl. st. do Kútov a na SŽDC
Valec, Vladimír, Miro: No keď stojím v BA napr. na Prievozskej a čakám na SAD, tak niekedy dá zabrať rozoznať 2-3 prichádzajúce autobusy... Kým sa nascrolluje niečo, čo mi naznačí, že to je ten správny spoj, tak už sa pýtam u vodiča, či ide do môjho cieľa.
Veď ja som nemal na mysli diaľkové busy. Ja si všímam naše prímestské linky, ktoré idú napríklad do Terchovej a rolujú tam všetky zastávky od Žilina, Kysucká až po Terchová, Biely Potok. Je pravda, že postupne vypadávajú, ale keď takýto na zastávku Žilina, Kysucká príde päť autobusov, tak to aj tak podľa mňa nikto neprečíta. Preto, ako som povedal, začali vodiči používať aj klasické tabuľky "cez Varín", "poza Varín" a pod.
Zaujímavou raritou je u nás spoj, ktorý má ako konečnú na displeji napísané "Krasotín, Janotova". Dlho som nevedel, kde to je, ani na mape som to nenašiel, až mi ktosi prezradil, že to je časť obce Radôstka. Ani www.cp.sk mi to nechce nájsť ?
Neviem ako ty, ale ja keď niekam cestujem, tak si zistím čas a smer toho môjho spoja a nestalo sa mi, že by v rovnakom čase išli dva autobusy s rovnakým cieľom a len jeden z nich stál tam, kde potrebujem ísť. Takže mi vôbec nevadí, že nemá vypísané všetky zastávky.
Problem je v tom, ze vodici sa az privelmi boja, aby im ten plyn vydrzal a castokrat chodia tankovat, ked maju este polovicu/stvrtinu plynu v bombach. Myslim, ze ak viem, ze mam k dispozicii este x m3 plynu a za kolo spotrebujem y m3 plynu, viem si vyratat, kolko mi to este vydrzi.
Ale:
- mne sa lahko teoretizuje, prax nemam s tym (ked bude, poviem)
- ako si pisal, zavisi to od zapchy a dalsich veci
- vodici by sa podla mna vobec nemali zaoberat tym, ze kolko mam este plynu v bombe? vydrzi, nevydrzi? Tie vozy mali byt spravene tak, aby ten plyn vydrzal cely den bez nejakych problemov.
A spotreba plynu (podla mna) velmi zavisi aj od stylu jazdy. To si tusim nespominal. Ako priklad uvediem 20/6. resp.20/4.(so-ne), co je jedna z najdlhsich sluzieb vobec. Jednemu paru vodicov vydrzi komplet celu 21hodinovu sluzbu, druhy musia tankovat uz o 18:30. ?
Presne tak, akurát by som upresnil, že nie zastávky, ale obce tam treba vypísať. Už mi je jedno, či zastávka v Seredi sa volá autobusová stanica alebo námestie (keďže vo väčšine miest stoja diaľkové linky len na jednej), dôležité je, že cez Sereď ide. Takto sa nám zoznam mierne skráti. ?
1. Naftový bus sa tankuje raz za deň, teda v noci po službe, CNG závisí od vozu a od služby , ale tie "najhoršie" ak natankuješ v noci, po skončení služby, tak ďalší deň vydrží tak cca do 18 - 20 hod.
2. Dá, ale to je na dlhé rozpisovanie.
- Buď grafikonom, aby sa minimalizovali "20hodinové" výkony vozov (teda že poradie robí prvý aj posledný spoj, napr.)
- Alebo výpravou, že sa plyňáky budú vypraovať iba na kratšie, príp. delené služby, ale to je v podmienkach DPB bárs zložité a to sa nedá, nikdy sa to tak nerobilo...
- Alebo že sa do všetkých vozov dá taký počet fliaš, aby vydržali celú službu
3. Nie, lebo každý voz má iný počet fliaš, do ktorých sa plní CNG. Nechcem kecať, ale sóla majú tušim 9 a kĺbak od 10 do 15.
4. Ako sa to vezme. Nevýhody sú aj väčšia spotreba oleja (ale to nie je generálne u úplne všetkých plyňákov), častejšie poruchy na trati a následný výjazd dielne, pri extrémoch viackrát za deň z Voz Trnávka na Opletalovu a späť, kedysi aj do Čunova, vyššia, v lete extrémna teplota v kabíne vodiča, menšia životnosť motora (neplatí generálne).
Pre bežného cestujúceho je najväčšia nevýhoda, že tankovanie CNG počas služby nie je hradené vo viac ako polovici prípadov = vynechá spoj bez náhrady.
5. Lebo sú *****i (a iné vulgarizmy)(extrémne zjednoduchšené stanovisko DPB)
Keby nemsueli, tak tanokvať nechodia. (Názor môj)
Nemuseli by preto, že linka končí skôr (posledné odchody viď cepo a porovnaj ukončenie premávky s L21, 83 a inými linkami obsluhovanými plyňákmi) a teda majú menší kilomterický priebeh. Závisí to však aj od spotreby, ktorá ani u plyňákov nemôže byť rovnaká ako u liniek jazdiacich po rovine, mimo zápch, s menším počtom zastávok a pod. A keby mali všetky vozy jazdiace na L34 maximálny počet fliaš (15) a v noci by tankovali doplna, tak potom počas služby by nemuseli.
Celkom nesúhlasím. Scrollovať to bude musieť vždy. Na prímestských linkách nemusia byť všetky zastávky, ale vo väčšine prípadov jedna nestačí. Teda pokiaľ má IS slúžiť aj iným než pravidelným cestujúcim.
V diaľkovej doprave ale trvám na vypísaní všetkých zastávok. Ak máš vozy bez displejov s klasickými tabuľami typu "Bratislava - Nitra - Zvolen - Banská Bystrica - Poprad", tak vieš houby o tom, či stojí aj v Seredi, Novej Bani, Žarnovici, Žiari nad Horonom a pod., alebo nie.
A že to scrolluje dlho? Kým na autobusovej stanici na Teba príde rad nastúpiť a kúpiť si lístok, všetko aj trikrát prečítaš.
No moc sa to nezlepsilo. Niekedy to neslo hore ani o inflaciu... Aj ked treba si uvedomit, ze napr. tohto rocna rekonstrukcia 2km el. trate nesla z rozpoctu DPB a tak to nie je zahrunte vo vydavkoch pre DPB a bolo to za 325mil. Takisto financovanie dopravnych stavieb je unas ine ako u vas. V ceskych mestach si napr. vnutromestske komunikacie musi mesto financovat samo, unas je vela financuje vlada. Napr. most apollo, ci tranzitne tahy.
To porovnanie nie je celkom koser. Ani rozpoctov ani financovania. Za jediny spravny ukazovatel by som videl vydaje na dopravu na 1 obyvatela, ak je pod pojmom doprava myslena MHD. Ale aj pri tom treba mat na zretel, ze niekedy vo vydajoch pre DPB nie su vzdy vsetky peniaze urcene pre DPB.
Tak ze si to Ty, tak este raz.
Tvrdim, ze nemaly podiel viny na zapchach maju decka, co si robia autoskolu na "vidieku" (nie, netvrdim, ze vsetko okrem BA je vidiek, ale to slovo si tu pouzil Ty, tak dufam, ze sa rozumieme), pridu do BA, vystuduju skolu, zamestnaju sa vo firme, dostanu auticko a pome do bratislavskej premavky. Vsimam si ich, som v aute casto. Fakt mam z toho tento pocit. Jasne, nemaju na aute napisane "toto je firmene auto a ja som skonceny vysokoskolak", ale ked vidim chalana (ci babu) v obleciku za volantom, ako sa strasne snazi, pusa otvorena... a na dverach ma "C&C leasing", "LB", "Tatraleas", "IBM", (vsetko som si dal namahu skutocne co som videl napisat) atd, tak si myslim, ze to potvrdzuje moju teoriu.
A nikde som nenapisal, ze toto je JEDINA pricina zapch.
No a jazda na snehu... to je uz zas o inom, no tiez na tom maju vinu z 90% vodici bez praxe a zimnych pneumatik a z 10% snad cestari...
K tym policajnym statistikam - snad si nemyslis, ze Ti ich budem teraz niekde vyhladavat na nete. Mozno niekde su. Ale snad si nemyslis, ze som si to vymyslel ??? Pocul som to na Radiu Expres a aj na TA3. A podla mna na tom nie je nic divne - naopak je to dost logicke.
Inak preco Ty mas potrebu mi furt len oponovat ? Si nepamatam, kedy si mi dal v dacom za pravdu. To pisem fakt len same momotiny ? Alebo kriteriom toho, aby si dal dakomu za pravdu je posedenie s Tebou nazivo ? (co snad raz vyjde).
Ak dáš do vyhladavania na www.bratislava.sk tak tam ešte nájde tuším rozpočet z roku 1998 a 2002. Viac ti neveim povedať. Ja sa už teším na zverejnenie rozpočtu na rok 2007 keďže tam bude zodpovedaná otázka či sa kúpia ďalšie trolejbusy. ☺
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
To je v poriadku, že Tebe sa nič také nestalo. No keď cestuješ napr. na trase Bratislava - Nitra, kde v špičke ide autobus aj každých 5-10 minút, tak:
1. si nikdy vopred nezisťuješ čas odchodu
2. si radšej preveríš, či ten čo prišiel s Tebou vymetie Sereď alebo nebodaj aj Trnavu.