Hmm, vrámci kaitálových výdavkov je určných 500 mil. pre MHD, z toho 200 mil. pre "obstaranie nových autobusov". Toto je tých istých 200 mil., čo boli vyčlenené z úveru od Dexia banky? Lebo nie je mi jasné, či ten úver sa zarátava do rozpočtu alebo nie. Viaceré "programové priority" (2004-06) sa z neho financovali. Bohužiaľ ale magistrát stiahol staré rozpočty z webu.
K tomu článku "Ku koncu roka hrozí kolaps v autobusovej doprave" sa chcem spýtať:
-
1; O koľko častejšie asi treba tankovať CNG busy než naftové?
2; Nedá sa to zabezpečiť tak, aby nemuseli ísť počas služby?
3; Veľkosť nádrže je približne rovnaká?
4; Potreba častého tankovania je najväčšia nevýhoda CNG busov?
5; Prečo chodia tankovať aj vodiči L34, keď podľa toho článku by nemuseli?
Nazdar, mohl by mi někdo ze zdejších zdělit jakou sumou financuje město Bratislava dopravu? Mám pouze data z r. 2003. Zajímalo by mne, jak se to změnilo. Pro zájemce docela zajímavé porovnání: http://udi-praha.cz/rocenky/rocenka03vm/texty/vm03kap9.htm
v tomto suhlasim s tebou... aj tak si myslim ze horsi su pankovia v klobukoch... a na druhej strane... aj tych vidiecanov lutujem... znacenie v BA je take ze kebyze ho niekto striktne dodrziava, skonci mimo cesty alebo naburany
"najlepšie majú EmTest nastavený v MHD Martin. Vpredu len linka a konečná (prípadne zachádzka) na boku linka, konečná a dole rotujúci zoznam vybraných zastávok."
Lenže to nie sú "študentíci" s firemnými autami, to sú vodiči z vidieka, ktorí prídu raz za uhorský rok do mesta a zdesene pozerajú na tú premávku. A tí nemajú problémy so snehom, tí majú problémy s intenzitou premávky. Študentíka na firemnom aute nerozoznáš od iného človeka na firemnom aute, nehovoriac o tom, že to auto má BA značku, takže ho nerozoznáš. A nezdá sa mi, že by firemné autá zdržovali premávku, to skutočne nie.
Mimochodom, tie policajné štatistiky sú kde dostupné? Rád by som si ich pozrel, to by mohlo byť zaujímavé.
Myslel som hlavne na tu prax. A to proste JE tak, ako som napisal. Ze pride studentik, skonci skolu, dostane firemne auto a jazdi jak magor. A tito magori zdrzuju premavku.
A s tou nehodovostou je to nie z mojej hlavy, ale ako som uz napisal z policajnych statistik. A tie na uzemi BA hovoria jasne, ze vacsinu nehuod tu sposobuju vodici s trvalym bydliskom mimo BA, tak mi tu nevypravaj o xenofobii. Aj ked som hrdy Bratislavcan, ale prave sa snazim byt objektivny, aby mi toto tu niekto nemohol vycitat.
Nejako som si nevšimol, že by problémové situácie spôsobovali vodiči vozidiel VW Prassat a podobných s bratislavskými ŠPZ. Otovorene povedané, VEĽMI to tvoje vyjadrenie smrdí xenofóbiou. Ono totiž asi nejaký Oravec či Lipták bude mať PODSTATNE väčšie skúsenosti s jazdením na snehu, ako bežný Bratislavčan. Naučiť sa jazdiť po veľkom meste (ktorým Bratislava nie je) je otázka pár týždňov praxe. A "vedieť jazdiť na snehu s letnými gumami" mohlo platiť u Š120 a podobných s motorom vzadu, tam nebol na OR6 problém vyliezť nikde. Ale s predným pohonom (ešte horšie s motorom vpredu a zadným pohonom) ti žiadne "vedenie" nepomôže. Fyzika, adhézia, to sú svine, nepustia.
Nie že no flame. Keď sa povie A, musí sa povedať aj B.
Ono sa to jednak na tých konečných so čturcami dá aj inak organizovať, jednak v takých mestách, ako Stuttgart (alebo aj Budapešť) vozidlá nezahnívajú na konečných spolu s vodičmi (vozdlo príde, vodič vystúpi, odchádza do búdy piť kávu, jesť, fajčiť, kecať..., z búdy vychádza iný vodič, ktorý kávu dopil, dojedol, dofajčil, dokecal, nastupuje na opačné stanovište a odchádza). jednak v takých mestách na takú konečnú nejazdia tri linky.
zakladom su zimne gumy... kto vie jazdit v lete na letnych, vie aj v zime na zimnych (s troskou teorie). Problemom su vodici, ktori zimne gumy odmietaju ( http://dubek.blog.sme.sk/c/30727/Slovensko-hlada-supercestarov.html ) a ked sposobia nehodu, alebo zapadnu, rusi sa ucinok zimnych gum vsetkych aut v kolone..
Tuto ale nemozno nevynechat ani samotnu MHD - staci ked sa na Svandnerovej skrizi bus a problem je na svete... Neviem, preco DPB nespravi zimne nudzove opatrenia - a sice urcenie vozidiel ktore prekonavaju velke vyskove rozdiely, ich fixne priradenie na linky a kupenie zimnych pneumatik...
No iste... zas dopravne kapacity a celkove riesenie ciest v BA davno vieme, ze nestaci. To je zas druha vec.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ivanbuto