Sorry, este som zabudol: Nevychadza z 283 Ma sice dvere, podobajuce sa na 283, ale nie su to tie iste. 280-tky '94 a novsie mali sice taketo dvere, ale su uzsie ako maju 283 a ked si vsimnes, cela karoseria je cista 280 - usporiadanie okien, rozmery, atd...
Nie, neboli, len ja som ich stvoril na svojich papieroch (napr. Skodovka by v zivote nic nenazvala 10.5Tr, ale kedze 11Tr (alias T11) uz bolo obsadene, musel som to oznacit takto)
Fajn, takze si ten Dozab, ktoreho mam na mysli, mal som pocit ze prave na tom cviku som ta stretol
Re #39547 aNTI: Usporiadanie okien, sirka dveri, rozvory naprav, dlzky previsov, dlzky predneho a zadneho clanku, sirka mechu tocnice, a dalsie drobne designove detaily
Cau Beus to nemyslis vazne, aj take duplaky boli? To je peklo. Inak bol si u nas v skole raz asi pred rokom na cviku: hluk v doprave. Sedel si v lavici s Petom (Kremienkom)
Ano, nejak tak, teda nerozblika, ale rozsvieti a tie vonkajsie ani to, tie ked nie su aktivne, tak nic neurobia, a ked su, tak rovno otvoria a aktivuju sa (ak to ma vodic zapnute) v momente ked tachograf oznami nulovu rychlost (cize napr. pri stati na krizovatke, alebo pri urvatom tachografovom kabli pocas celej jazdy)
A to nudzove zvonka - mozno na to, ze ak su vsetci doriadeni tak, ze nikto nema sil nielen rozbit sklo kladivkom, ktore tam nie je, ale ani len pootocit tu cervenu packu nad dverami, ktora tam nie je, lebo by to cestujuci zneuzili Ale pravdupovediac, funkcnost a zapojenie tychto vonkajsich tlacitok mi vobec nie su jasne
Dozab: Ano, poznam, myslimze sme sa aj stretli uz
Inak, fakt uchvatny voz, ten Ik293 Tiez som nevedel, ze take realne existovalo ale bol by IMHO krajsi, keby vychadzal z Ik283, nie z Ik280 Ja mam (na papieri) tiez Ik295 a 298 (moje znacenie, vtedy som nevedel ze take aj bolo), ale aj SM22, B751, 706RTO-2K, 10.5Tr, 16Tr, ... (vsetko duplacsuklos)
hladat sa mi to nechce ? ale pokial si dobre pamatam, tak si to vysvetloval (alebo niekto iny), ze ked vlk zmackne dopytove tlacidlo, vodicovi sa to len rozblika na palubke a otvorit ich aj tak musi sam... A mozno blba otazka - naco je nudzove otvaranie zvonku? Sak keby sa nahodou stal nejaky pruser(nehoda) a vodic by nemohol dvere otvorit tak kym by prisla nejaka pomoc zvonku, tak by cest. davno rozmlatili znutra skla (kladivkami ☺ )
Isidor: ten knowville je zrejme dalsi do zbierky "toto nie su stranky dopravneho podniku..."
Tak ked sa pytal na dopytove tlacitka, tak tu laskavo netrep blbosti. Odkedy su na Ik4xx dopytove tlacitka cierne? Ak myslis tie cierne s tym zelenym plechom okolo zvonka, to su NUDZOVE tlacitka, nie dopytove...dopytove su zvonka male, gulate, zelene, a ked su aktivne, svietia. Su umiestnene na karoserii par cm (viac nez 10) pod oknom a asi rovnako daleko od dveri.
qwix: Co sa vnutornych tyka, a tiez ich zapojenia, uz som to tu minimalne raz davnejsie opisoval ako (nafigu) je to zapojene a (ne)pouzitelne, kto mozes si skusit pohladat
Amos: Co sa tyka predstanicneho priestoru, sorry, ale polovicate riesenie je horsie ako nijake. Je sice pekne, ze to chcu cele urobit nanovo, ale... ked som to pozeral, este som nevidel debilnejsie navrhnute elektrickove obratisko ako to, co ma byt pod stanicou. Vidno ze ho robil niekto, kto mozno elektricku videl parkrat zo svojho gumokolu, ked na neho nervozne zvonila na priecesti
Vystupiste v lavom obluku? hmm...budiz, aj na sucasnej stanici je to tak, ale je dost otrava prechadzat sa po voze, aby som zistil, ci mi vystupili vsetci aj zo zadneho clanku/voza, ktory je za rohom. Ale nastupiste v lavom obluku? To ak niekto schvali, navrhnem ho na nobelovu cenu za blbost. Nech si to skusi sam, nakladat cestujucich. A ak by tam aj chceli dat vonkajsie zrkadlo, je to len oblbovak, lebo v nom zakonite nemozem mat vzdy taky prehlad, ako v mojom vlastnom, ked mam supravu vyrovnanu.
A uz vobec nehovorim o priestore, ktory na jednotlivych kolajach bude (nula cela nula nic, mozno pol K2-ky sa tam sprace do toho kuska obluku, ktory zostane k dispozicii...
Takze ziadne "mozeme byt radi" neuznavam...ak sa nieco robi, tak poriadne, a nie stylom "Aby sa nepovedalo, dame tam aj kolaje, ale co najmenej, nech mame viac priestoru pre ziskove veci." Skoda reci...
Re Bmko: Pozeral som to znovu, tak podľa všetkého zastávka bude na dvoch miestach. Jedna v dolnej časti a bude nahrádzať súčanú Predstaničné námestie a druhá hore a tá bude v oblúku.
Ak by si chcel mať aj tú vrchnú zastávku nie v oblúku tak by si potreboval zabrať viac priestoru respektíve mať vjazd a výjazd inde. Napríklad vjazd električie zo Žabotovej a výjazd tak ako je navrhnutý teraz.Ale žiadať od investora aby dal na oblužnosť MHD viac priestoru ako je nevyhnutné je nereálne a pravdupovediac zbytočné.
Môžme byť radi, že ten priestor sa zveladí bez nároku na mestský rozpočet a takisto DPB a cestujúci dostanú nový terminál a električka nebude brzdená semaformi pri prekonávaní Šancovej.
No veď to skús nakresliť ty keď si taký múdry a vopchaj tam zastávku električiek tak aby nebola v zákrute. Okrem iného ešte nevieme ako bude výstupište/nástupište orientované. Ak si pozrieš návrh, tak sú tam aj časti, ktoré sú rovné. No veď uvidíme.
Re #39507 BMko: Ja nemám nič proti podvozkom T3. Ja mám niečo proti podvozkom T3 v DPB.
Ty kokos to som nevedeľ, že niečo ako Ik293 existovalo? To by naši majstri z vyradených Ik280 mali brať vleky a dorobiť ich Ik283 a máme voz na L21 ?
Aj sa ten Ik293 vyrábal alebo to bol len prototyp.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos Keynes
Ak by si chcel mať aj tú vrchnú zastávku nie v oblúku tak by si potreboval zabrať viac priestoru respektíve mať vjazd a výjazd inde. Napríklad vjazd električie zo Žabotovej a výjazd tak ako je navrhnutý teraz.Ale žiadať od investora aby dal na oblužnosť MHD viac priestoru ako je nevyhnutné je nereálne a pravdupovediac zbytočné.
Môžme byť radi, že ten priestor sa zveladí bez nároku na mestský rozpočet a takisto DPB a cestujúci dostanú nový terminál a električka nebude brzdená semaformi pri prekonávaní Šancovej.