Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: yale #51257:
Akoto že nemožno hovoriť o informačnom systéme? A BUSE komplet transparenty na plyňákoch, ktoré na 61 najmä chodia, sú čo? ?
Aj keď je pravda, že od 5. 9. 2005 tam chodia aj delenkárske šroty (vrakosy, ik 280) a tambusy, ale s starými dobrými tabuľami sa čiastočne vyrovnajú buse optickému informačnému systému pri tých info, ktoré u nás zobrazuje.
Jedna pikoska mimo debatu: V programe Ruku na to na STV pred cca 2min padla otrazka: V elektricke Bratislavskej MHD cislo 4502(mozno 3) je kolko miest na sedenie? 22 alebo 24? Moderator ich vraj sam spocital a naratal 22! Je sikovny! ?
Reakcia na: NN #51252:
Re #51252 NN: Netuším potom, načo na Heathrow ťahali metro 🙂

Letisko býva značne závislé od verejnej dopravy, často sa stáva aj dopravným uzlom. To je v dlhodobom zámere plánované aj pre BTS, ale prakticky žiaden komponent tohto zámeru ešte nie je postavený (okrem toho letiska) - teda parkovacie domy (pre P+R príjazdu od Senca), koľajový systém MHD, autobusová stanica, železničná stanica atď. To by sa to potom inak rozbehlo.

Linka 61 v súčasnosti asi pokrýva dopravné požiadavky na letisko dostatočne, ale jej nevýhodou je, že letisko má akosi iba vo vedľajšom úväzku - v skutočnosti obsluhuje najmä Avion, ale aj oblasť Ivanskej cesty. A vôbec nie je prispôsobená na úlohu prvého kontaktu s prichádzajúcim turistom.

Ideálne by bolo mať ešte aj špeciálny shuttle bus Letisko-centrum rýchlou trasou (povedzme cez diaľničný obchvat), ktorý by bol obsluhovaný novým, nízkopodlažným autobusom, s menším počtom sedadiel a väčším voľným priestorom vo vozidle (batožina), mal by po trase minimum zástavok a premával by povedzme v 15-20m intervaloch. Samozrejmosťou by bol viacjazyčný informačný systém (vrátane oznamovania zastávok) a široké možnosti platby - kartou, Sk, EUR atď - či už v automate, alebo mimo špičky aj u šoféra. Cestovné by bolo vyššie - napr. 2 EUR, ale cestujúci by zároveň dostal mapku mesta, vrátane siete MHD a prípadne lístok by mu mohol platiť ešte nejaký čas aj na iné spoje MHD. Tento spoj by vlastne vôbec nemusel byť prevádzkovaný DPB, mohlo by sa ho ujať samotné letisko.

Myslím, že záujem cestujúcich by bol, ale toto asi taxikárska lobby nikdy nedovolí. Napriek tomu, aspoň na tú linku 61 by mohli uplatniť niektoré prvky z neho, to čo v súčasnosti chodí na 61 nám veľkú reklamu nerobí, ani o informačnom systéme sa nedá príliš hovoriť 🙂
Aspoň ten trolejbus na letisko by sa mohol dať potiahnuť, vďaka prítomnosti Avion parku jeho šance dosť rastú. Nakoniec, aj Geneva má trolejbus na letisko (aj keď som na to prišiel až po zaplatení dvojnásobku cestovného za vlak, ktorý ma do mesta doviezol oblúkom za dlhšiu dobu... trolejbus prelezie cez kopček, ktorý vlak obieha)
Reakcia na: d3k0 #51240:
No pokiaľ viem, tak tie intervaly nesedia ani skôr ráno, 75 má 10, 98 má 8 min. Jediný "garantovaný - povinný" prípoj je pri spoji linky 75 čo začína jazdu na Bajkalskej, smer Kraksňany, myslím že 4:58 - tá musí čakať na 98, a tu, keďže 75 začína odtiaľto, sa to dá na 99% aj dodržať. ?
Reakcia na: marko #51245:
Len tak napr.:
- si navrhoval namiesto 99 zaviesť býv. 88 Na Šafko., že na Rusovskú je súbeh s 84. Ale v tomto úseku zabezpečuje 99 napr. dopravu na ŽST Petržalka, nahrádza tak býv. 89. Ďalej: Keby si vyhodil úsek Technopol - Romanova - Jiráskova, tak sa Ti MČ Petržalka pekne poďakuje, lebo pôv. mala 99 chodiť po trase ...Budatínska - Šintavská - Jantárova - Pajštúnska - TERNO- Kopčianska..., ale okolo Technopolu na Romanovu a Jiráskovu bola presmerovaná práve na žiadosť MČ, že ľudia sa odvšadiaľ z mestskej časti (Aj dole z Lúk)potrebujú dostať na miestny úrad (akože TEchnopol), samozrejme bez prestupu. ? A ďalej, v úseku TERNO - Jiráskova - Romanova supluje býv. 86, ktorá robila lokálne prepravné vzťahy po Petržalke, napr. za nákupmi do Terna, či Kauflandu. Opakujem, inkriminovaný úsek ničím nenahrádzaš.

-Ad. TEbounavrhovaná pôv. 90: V úseku N. Most - Rusovská cesta by kopírovala linku 88. Aj ak pripustíme, že popri 88 by mala význam aj tvoja 90 (Ja viem, že zastávky Kremnická, Záporožská a Einsteinova dnes intenzívne volajú po zväčšení kapacity, ale ľudia odtiaľ sa potrebujú prepraviť najmä na Zochovu), medzi 88 a 90 by mali byť aj zladené intervaly, aby nedochádzalo k súbehu vozov. A to už by bol problém: Tvoja Linka 90:mala by v špičke ráno 6, alebo 12 min. int, poobede 8, či skôr 16 minútový interval? A navyše podstatnejší súbeh by bol s linkou 80, úsek Kopčany sídlisko - Einsteinova. A ja si nemyslím, že by na Kopčianskej 80 chodila nejako moc plná... ? Čiže opäť by bolo potrebné zladiť intervaly.

Ad. Predĺženie 93 na Antolskú: Vozokm. si uviedol, akceptujem, ale minúty?:
Dnes zast. Budatínska - Vyšehradská 2 min.
Pôv. 93: zast. Budatínska - Ľubovnianska 4 min. + na Antolskú ďalšie 2. - spolu 6, rozdiel 4. Naspäť by bol rozdiel v jazdnej dobe možno iba 3 min. - spolu 7 min. Ale bude treba zväčšiť aj vyrovnávací čas na konečných, pokiaľ iba na jednej - je to do 8 min., zaobíde sa s pridaním iba 2 vozov., pokiaľ na oboch, spolu sa bude pridávať oproti dnešnému stavu na jazdnej dobe 9 min. - bude treba pridať 3 vozidlá.
A opakujem sa , ale pokiaľ na Jasovskú zachováš 98 s rozsahom prevádzky ako je dnes, + ešte 92, tak tá 93 skutočne nebude efektívne využitá každé 4 min. na Antolskú. Niečo iné je v rannej špičke, a iná situácia je po zvyšok dňa.
Skôr by sa dalo uvažovať o tom, čo písal galiyosha, že časť spojov jednosmerne Vyšehradská - Lúčanka - Lietavská, ale rpi našom DP sa také "nedá", hoci kedysi sa to tak robilo (že časť spojov ide po nejakej trase, a časť spojov po inej - odlišná trasa v rannej špičke a odlišná v popoludňajšej)
A presmerovaním na Tebounavrhnutú trasu rpíde o obslužnosť zastávka LúkyV, a môžeš si byť istý, že ľudia odtiaľ budu písať masívne protesty, že prečo zrazu nemajú obsluhovanú zastávku.
Alebo čím ju obslúžiš? Presmerovať tam 98?
A k tej 59 som tiež písal svoj názor, len možno ešte doplním, že sa nemôžme riadiť heslom, že "táto linka je plná po celej trase, tak ju nemôžeme zrušiť, ani skrátiť, ani zriediť, možme ju iba zahustiť", lebo takto by sme nemohli v MHD zrealizovať skoro žiadne zmeny. ☺
Prajem pekný zvyšok dňa
Prosím Vás dáte nejaké linky (adresy) na stránky s fotkami popr.:clankami o zrušených električkových,železničných,T-busových tratiach na SR a vo svete DAKUJEM
Reakcia na: NN #51252:
Kua a že toto nikde inde vo svete nevedia, všade ťahajú na letisko metro, električku, S-Bahn, robia tam zastávky diaľkových vlakov... a ono je to nepoužiteľné... fakt nechápem, prečo to teda jazdí plné...
Reakcia na: petert #51250:
jo suhlas, aj ked osobne si nemyslim ze aj ked by tam sla elektricka alebo metro tak ju cestujuci budu nejako vyrazne vyuzivat nakolko vacsina cestuje s dobrymi kuframi a na tie je ozaj pouzitelny len taxik alebo IAD a nie sa s nimi trepat kdesi v MHD, tou s nou moze jazdit naozaj len par fanatikov ci chudobnych studentov, myslim ze clovek nelieta zase tak casto aby sa tam aspon nemohol pohodlne/kulturne odviezt ked uz leti, ak tu niekto lieta 3x do tyzdna s batozkom na chrbte tak sorry, ospravedlnujem sa mu (aj ked bude mat asi dost daleko od priemerneho cestujuceho)
Reakcia na: petert #51250:
myslim ze v pripade vystavby tebou zmienovanej trate by navysenie nakladov pri vystavbe dvojkolajnej trate bolo zanedbatelne oproti nakladu na vystavbu len jednokolajnej trate....
Reakcia na: papuca #51244:
Môžem si z letiska teda vybrať , TaXik alebo plyňák 61. Ale prečo sa neupredňostnilo tam dotiahnuť i koľajovú dopravu? Letisko je čoraz vyťaženejšie. Ten nosný systém je potrebný i pre časť Ružinova s letiskom. Pritom medzi Pošňou a letiskom by stačila aj jednokoľajka ponad železnicu s elektr. napr. 9-X ?
Reakcia na: Spectre #51015:
Já vím, názory mám vyhraněné, zvlášť, když z diplomatických důvodů nemám moc příležitostí je veřejně prezentovat ?
A fakt je, že tomu moc nerozumím, ale každopádně pokud srovnám cestovní rychlost tramvají v Mnichově nebo Curychu s Vídní (všechna 3 města znám asi stejně), tak mi ty vídeňské prostě přijdou pomalé. Taky podíl NP tramvají na vozovém parku za zmíněnými městy na první pohled dost kulhá, v Mnichově, Hamburku, Frankfurtu apod. je taky samozřejmostí, že na nejdůležitější nádraží jezdí kromě S-Bahnu i U-Bahn (obě dráhy mají trochu jiný význam) atd. atd. A pokud jde o čistotu vozidel, tak je to ve Vídni asi nejhorší ze všech měst západně od železné opony a severně od Alp a Pyrenejí.
Reakcia na: papuca #51244:
Přesně tak- nejde ani tak o techniku (pokud není vysloveně v havarijním stavu) jako o nabídku spojení a tarifu!
Reakcia na: inTony #51243:
L21 - ine aj nie. Z toho pohladu, ze L59 sa da nahradit na istom useku elinami, rovnako ako L21 sa da nahradit na istom useku trolejbusmi. A rovnako aj 83 a ine spoje.
Reakcia na: Beus #51153:
Kompletna mnozina informacii: ak by som sa zacal zaoberat linkami 83, 84, 87, 88 a inymi, tak by som z pohladu Petrzalky, co sa tyka spojov mal kompletnu mnozinu. Ale to by ma zvysok diskutujucich asi zjedol, ohladom zdvojnasobenia poctu prispevkov.
Ale pokial ja chcem aby ste poskytli cisla, aby som mohol robit s cim komplexnejsou mnozinou informacii s ktorymi sa da narabat, tak kazdy sa tvari, ze nic nema!
A neodpovedal si mi na otazku uz skor polozenu, ci si z Petrzalky, alebo ci aspon vyuzivas spoje v Petrzalke?
Reakcia na: Beus #51153:
ale aj pre ostatnych.
Skus si precitat toto - pokusil som sa zhrnut moje nazory + 2 od galiyosha a 1 od Spectre a Yale (dufam, ze im to nevadi).
Ako prvy odporucam prispevok k L99 #51021.
V nadvaznosti na tento prispevok a na prispevky #51039 a #51051 som navrhol posunut L93 na Antolsku. Vypocet vozokm bol prilozeny v #51071 (aj ked je este pre L93 mensi, lebo som pocital so spickou 3 min). Vzdialenosti su z mapy - ak neveris pozri! Podla sucasnych CP L59 a L93 je casovy rozdiel 2 - 3 minuty (konecna L93 Vysehradska, oproti Antolskej).
K linke L59 clanky #50929 a #51034. Bolo ich viac ale tieto by mohli stacit.
Doporucujem aj treti odstavec #51174.
A este vozomiuty vs. vozokilometre: druha polovica #51063 a #51121.
Ak podla teba (ale aj niekoho ineho) sa tymito zmenami zhorsi cestovanie - prosim uviest konkretne, ako? Moj nazor je ze si Petrzalka polepsi.
Nedalo sa mi tu zhrnut vsetko, ale snazil som sa co najviac.
zdravim, po vikende som si velmi letmo prebehol niektore prispevky a tak sa ospravedlnujem, ak by som sa niekoho nepravom dotkol, napr. uz len na zaklade toho, ze som nepozorne precital nieco, resp. zle pochopil.
ale uz dlhsie ma fascinuje to, ako niekto k MHD pristupuje len cisto ...hm povedzme "technicky" alebo "ekonocmicky". jasne, ze znalost technickeho stavu vozidiel, a ineho prislusenstva verejnej dopravy je prvotna, ale snad sa o to prvenstvo bije s tym, ze je to VEREJNA doprava a ma sluzit ludom. a tak vyroky typu "kto umiera, nech si vola zachranku" alebo "do nemocnice ide na jednu navstveu, tak sa neponahla", ma dokazu vytocit. uz ste si volali zachranku??? odporucam ak skusenost. alebo ked idem na vysetrenie, snazim sa tam co najskor dostat a byt co najskor spat... hadajte preco??? kto niekedy robil inde ako mimo statnej spravy, alebo podnikoch a la socialuzmus, vie, ze vsade inde je cas drahy a ked ste mimo pracoviska, vobec to nejde k vasmu dobru.
alebo vyrok typu "kto ma na lietadlo, ma aj na taxik". a to uz je co??? ja obcas cestujem sukromne "low budget" spolocnostami. snazim si vyhaldat co najlacnejsie ubytovanie a teda aj najlacnejsiu dopravu. liatadlami dnes uz necestuju len manageri a neviem kto. ale bezni studenti, mladi ludia, ktori z useternych a tazko vybrigadovanych penazi idu kuknut na par dni niekam do ineho mesta. mesto ma byt k turistom (nie len kongresovym a business) priatelske a ustretove. preto doprava z letisk MHD je dolezita.
atd. atd....
hawk :o)
pekny den zelam inac
Reakcia na: marko #51152:
s linkou 21 je to iné, tak isto aj s 37, 53 a 91... svojím charakterom sú to prímestské linky.
Reakcia na: Technopol #51227:
no, nemyslím, že sa bude MHD meniť výrazne.. Vidím to skôr tak na rok 2009 najskôr..
Reakcia na: Technopol #51227:
Neviem ci tym trom rokom veris ty sam. Kedze uz mala byt elektricka davno rozostavana (podla slubov) a pokial viem nie je vybrany este ani len variant v akom bude v Petrzalke - ak sa mylim tak ma opravte.
Reakcia na: si #51237:
Zrejme je to myslene mimo superspickovej 3/4 hodiny - vtedy bude interval 8 minut. Nevidel som vsak CP, takze neviem overit 😞

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.