re: Rychlikovy laminat. co si smrtku videl? nam ziadnu nocnu dopravu neteba, dpb totiz nedava uplatky na magorstrate... na rozdiel od niektoreho cechu blizsie nemenovanych zivnostnikov.
To je diskriminacia nepetrzalcanov. ? Ja chodim 501 a 515 (podla toho ci do DNV alebo do Race) a rozohodne tieto spoje nie su prazdne, napriek tomu ze su tam klobasy. Ak by take nieco zaviedli, tak pisem staznost, ze aj ja, ako obyvatel DNV chcem mat vlozeny nocak, ktory bude mat pripoj na 515 smerom do Race. A co? Hadam platim rovnako cestovne ako aj obyvatelia ostatnych mestskych casti. Nocna doprava by sa mala vseobecne zlepsit, nie iba jednym smerom, lebo "tam je velika Petrzalka" a chudaci maju iba dve nocne linky. Smer Raca hadam nie je taky dolezity? Alebo smer Kramare + Lamac + DNV nie? A ine mestske casi, ako Ruzinov alebo Dubravka?
S velkou castou tvojich nazorov na zlepsenie dopravy v BA sa zhodujem, ale pri tych petrzalskych nocakoch ti musim oponovat.
Z mojej skusenosti vyplyva ze najvacsia cast prepravneho prudu je na trase centrum -> Petrzalka, a preto by stalo za to vlozit tie nove vozy medzi sucasne odchody namiesto vypravy 'duplakov'. Co sa tyka cesty spat - opat vlozeny spoj medzi sucasne odchody berie cestujucich (stale je cast ktora chce ist iba do centra) s tym ze v cestaku je poznamka ze na tieto vlozene spoje nie je na hlavnej stanici pripoj.
Samozrejme aby si to prepravny substrat osvojil je dolezite dostatocne onalepkovanie zastavok a a-busov (1-2 letaky na voz su imho malo).
Pouzivanim argumentov typu "cestujuci by to nepochopili, to sa nikdy nerobilo" sa dostavas na argumentacnu uroven veducich pracovnikov na Olejkarskej a ja si myslim ze mas na viac. (-:
V kazdom pripade vdaka DPB i za to malo co pre cestujucich urobil. Este nech je takychto zmien co najviac a zacnem vyuzivat MHD vo vacsej miere ako dnes.
Ked uz DPB dokazal 'potichu' pridat vozy na sluzobne linky, tak by sa imho dalo dohodnut na 'tolerancnom patente' s magistratom aby tieto vozy mohli jazdit ako vlozene poradia, ked magistrat stale odmieta podporit nocnu dopravu v meste. Ak nie je ani ticha dohoda mozna, tak potom je to dost zasadne minus pre sucasne vedenie mesta v mojich ociach.
Pochvala za pozitivne zmeny! Potesili ma najma "petrzalske" zlepsenia... Len dodam, ze o zmene vikendoveho intervalu 93 sa hovorilo uz davnejsie a tak som si myslel, ze sa na to zabudlo.
Musim pochvalit DPB, ze zacal nieco robit z linkou 93 cez sobotu nedelu, no velmi si to zacinam vazit, ze sa take riesenie naslo!
Dost pozitivne veci nam k 1.marcu priniesli ☺
Ale prosim ta, oni neidu skusat, ze ktora z tych dvoch zastavok je viac vyuzivana. Samozrejme je viac vyuzivana Herlianska, byvam kusok odtial, tak mozem porovnat pocet cestujucich aj na inych linkach. A ked si pozries, kde je kolko domov, tak uvidis ze viac je tam. Ide len o to, ze nemocnica uz dlhsie chcela, aby na Pri jazere 75 zastavovala. Tak splnili jej prianie.
To, ze pridali jednu zastavku nie je negativum, ma to totiz svoje klady a zapory, a su priblizne vyrovnane. Silne kladny ucinok to bude mat na mensiu skupinu ludi, a velmi slabo zaporny na tych ostatnych, takze sa nikomu neublizi. Horsie by to bolo, ak by sa nejaka zastavka zrusila.
ked niekde zriadis zastavku, niekto sa vzdy najde (aspon jeden denne) co ju pouzije a ked ju (alebo tu druhu pobliz) budes chciet zrusit, tak ti na to budu ludia akurat tak nadavat... Proste to vidim tak, ze na linke zostanu uz zastavky dve - a to nepovazujem za spravnu cestu ku skvalitnovaniu sluzieb pokial su tie zastavky blizko seba (a tieto dve veruze blizko su)
Celkom nesúhlasím, pretože na ľubovoľnej expresnej linke, ak by si zaviedol pokusné zastavovanie na ľubovoľnej zastávke, vždy ľudia začnú vystupovať a nastupovať a zmena zostane trvalá.
Ale inak si VEEEĽMI pochvaľujem zmeny. Som vyslovene rád a gratulujem bratislavskej MHD, že číta samé dobré správy.
si, galiyosha: Ale keď ti bude na obidvoch zastávkach zastavovať všetko čo tam jazdí, tak potom sa ti ukáže, ktorá zastávka je viac využívná a ktorú môžeš zrušiť.
Ďalšou vecou je, že táto zmena určite nevyšla z popudu DPB, ale z iných skupín na meste.
V každom prípade sú tieto zmeny, ktoré prišli zmenou k lepšiemu.
Nejaki ludia budu vzdy pouzivat akukolvek zastavku, ktoru spravis. Aj na Chlumeckeho ludia nastupuju/vystupuju a asi sa tu nenajde clovek, ktory by bol proti jej zruseniu.
Moj nazor na zastavovanie L75 na zastavke Pri jazere je asi taky, ze byt to na mne, tak bud zastavka Pri jazere alebo zastavka Herlianska sa uz davno v zastavkovej sieti bratislavskej MHD nenachadzaju...
kusok odtial je zastavka herlianska a ked, tak sa iba rozdelia ludia z tejto jednej zastavky na dve. A to mozme potom za xvilu robit take, ze ale mne to je 5 metrov pred vedlajsi vchod daleko, tak nech bus zastavuje aj pred mojim vchodom (osobne si myslim ze tato zmena je asi preto lebo sa tam niekto vplyvny prestahoval...) Nie je dobre aby stala kazda linka pri kazdej vrbe a miesto toho aby sa vyriedovala hustota zastavovania aspon niektorych liniek a tak sa dvihala prepravna rychlost, tak sa miesto toho bude este pridavat... [ked, tak radsej nech zavedu priplatok za expresne linky]
Ešte k 75. Myslím si, že MHD sa robí pre ľudí a nie preto aby sme na papieri mali napísané " á L75 má priemernú rýchlosť 19,78km/hod" Je jasné, že čím rýchlejšie tým lepšie, ale ak sa overí, že ľudia chcú vystupovať práve na zastávke Pri jazere, tak to treba tak spraviť. A kým to nevyskúšaš nebudeš vedieť či tam ten bus má stáť. ?
Tiež chválim zmeny ? ☺ ☺ ?
Je to super. A píšem do bratislavských novín aj Koladovi.
Myslím si, že existuje dôvod prečo nočáky budú chodiť tak ako budú. Myslím tie petržalské. Možno niečo na magioráte,... Veď pokiaľ ma pamäť neklame stále sú to len služobné spoje, ktoré môžu brať cestujúcich.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si