Je to trolejbusová točňa, technicky veľmi zaujímavé a ojedinelé. Cítiť tu silný vzťah k prírode, aj napriek stálym nákladom na prevádzku tohto zariadenia.
Vau teraz som pozeral jedno super video! Prvý krát vidím ,že aj pre trolejbusy také niečo existuje. Týmto otočiskom vyriešili dve muchy jednou ranou. Nemuseli kvôli nemu búrať okolitú prírodu a nemuseli tam kvôli nemu stavať koľko trolejí. Ale asi je drahšie než klasické. Otočisko je vidieť až v strede videa ale stojí zato! http://www.youtube.com/watch?v=boQlAvPmX-8
?
No teda vždy keď vidím slepého, tak ide sám a vždy sa do dverí trafí. Jediný problém je len s tým, že sa musí pýtať na linku. Vonkajšie hlásenie to rieši.
Inak tieto veci pre nevidiacich su podla mna sprostost, pretoze nevidiaci podla mna vzdy potrebuje niekoho pri sebe, vsak naco mu je vediet linku a smer, ked sa netrafi do dveri?
El Sergio:
Ampliony na střechách vozů nejsou primárně určené k tomu, co tu popisuješ. Tento systém byl zaveden v Praze a později rozšířen do jiných českých měst. Tyto ampliony jsou primárně určené nevidomým. Každý slepec má vysílačku a po příjezdu vozu do zastávky vydá signál. Odpovědí je z ampliónu číslo linky a směr, kterým linka jede. V Praze je tento slepecký systém rozšířen ještě na eskalátory v metru, kdy se ze staničního rozhlasu ozve, který eskalátor jede nahoru, který dolu a který třeba stojí. Dále se s tím dají ovládat některé semafory pro chodce a tyto vysílačky slouží i v metru na nástupištích. V případě, že cestuje slepec, pošle z vysílačky signál, který se zobrazí v podobě písmenka d na panelu pro strojvedoucí. Ti pak vědí, že mají v soupravě vypnout poptávkové otvírání dveří a nechat ho vypnutý až do konečné stanice.
Presne tak. Zaviedol by som nieco take, ze pred prichodom na poslednu zastavku beznej trasy by to zahlasilo nieco ako: "Nasleduje zastavka Florianske namestie, vozidlo po nej ide po trase linky 3 do vozovne Krasnany, ak chcete ist do Ruzinova, prestupte na linku 8 - a to iste po anglicky" (pouzity priklad zatahovej 9)
Isteže by to chcelo súčasnú L32 posilniť. Zlúčenie s L204 považujem ja osobne za výborný nápad. V špičke majú interval takmer zhodný, akurát v sedle je L32 trochu slabšia. Ale je až taký problém ju posilniť? Km nárast by bol minimálny, ide vlastne len o úsek Valašská - Molecova, keďže úsek Molecova - Kuklovská sa dá vyriešiť len reorganizáciou spojov, že čo je L204 a čo L33. Na druhej strane by sa zlúčením eliminoval paralelný úsek Valašská - Hlavná stanica, čo by km nárast ešte zmiernilo.
Keď si predstavím také možnosti, ako sadnúť na Trnku na priamy spoj na Dlhé Diely, viem si predstaviť, že už zakrátko by sa musel interval dlhej 204-ky buď skracovať alebo kompenzovať kĺbovými vozidlami.
No presne o tom hovorím. transparenty sú pekné, len k nim ešte treba aj ľudí, ktorí aj vedia, ako ich využiť... ?
Ku scrollovaniu: Myslím, že to nie je veľmi nutné pri čase a pásme, a keď už, tak to spraviť systémom napr. čas/time 00:00 pásmo/tarif zone 1, vzhľadom na to, že slová ako time a zone pozná polovica sveta a tá druhá do Bratislavy asi nikdy nezavíta. ? A scrollovať sa nemusí vobec nič. ?
Ak by dačo malo scrollovať, tak to spomínané hlásenie o dojazdoch do vozovne, zmena obvyklej trasy, pri zastávke na znamenie, možno pri prechode do iného pásma a pri sci - fi úvahe, že električka sa v Bratislave stane nosným systémom, tak prestup na ňu (prípadne pri zastávkach ako Hodžovo námestie aj "prestupný uzol").
A trochu zaujímavostí ohľadom týchto vecí z Brna:
Na vnútorných transparentoch sa objavujú piktogramy daného dopravného prostriedku (napr. v električke obrázok električky). Asi pre prípad, že by si človek nebol istý, v akom dopravnom prostriedku to vlastne sedí... ?
Ďalej pri zastávkach nachádzajúcich sa v blízkosti fakúlt a nemocníc scrolluje ich názov (napr. Fakulta sociálních studii MU, Faculty of social studies) a pri nemocniciach je dokonca aj krížik (samozrejme je to vo formáte Nemocnice, Hospital, Krankenhaus). ?
No a posledná vec - všetky vozy majú na strechách také amplióny, ktoré napr. pri zmene trasy alebo na dojazdoch na poslednej zastávke povodnej trasy o tejto skutočnosti informujú, takže sa o tom dozvie aj osadenstvo zastávky. Z osobnej skúsenosti viem, že to ušetrilo čas a nervy nejednej rakovine... ? ?
A linka s intervalmi ako ma L32 v Bratislave patri k obcasnym. Teda aspon pre mna, zvyknuty jazdit na linkach s 5 - 6 minutovym inetrvalom. Pol hodiny v sedle, musis uznat nie je to prave orechove.
32 robi denne 50 spojov. Ak si dobre pamatam rentabilnych je ak sa na danom smere urobi minimalne 70 spojov.
Za tie prachy by som radsej spravil Voj. nemocnicu - patronku a ine useky.
Aj ked sa mi zapacila uvaha (pisal drink) o zruseni L32 ako takej a predlzenie 204 cez mlynsku na dlhace. V tom pripade by dhlace dostali nove kvalitnejsie spojenie a pomohlo by to lespiemu naplneniu vozidiel. Neviem ci by vsak uzivili 10 min. interval aj ked urcite by sa zase osvedcilo - lepsi interval = viac cestujucich. Tak ako sa to prejavilo v Petrzalke po reorganizacii.
Prepáč, ale prečo stále hovoríš o manipulačke? Veď ak by potiahli drôty od Patrónky po Molecku, tým pádom máš novú plne trolejbusovú L32 a tá rozhodne nepatrí k občasným.
Základom je aj tak zrozumiteľné akustické hlásenie. Na displej nie vždy vidíš.
V BA sa mi trochu nepáči, že zastávka sa zahlási (okrem hlásenia "Nasledujúca zastávka...") až pri otváraní dverí. Lepšie by bolo hlásiť ju už keď vozidlo k zastávke prichádza, tak aby sa cestujúci stihol presunúť ku dverám.
Keď som sa ako študent vozil v MHD v BA asi pred 30 rokmi, tak ešte neboli automatické hlásenia a zastávky hlásili vodiči. Spomínam si na jedného staršieho pána, vodiča električky, ktorý často pridával aj vtipné poznámky. Na námestí SNP bola reštaurácia Veľké srdce (asi tam kde je teraz McDonald) a tento vodič vždy zahlásil "Veľké srdce, malý výber" ?
Scrollovanie treba používať čo najmenej, nepríjemne sa to číta... za vrchol zhovadilosti považujem SAD (aspoň tu u nás v Žiline), na ktorej autobusoch na prednom displeji okrem názvu konečnej v hornom riadku malým písmom scrollujú názvy všetkých zastávok na trase. A pritom by tam stačilo napísať len tú konečnú, prípadne "cez Varín" a podobne, ak trasa nie je jednoznačná.
Keďže ten dlhý zoznam zastávok aj tak nikto neprečíta, okrem displejov sa opäť používajú aj klasické plastové tabuľky "cez Varín", "poza Varín" a pod.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Keď si predstavím také možnosti, ako sadnúť na Trnku na priamy spoj na Dlhé Diely, viem si predstaviť, že už zakrátko by sa musel interval dlhej 204-ky buď skracovať alebo kompenzovať kĺbovými vozidlami.