Takto to bolo v minulosti, teraz mesto Bratislava plati celu sumu za tzv. objednane vykony. Mimochodom spotrebna dan nie je prijmom mesta Bratislava, ale VUC.
no a myslim si ze aj vstupne naklady na IGK dost zavazia, lebo prave to je hlavny odradzac
auta by sa mali vyuzivat s rozumom... komfort a kvalita a pohodlie a flexibilnost a hygiena a... (tento zoznam by mohol pokracovat donekonecna) je s mhd neporovnatelna...
v BA MHD na plnej ciare vyhrava IGK az na 2 vynimky -> elektricky a ich priechodnost - v rannej spicke su na nezaplatenie.. a elektricky a trofle, ako cista ekologicka doprava
Kua... mal som to rozpísané a vymazalo sa mi to. Ale bez výpočtu .... pri rôznych kombináciách nezľavnený lístok až po ročnú električenku vychádza IGK cca. 3,8-4,2x drahšie. Rátam tam poistky (zákonnú+DAS), benzín aj údržbu. Vstupné náklady na IGK nepočítam. Tieto výpočty predpokladajú prevádzku IGK čisto na cesty do roboty po meste, takže sú asi finančne najhorším možným variantom (kedy si IGK na seba nezarobí inak )
Rovnako tak sa nepremietne do číselného výpočtu cena za rýchlosť (aj keď to je v špičke sporné), kultúru prepravy (to je bez diskusie) a celkovú úroveň (napr. celková hygiena v MHD, bacilonosiči medzi substrátom a podobné drobnôstky).
Ak mám robotu pri dome a do mesta sa dopravujem iba príležitostne, tak by možno bolo celkom zaujímavé porovnať ešte MHD vs. IGK vs. TAXI.
no mozme.. ale podla mna je to neporovnatelne....
ja nejsom inak na ziadnej strane, vravim ze vyuzivam to, co je v dany moment rychlejsie...
co sa tyka ekologie, myslim si ze 40 aut (rok vyroby 2000+) vyprodokuje za cestu do/z prace/skoly menej splodin, ako jedna karosa stverajuca sa na Dlhace alebo Ikarus 28x rozbiehajuci sa zo Hrobonovej/Svandtnerovej
V benzíne je nielen DPH, ale aj spotrebná daň, takže ti to vyúčtujú nepriamo.
Ak porovnávaš cenu lístku s kompletnými nákladmi na IGK (poistky+servis+palivo), tak bude IGK, logicky, drahšie. Na druhú stranu, v IGK necestuješ s bezdomovcami, nemusíš prestupovať ani čakať na zastávke, ide ti kedykoľvek a pokiaľ nie si bordelár, tak cestuješ aj v čistom a príjemnom prostredí. Niečo za niečo
Systém s nálepkou na všetky cesty je nezmyselný. Uvediem extrémny príklad:
Vezmi si napríklad taxikára, ktorý denne najazdí aj rádovo vyše 100km a Pana klobouka, ktorý ide so svojou škodovečkou 2x mesačne 30km niekde na chatu. Ako by si to odstupňoval? Ďalej... ako by si odstupňoval koeficient poškodenia cesty na základe hmotnosti vozidla?
Spotrebná daň (aj keď je pri návšteve čerpacej stanice poněkud nepríjemná) je na to univerzálny prostriedok. Jazdíš menej -> menej benzínu -> menej platíš. Rovnako to platí aj vzhľadom na to, aké máš IGK. Máš väčšie IGK -> viac Ti to žerie -> platíš viac.
1) TA doprava, cize TA MHD
2) Su tu dialnicne nalepky
3) MHD vyuziva komunikacie zadarmo, plati sa za ten BUS, nie za tu cestu
Osobne nemam nic proti plateniu za cestu, myslim ze to ze by sa nalepka kupovala na vsetky cesty (pricom by bol priplatok za dialnicu a samozrejme potrebovala by ju aj MHD) by mohlo byt celkom fajn, ale to co tu vyvadza Eripmav je fakt od veci, staci si pozriet historiu
Typicky ekozmrdské pseudoargumenty uvarené z vody. Užívatelia áut sú dotovaní? Keď aj áno, tak jedine z dane, ktorú si (v akejkoľvek forme) zaplatia. Štát nie je studnica, v ktorej by sa peniaze len tak rodili.
Keď na to pôjdeme Tvojou chorou logikou, tak potom aj napríklad (ekvivalencia s postojom DPB čisto náhodná) ten škaredý substrát je vlastne dotovaný, pretože si dovoľuje cestovať v socke a opotrebuvávať naše krásne vozidlá, odhadzovať odpadky a zneužívať koše na zastávkach, sedením kaziť lavičky v prístreškoch etc. ...
Už cca. mesiac mám potrebu urýchlene sa presúvať medzi jednotlivými miestami v meste. (Ako inak) využívam - pardon, vlastne zneužívam! - na prepravu svoje IGK, ničím ovzdušie a dokonca som sa nechal dotovať štátom zaplatenou (z daní cestujúcich v MHD) dopravnou políciou, ktorá mi ku Dňu bez áut (irónia) vystavila liebesbrief na sumu 500Sk (za bezohľadnú jazdu, ako inak). Dokonca mi došla poistka na ďaľšie obdobie a nekresťansky veľkým bonusom (navzdory mojim očakávaniam a idealizáciám pojmu beznehodový priebeh mi naúčtovali ročné poistné o 20Sk vyššie ako minulý rok) ma poisťovňa opäť, ako gumokolistu a notorického znečisťovača ovzdušia, dotuje. Aby som nezabudol: amorálne sa prepravujem obvykle v čase špičky a sám, aby som úmyselne vytvoril zápchu na inak kapacitne výborne dimenzovaných bratislavských cestách
myslim ze MHD by malo byt zadarmo, a to minimalne dovtedy KYM BUDE VYUZITIE CESTNEJ KOMUNIKACIE AUTOMOBILOM ZADARMO!!! takto je to nevyvazene, nespravodlive a v neprospech hromadnej dopravy. Vyuzitie cestnej komunikacie je rovnako sluzba ako vyuzitie autobusu, a to prve je daleko drahsie v prepocte na jednu osobu!
spotrebna dan na benzin nepokrva vonkoncom vydavky na stavbu dialnic, ciest, opravy, udrzbu... na dopravnu policiu, na urazy spojene s cestnou dopravou. A mimochodom este existuje nieco ako ekologicke skody, sposobene spalovanim benzinu, hluk z prevadzky automobilov... jednoducho uzivatelia aut su statom DOTOVANI a ZVYHODNOVANI a nie ze oni su platcovia dani do rozpoctu. Povinne poistenie predsa pokryva cisto skody v cestnej doprave, aj to nie vsetky. Vrcholom je, ked sa zo statneho rozpoctu a zdravotneho poistenia, ktore platia vsetci pracujuci, platia miliony na liecbu jedneho zraneneho pri cestnej nehode, a dalsie miliony na jeho invalidny dochodok a rehabilitaciu...
Dan z motorizmu neexistuje, ale motoristi musia platit hrozne vela za benzin, poistenie a milion dalsich sprostosti a tie sa zdanuju.. inak ja viem ze keby nou chodili VSETCI tak by zapchy neboli a taktiez viem ze MHD moze pritiahnut ludi tym ze sa zatraktivni, ja som reagoval na to ze Jandro chcel ludi pritiahnut cenou (teda, tym ze by to bolo for free) co jednoducho NIE JE MOZNE.
Samozrejme... kazdy den pozeram co je tam nove ked ranajkujem a citam noviny cez prestavku... ale zatial len uputavku na Bratislavu...hrad, most, cumil atd... inak nic... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
ja nejsom inak na ziadnej strane, vravim ze vyuzivam to, co je v dany moment rychlejsie...
co sa tyka ekologie, myslim si ze 40 aut (rok vyroby 2000+) vyprodokuje za cestu do/z prace/skoly menej splodin, ako jedna karosa stverajuca sa na Dlhace alebo Ikarus 28x rozbiehajuci sa zo Hrobonovej/Svandtnerovej