#4098
Ono tie nizkopodlazaky v CR su tak rozsirene len pre jednu vec: su totiz dotovane asi o 20% viac ako bezne vozy. Nemaj obavy, u nas za malu chvilu budu chodit volit len stare babky a tiez ich bude velmi vela, aspon vzhladom na celkovy pocet vozidiel. Samozrejme na uroven celkovej kultury cestovania, pretoze nizkopodlazak ma min. o 15% mensiu kapacitu miest na statie.
Teraz, v dobe, ked sa „naplno rozbehla“ plynofikacia autobusov a zaroven sa zacina zvolebnievat mi napadla otazka, ci bude chciet nas pan primator za sebou nejaky konkretny vysledok a teda, ci sa budu kupovat nejake nove vozy. Ako to u nas uz chodi, ze nic sa nerobi pre obcana, ale pre preferencie, popularitu atd. predpokladam, ze ak sa nieco bude kupovat, tak to bude mizivy pocet (do 10) nizkopodlaznych Solarisov. Myslim, ze nakup vozov bude zavisiet od ochoty magistratu uvolnit na to peniaze. Budu teda chciet, aby si cestujuci nove vozidla dobre vsimol (radovy cestujuci nema paru, kolko rokov uz maju GO Karosy a povazuje ich za nove ...). A tu sa dostavam k jadru toho, co chcem vyjadrit. Nech maju ceske mesta kolkokolvek nizkopodlazakov, do Bratislavy su z financnej narocnosti nevhodne. Staci sa ist pozriet k juznym susedom (HUN), kolko maju nizkopodlazakov. Ti sa zdaleka tak nehrnu do ich nakupu, ako Cesi. V USA ich je takisto mizive %. A ked si uvedomim, ze za 10 patnast-metrovych Solarisov (ktore budu aj tak vypravovane na klbove linky, cim sa opat znizi kvalita cestovania...) by som teoreticky mohol mat 20 Ikarusov 435, ide ma rozhodit. Vychadzam z toho, ze pre 80% cestujucich nepredstavuju 2 schody ziadnu prekazku. V dnesnej dobe, ked uz sa nam tretina vozov zacina doslova rozpadat, je nutne rozmyslat nad plosnou obnovou vozidloveho parku a nie kupovat par busov rocne. Moj navrh je kombinacia nakupu Ikarusov 4X5 (príp. Tam) (nahrada za najhorsie vozy) a generalnych oprav Ikarusov 280 a Karos B7XX. Ich vek stale nie je dovodom na ich vyradenie (ked mozu vo Viedni jazdit 15-rocne vozy Graf-Steyr). Uvidime, kolko vozov sa opravi v ramci plynofikacie. Drzim Beusakom palce, aby ich bolo co najviac.
A este z ineho sudka: Nove tatranske elektricky:
Pravidelne jazdi 1 suprava na trati St. Smokovec – Lomnica, ja som vymakol 425.952 (teda 2. dodanu supravu) a musim povedat, ze ZSR sa vytiahli: Vonkajsie a vnutorne transparenty Buse a dokonca akusticke hlasenie zastavok (a prestupov!) v 3 jazykoch. Jazda bola prijemna. Elektricky maju tichy chod a vyhodou je, ze sa da pozerat cez stanoviste rusnovodica na trat (kabina rusnovodica je priehladna). Interier je paradne moderny, ale sedacky su trochu nekomfortne.
Martin #3984: Tak teda opravujem. Na takom autobuse sa o par tyzdnov budem vozit kazdy den.
All imhd.sk: Velmi ste ma pobavili. Tak by som sa za vsetkych Kosicanov chcel spytat, kto vymyslel "rychlodrazny" nater KT8D5? Toto nie je ziaden rychlodrazny nater, nikdy nebol a ani nebude. Nema ziaden suvis s vypravou KT-cka na rychlodrahu alebo na mestsku linku.
nesuhlasim! Radsej Ik4x5 ako plesnivy serbel od karosy. Ale kolko ludi, tolko nazorov (to je dobre).Myslim si, ze vsetci radsej pojdememe elinou ako autobusom, ved nakoniec mam ajtak najradsej kolajovu dopravu (ale nie na TRABUST tratiach:)).
Si:
pekny projekt , ten moj sa ale dost odlisuje (uz aby som ho dokoncil!).
ok, takze ked sa uz idu zverejnovat projekty, tu je pokec k tomu mojmu (trasy, zastavky a podobne): http://www.pieskovisko.sk/rozvoj_elektriciek.html
je mi luto, ale nemam k tomu obrazok, chcelo by to neakeho schopneho grafika s ktorym by som si mohol sadnut za komp a ktory by to prekreslil.. ja take neviem :-((
okrem toho by to chcelo niekoho, kto sa vyzna v ekonomike a pripravovani projektov a skusit vycislit jednak trasu A pri 1000kovom rozchode a jednak trasu A na rozchode 1435 pri zmene rozchodu v meste (aspon by sme sa dockali kompletnej rekonstrukcie zvrskov:-)) a pripadne aj zmene trakcneho napajania.
Bon-Cu #4086): hehehehehe ;-))))
Turbo #4084): ved vravim ze to zvlada...inac bolo to 50 sekund, co zvlada bezna elektrickova trat ako vozidlovy interval, takze napr. na radiale Karloveska by mohla mat v spicke kazda jedna linka interval 5 min (je tam 5 liniek, takze kazdu minutu duplak - nehrozi preplnenie) a pri beznych podmienkach by sa to v absolutnej pohode zvladalo a to uz by sa NIKTO nestazoval ze ten siel skor alebo neskor, pretoze by to nikto nemohol ani len zbadat ;))
Spectre #4018:
samozrejme, ze nas magistrat o***e!!!!
Zrebec #4025:
Ano??, to odkial nabrali, ze suprava T3 ma kapacitu 200 ludi???? Ti imbecili asi nevedia ratat! Podla mna ma suprava 2xT3 kapacitu aj 350 ludi, najma v spicke.
tr3mp #4026:
Hodinova prepravna kapacita na jeden dopravny pruh vybranych dopravnych systemov:
druh - doprvavna kapacita Q v cestujucich na hodinu a smer
auto na ceste - 1575
auto na mimourovnovej komunikacii - 2625
autobus v urovni ulice - 9000
elektricka v urovni ulice - 13 500
rychla elektricka na mimourovnovej drahe - 20 000
vlaky metra - 40 000
expresne vlaky metra - 60 000
(podla knihy Mestska Hromadna Doprava, autor D. Habarda, vydavatelstvo alfa, 1988)
Si
4028:
ja uz mam jeden projekt skoro hotovy - merto je vlastne elina pod zemou, ceklovo ma blava 10 elektrickovych liniek, 4 z toho do petrzalky (po starom moste). Ked to bude hotove, dam to sem do rubriky SCI FI
Beus #4028:
pokial, viem, tak elinova trat zvlada interval 90 sekund v pohode.
TeBeCe:
Ano, 3168 nieje "az" taky vrak (samozrejme, je to plesnivy serbel B732!!!), ale povodne som myslel voz 3163. Bol to totiz on, o ktorom som pisal ale zmylil som si evidencne cislo (nakoniec takych karos mame viac, nie?)
#3959 Turbo> neviem co sa ti na 3168 nezda....teraz som sa nim viezol (82) a vobec to okno neni az take zle jak to popisujes ty....moooc prehanas myslim ze tomu oknu ani zdaleka nehrozi vypadnutie...hore je sice prichytene takymi zeleznymi pasikmi a je to trochu divne tam (ale asi mala nehodu), ale na bokoch a dole to okno dobre drzi....navyse ten voz je jeden z tych lepsich...dvere poriadne doliehaju do tych zapadiek, motor to ma ohromny... :))
all> ako je na tom 1809 (pripeceny motor :)), uz je opraveny alebo este nije?
d3k0> to je dobra otazka s tym 3043...ani ja som ho uz dlho nevidel...inak ma tak napadlo, ze ked plynofikuju aj busy z 1.a2. kolony a daju ich do krasnan, tak namiesto nich musi hadam nieco z krasnan odist...a co ine ako i415 by to mohlo byt...
zrebec> ale nieco to muselo predsa byt...nemoze mat niekto chybu v zozname spz-tiek?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Turbo