Moment, jedna vec ohľadom tých automatov mi nie je jasná. Čítačka čítajúca slovenské groše by sa nedala naprogramovať na čítanie eurodukátov? Ja by som povedal, že je to skôr záležitosťou softwaru
Ten Tvoj nápad je síce dobrý, avšak má to úskalia:
- Bolo by to realizačne IMHO príšerne drahé. Pochybujem, že stávajúce BUSE také niečo podporuje.
- CéEnGé JéZet predsa zaviedol nový tarifný systém, ktorý mu dodal o 150% krajší úsmev na plagátikoch a ročenkách. Nebudeme poukazovať na to, že je tento systém zlý a CéEnGé JéZet je tam vlastne len do počtu.
- Bolo by to bárs zložité, viď. 1
- Cestujúci by to nepochopili
Na jednej strane mas pravdu, 90Sk v drobnych je naozaj problem, aj ked problemy s funkcnostou automatov nevidim. V kazdom pripade DPB sa ohana v celku realnym argumentom: prerobenie automatu sa rata v desiatkach tisicoch korun a pri predstave, ze vyuzivane budu do 1.1.2009 je pri dnesnom financnom podviziveni DPB skutocne neefektivne tak ucinit. Ja osobne si myslim, ze investicia by to bola dobra, ale len na vstupnych branach do mesta.(Na zaciatok - neskor na miestach, kde su infostanky) Totizto aj po prechode na Eura budu do mesta prichadzat turisti s bankovkami v hodnote 5, 10, 20,... Euro.
V kazdom pripade ak sa vedeli dohodnut s ZSSK ze bude existovat nejaky listok Vlakom dalej... Bratislava, tak by sa mohli dohodnut, ze budu mat aj kompletnu sadu listkov na MHD.
Re #51217 S499.1023: Nezvladne, veru nezvladne. Uz teraz nezvlada a myslia si, ze ked rozsiria cestu za 70 milionov tak nieco vyriesia a nepochopia, ze desat NP vozov za tu istu cenu moze pomost viac ako nejaka cesta. Bohuzial deklarovana podpora MHD je stale iba na hajzlaku.
Re #51227 Technopol: No prave uz by sa vyrazne menit nemala. Okrem zrusenia L95 by malo ist o zmeny kozmeticke.
Re #51233 Sommelier: Mna uz tieto veci prestali rozculovat. Nenecham si magistratom ani DPB nicit zdravie este viac. Staci ze musim vyuzivat tie sluzby co mi obaja poskytuju.
Re #51244 Papuca: To bola skor reakcia na to ako ludia nadavaju, ze im nejde priamo linka 95 na Antolsku a ked im spomenies L99 tak sa okunaju, ze kto ma ist vyhliadkovou jazdou. Tak odpoved je jednoducha. Ak sa ponahlas prestupuj ak nie - voz sa dookola. Co sa tyka navstev, nemoze existovat predsa priami spoj do nemocnice pre cezpolnych z ASMN/Hlst., ktorych sa za den bude 100. Priami spoj maju Kramare, Ruzinov, myslim, ze ta Antolska to s jednym prestupom vydrzi.
A netvrd mi, ze ked sa raz poobede uciti tvoja stara tupu bolest pri srdci a vystrelovat jej bude do ramena, budes ju trepat do L99 alebo ineho MHD prostriedku. Som si isty ze zavolas tu RZP. Najprv ale skontroluj, ci si nestoja na bradavke. A s taxikmi si nebud tiez taky isty, uz som pocul o pripadoch kedy taxikar ked videl ze ide o vezenie do nemocnice a zbadal stav dotycneho pridal a ufujazdil. Boja sa totiz cistenia vozidla.
Re #51252 NN: Voz si kufor v taxiku a nechaj ludi jazidt MHD. Robim v Avione, jazdim L61 a vzdy v nej je niekto s velkymi kuframi. Okrem ineho dane predlzenie elektricky z Astronomickej na letisko by bolo vyhodne aj skrz obsluzenia shopingparku a budovanej administrativnej zone. A bohvie co este pri letisku vyrastie.
áno, BUSE je... väčšinou naozaj DPB na 61 vypravuje svoje "najmodernejšie" vozidlá (ak akceptujeme teóriu, že plynofikovaná Karosa je ako nové vozidlo) ?
ale ja som pod pojmom informačný systém myslel skôr ucelený systém informačných tabúľ, oznamov a pod. (nie nutne elektronických), ktorý aj zahraničnému turistovi jednoducho vysvetlí, čo ako funguje a kde musí vystúpiť. Čiže malo by to začať tým, že by vypucovali zastávky na letisku, osadili tam prehľadné mapy siete so zvýraznením trasy 61 a prestupov na dôležité smery, mapy by dole mohli mať priestor, kde by sa dali vytiahnuť viacjazyčné letáčiky - mapa Bratislavy, spolu s inštrukciami, ako používať MHD, no a samozrejme boli by tam tie automaty na lístky akceptujúce bankovky a platobné karty. V samotnom vozidle by bolo hlásenie zastávok aspoň v angličtine s upozornením na prestupné body (Trnavské mýto - prestup na električky smer centrum), no a samozrejme vodič ovládajúci aspoň tú angličtinu, ktorý by mal tiež poruke mapu, aby mohol zodpovedať otázky návštevníkov (v Amsterdame tú mapu bežne majú a nerobí im problém poradiť).
Toto zas nie sú také drahé veci, aby sa to nedalo zrealizovať. A možno by to malo väčší efekt, ako reklamná kampaň pod ukradnutým sloganom Zurichu "Little Big City". Náklady na jednoduché turistické mapy sa bežne dajú vykryť z reklamy na nich.
Nehovoriac o tom, že lístky by sa dali predávať v zvýhodnených turistických sadách (napr. za 5 EUR - 10 lístkov + mapka mesta s dopravnou sieťou, základnými pamätihodnosťami a inštrukciami na používanie MHD) - väčšina návštevníkov by nevyužila všetky lístky, takže DPB by na tom okrem propagácie ešte aj získaval.
No, toto bolo zas trochu z kategórie Snívajte s nami...
je mozne ze prilaca nejake $$ za dopravu, kokos kebi si videl tie kvanta ludi co chodi napriklad aj o 13:20 na VW-1 tam chodi asi 30 autobusov a vseky su plne (SAD & MHD) a to neratam tu druhu vratnicu a ine casy prichodov a odchodov na kazdu z 3troch smien.
suhlasim s tou "reprezentativnostou" sucasneho stavu na letisku, preto vravim, neviem si predstavit inu dopravu nan z pozicie cestujuceho (nieco ine je len vyprevadzajuci) ako po vlastnej osi IAD alebo taxikom, sorry ale aby som sa dostal na letisko jednym busom, aj to nejakym obstaroznym suntom po dobe zivotnosti ma nenadchne ani ako Slovaka toboz nie ako cloveka z inej krajiny ktory si musi mysliet ze priletel kdesi do Rumunska ci Kazachstanu, kde este neobjavili NP busy
ad reci k podstate zbytocnosti MHD na letisku - NEPOROVNAVAJTE BRATISLAVU so zahranicim, pozrite sa na tie kvanta cestujucich inde vo svete na letiska, pozrite sa na pouzivanie lietania skupinami ludi v zavislosti od ich fin. prijmu a frekvenciu ich lietania - v zahranici je lietanie rozhodne beznejsie ako na Slovensku comu zodpoveda aj objem batoziny co ma clovek so sebou a tak cim castejsie chodi na letisko s min. batoziny tak logicky sa uz da pouzit aj MHD (na civilizovanej urovni, rozumej nie bratislavsky odpad po zivotnosti), nieco ine je ked ide na letisko Slovak 1-2x do roka s velkym kufrom, tak sa nebude trepat v MHD a to uz vazne nema problem 1-2x do roka si ten taxik zaplatit a nieco ine je ked nan ide Anglican kazdy 2. tyzden a berie so so sebou batoh
co sa tyka tych megapristrojov na prezeranie elektricceniek....casu...meskania-..odratavania...podla mna by to pri nasom systeme mhd a financii bolo mozne tak o 100rokov ? ? ? ? ? ale
dobry napad
Nazdarte dneska som isiel z Race/Komisarky L11 ktora odchadzala o 12:28 a na ZST Vinohrady (kde som vystupoval) sa vodic vykaslal na preferenciu a isiel na 'vodorovnu' a cez cestu presiel aj ked IKG uz mali zelenu a niektory museli kvoli eline pribrzdovat tak ja som ze ? ? (zadna mala #7a dalej neviem ? )
Taktiez zase rano som isiel L75/5 a ten vodic.. no poviem vam toto bola ukazka ako maju vodici jazdit, proste parada ? ?
A este poobede cesta elinou #7056 kde som si chcel otvorit okno ale vsetky boli zavrete a nejaky debko zatlkol tie 'kolajnicky' kade sa okno sucha takze sa nedalo otvorit < ma zaujima bo sa mi to nestalo prvykrat > to zatlkavaju vodici?
Re #51234 Spectre: a co takto > Budes mat daco ako elektricenku - a bude to na principe ze ked vojdes do busu ti automaticky (cez neviam-aku technologiu) ti system zaregistruje ze si natupil do busu ako dlho si v nom (pripadne cez pc vyhodnoti meskani) a potom ked vystupis ty z tvojej karty zoberie tolko $$ kolko zodpoveda cau ktory si stravil v buse. A na elektricenku si budes davas peniaze povedzme raz za cas ako na bankomatovu kartu... ?
Re #51242 inTony: Vyrazne zmeny nebudu (ak neberiem na ohlad stavbu elinovej trate v 5trzke), to len drobnosti a busy sa nebudu kupovat ako ze 30 naraz ale 1bus/masiac ? {to je len moj osobny nazor}
Re #51253 S499.1023: A nenarazas ty na take mesta ako London alebo New York kde je viac ludi ako na celom Slovensku??
kukni maily a potom mozme keecat lebo to je autorizacia
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Spectre
Sprosté vlkä pôjdu na mačku, ktorá ich za drahé € odvezie na Wien Mitte, kde môžu zase akurát tak na niečo prestúpiť
Čo chcem povedať je to, že pri normálnej MHD nie je nutné vymýšľať takéto špeciality