Cela nasa rodina bola pocas volieb v CR a keby sme mali moznost volit, tak by Kukan dostal 4 hlasy naviac. Mas uplne recht. Vsak nakoniec sme sa tam aj videli. ?
Nase TAMBUSacke VOITHky to maju klasicky (1,2,D,N,R). Nove VOITHky maju standartne iba D,N,R, ale su podla mna natolko inteligentne, ze to tam prakticky ani netreba ?
OFF TOPIC: Keby nas mudry a laskavy stat zriadil volebne miestnosti aj na svojich zastupitelskych uradoch v zahranici, ako to robia mnohe vyspele staty, medzi inymi aj Ceska republika, tak vam garantujem, ze tych 3000 hlasov, o ktore to zmeskal Kukan, by prislo len zo samotnej prazskej ambasady. TOPIC ON
Na Ik415/435 po stlaceni vnutorneho tlacitka zapipa u vodica a zasvieti. Ten "dopyt" na vonkajsich tlacitkach je v podstate iba to, ze ked je dopyt, tak su vonkajsie tlacitka pripojene paralelne k tlacitkam u vodica. Jednoducho nepouzitelna madarska momotina.
Čiže to tlačítko na dopyt u )IK435, ktoré má vodič (ako si ho nazval odblok. a zablok.) sa vzťahuje iba na vonkajšie tlačítka dopytu? Lebo, keď boli IK 415 a 435 nové, tak niekoľkí vodiči používali výhradne dopytové tlačítka (odblok a zablok.). A ja som aml pocit, že keď on na zastávke dvere odblokoval, a ja som stalčil vovnútri to žlté tlačítko pri dverách, takapotom tie dvere automaticky otvorili.
Tak, trosku som si 13 hodin "z nudy" zapracoval a na nete su nove CP L20 a L22. L63 sa mi zatial robit nechcelo, tie odchody su priblizne rovnake ako tie, co su na webe. Mozno po Velkej noci
Neviem, nevidel som ako je tam tahana kabelaz a ako presne to je zapojene a tak, takze neviem kolko a akych zasahov by si to vyzadovalo, takze mozno by to aj bolo dost roboty. Ja by som tiez velmi ocenil, keby sa niekto podujal to poprerabat, no z pohladu DPB je to investicia do nicoho, vyhodia peniaze a nic im to neprinesie, takze neviem ci k tomu niekedy bude vola... ?
OKi, sorry, ja som totiz na tych vozoch to blokovanie nikdy nezazil, a aj vdaka ich veku som z toho usudil ze ho nemaju.
Re #27935 J: Ano, Ik4xx maju dopyt, aj ked zapojeny uplne dementne - po madarsky Vnutorne dopytove tlacitka funguju tak, ze po stlaceni sa len vodicovi rozsvieti tlacitko prislusnych dveri, a pipne mu to, ale ziadne tlacitko otvorenia na dopyt tam nema, musi sa pozriet ktore svietia a tie stlacit A ked uz stoji v zastavke, je to o tom istom - pipne, a otvori Samo vodic Takze vacsina vodicov na to kasle a otvara centralne, je s tym daleko menej roboty Vonkajsie tlacitka pri dverach su este dementnejsie - prepinacom "active"/"disabled" (moje nazvoslovie) na palubovke. "Disabled" vieme co znamena, a v polohe "active" sa tlacitka aktivuju vzdy ked tachograf oznami nulu (voz spomali na nemeratelnu rychlost) - vtedy sa tlacitka rozsvietia, a po stlaceni sa dvere same otvoria, bez zasahu vodica. Tym sa potom aktivuje aj blok rozjazdu - samocinna brzda. Cize napr. aj uprostred krizovatky a pod. Ked sa voz pohne (co moze az po zavreti dveri), dopyt sa sam deaktivuje. Cize zas dost sproste zapojenie na to, aby sa vodici namahali s dalsim prepinacom navyse na kazdej zastavke, takze znova na to kaslu a mavaju to vypnute (nechat to zapnute je nebezpecne - krizovatky a tak) ?
Beus: Vozy Ik4XX majú dopyt? Nie je to len ten systém, že vodičovi zasvieti pri ktorých dverách stlačili tlačítko a on otvorí sám?
Čo sa predpisu týka vodič 4810 má blokovanie rozjazdu vypnutý stále. Dvere otvára za pohybu a aj ich tak zatvára. (S jednou rukou na volante druhou na otváraní dverí.)
Čo ja viem, tak Ik4XX by mali mať vypínanie blokovania vratným tlačítkom. Čiže ak ho pustíš, blokovanie sa znovu zapne a voz zastaví. Niektorý vodiči si to prerábali aby prepínač ostal v neodblokovanej polohe a ževraj z toho bol priekak.
Majú Voithky to čo ZF, že sa dá dať stály 1. a 2. prevodový stupeň. Že ti nebude preraďovať?
Neviem prečo sú drahšie, ale každopádne ZFky, ktoré sú u nás sú horšie ako VOITH
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Beus