netreba zabudnúť na fakt, že CP 36ky má veľa spoločného aj so ZSSK - cez prázdniny sa jazdí tak "často" ako cez víkend, čiže napr. aj tento týždeň tam máš nádherný hodinový interval
Tá 36/123 by mala trasu ZB - Strmé vŕšky - Bory - Lamač? Nebolo by potom lepšie odkloniť 92 cez Lamač (s výnimkou spojov do VW), aby nahradila 123 v úseku Lamač - Bory a aby tam nešli zbytočne 2 linky? Obsluhu Nemocnice Bory by som riešil skôr nejakou linkou z centra, ktorá by išla po D2 a 36/123 ponechal ako doplnkové linky pre tangenciálne spojenia.
Spojenie Borov a Dúbravky by som radšej riešil 36/123 alebo regiobusmi, pretože 20 býva už teraz dosť plná (minimálne po Milana Marečka) a to spojenie Technické sklo - DNV je tiež dosť využívané a tiež sú tam aj tie Agáty. Spojenie Bory - DNV by zabezpečila 21.
23 by sa možno by sa mohla posilniť v celej trase na 30 minút s posilovými spojmi v špičke po Dúbravku (tiež v intervale 30 minút), aby sa zlepšilo aj spojenie Jana Jonáša s Dúbravky (21 je pre toto spojenie pomalá + tam majú pribudnúť tie ďalšie sklady).
Pod centrom som skôr myslel Hodžovo námestie, Zochovu, AS, pretože 21, 83/84 už veľa miesta pre ďalších cestujúcich nemajú a to jazdia dosť často. Nová linka z Borov by si teoreticky mohla vymeniť aj trasu s 84 v Petržalke a 84 by sa ukončila v centre.
Ja by som tú N21 potiahol cez Vrančovičovu, aby sa umožnilo spojenie Lamač - Bory/DNV aj v noci a aby sa dal zaviesť prestup medzi N20 a N21 na Hrubých lúkach (spojenie Dúbravka - DNV). Časovo by to vychádzalo aj pri zachovaní okruhu na N21.
K 36/123 + 20/24: tam mi islo hlavne o to, aby nemali "zachadzku" do Dubravky a mali prestup na hrane na linku, co by tam isla (ci uz na Vladimira Jukla alebo na Nemocnici Bory), cim by sa mohol zahustit interval (hlavne ked to nepojde po Agatovej cez zapchy). Nehovoriac o tom, ze Lamac ma 23 do Dubravky a zo Zahorskej by isla 36/123 alebo Regio spoje a bol by tam prestup na 20/24. Resp. kolko realne ludi zo ZB ide az do Dubravky a nie len po Bory? A nebude lepsie 36/123 posilnit pre ludi do Nemocnice?
Technicke sklo: je tam vacsia potreba/dopyt ako keby sa mala 20 potiahnut okolo Borov a cez Saratovsku do Dubravky? Myslim si, ze to dava vacsi zmysel potiahnut 20 mimo a dat tam 23 a pripadne predlzit 27 v spickach. Alebo mierne posilnit 26 od Pri Krizi po ZST DNV, ktora by po Agatovej stale isla.
A myslim si, ze tou linkou spajajucou Bory a "Centrum" (Patronka/Einsteinka) by mohla byt prave 92, ktora by sa mala zmenit z "linka pre VW s doplnkovou trasou" na "linka pre Bory s vybranymi spojmi do VW".
A nocak by urcite mal byt N20, ktory by v Dubravke nahradil N21 a koncil pri Nemocnici Bory. A ta N21 by isla po dialnici okolo Borov.
36/123 by mali podľa mňa viesť až do Dúbravky (zišlo by sa aj ich posilnenie), aby bolo zachované spojenie Dúbravky a ZB (regiobusy, OBI)/Lamača. Spojenie Dúbravky s Lamačom by sa ešte vyriešiť posilnením 23 po obratisko električiek. K Bory mall (napr. na tú zastávku, kde by končila 92) a ŽST Bory by sa mohli odkloniť aj nejaké regiobusy.
20 by som viedol cez Technické sklo, pretože veľa ľudí z tadiaľ chodí práve do DNV (na sídlisko, nie k VW) a navyše sa tam stavajú aj Agáty, ktoré by potom boli obsluhované iba 23 so slabým intervalom.
Sklady nad Metrom by mohla výhľadovo obslúžiť 23 ako doplnková linka do VW a Dúbravky. Základnú obsluhu tejto časti a zastávok M. Encingera, Hrubé lúky, H. Ponickej (prestup na 21 smer DNV) a Nemocnice Bory (zastávka 92) by mala zabezpečiť nejaká nová linka spájajúca Bory s centrom. Dočasne by sa mohla táto linka ukončiť na kruhovom objazde pri M. Encingera.
Ďalšia vec je, že by sa do Borov mala zaviesť aj nočná doprava aspoň presmerovaním N21, čo by si vyžiadalo pridanie 1 poradia . V budúcnosti by mohla ísť N21 cez Lamač/D1 (v noci by to bolo asi aj jedno) a nejaká nová linka by išla po súčasnej trase N21 cez Dúbravku ďalej do Borov.
Tak si trosku zasotousim podla Google Maps (nie, vazne nemam nic lepsie na praci dnes). Tu uz beriem do uvahy, ze je aj spravene predlzenie Saratovskej.
20/21: presmerovanie cez Hrube Lucky a 20 na Saratovsku
23: nahradi 20 k Technickemu sklu
25/26: ostava
27: mozno tiez potiahnut k Technickemu sklu ak by to vychadzalo, netusim
92 (192): predlzit od Cerveneho mostu k Nemocnica Bory, spoje do VW by tiez isli cez tu zastavku, Hany Ponickej, Hrube Luky a Mateja Encingera
36/123: spojit dokopy, mierne zlepsit interval, zrusit Dubravsku cast
Nova linka 24 (najmenej domyslena): Sluzila by ako predpripava na rozsirenie zon (sklady/obchody) nad Metrom a na prepoj 36/123/Nemocnice/TIOP s Dubravkou.
Tu by sa mohlo alternativne spravit, ze 36/123 pojdu k Nemocnici Bory (vynechaju Hany Ponickej a Vladimira Jukla) a namiesto 24 by bola 20 (Hrube Luky, Hany Ponickej, Nemocnica Bory), len by chybala zastavka pri TIOPe pre 20.
EDIT: a mozno este jedna uprava - ak by chodila 20 a 21 cez Hrube Luky, presunut zastavku T. P. Kolakovica za kruhac blizsie ku Kauflandu/Hornbachu pre lepsiu dostupnost zastavky.
Aha, čiže to, že mi k domu chodí spoj, ktorým sa niekam dostanem, je rozvoj? Potom ako dobre, že sa nám Petržalka tak krásne rozvíja!
Ale máš pravdu, mesto nemusí financovať politické výstrelky - pokojne mohlo namiesto "dočasnej pokládky dlažby" na Komenského námestí, Dunajskej či Krížnej dané financie alokovať tam, kde mu reálne chýbajú.
Mesto má jednoducho za úlohu zabezpečovať nejaké základné služby pre každého. Nemá si čo vyberať, či sa mu príbeh vzniku nejakej štvrte páči alebo nepáči.
Ach, zaratal som zastavku Hornbachu omylom 2x, takze mas pravdu, je to 4-5-2.
Ale stale je to mizerne obsluzene vzhladom na to, ze tam je nakupne centrum (ktore mava casto preplnenu podzemnu garaz), mas tam po novom velku spadovu nemocnicu, rastie ti tam stvrt porovnatelna s DNV (ak nie vacsia) a prave teraz ucis ludi, ze auto tam je dolezite (snad nikto, kto tam kupuje byvanie, si ho nekupil bez parkovacieho miesta), preto mesto s tym musi nieco spravit cim skor.
Vo Viedni pre podobnu stvrt potiahli metro kym sa poriadne rozbehla stavba. U nas mozno bude elektricka o 5-10 rokov a dostatocne autobusove spojenie snad do 5.
EDIT: a to nehovorim, ze za Bormi uz stavaju skladovo-predajne budovy a planuje sa vystavba az po D4.
A veľa rezidentov v Starom Meste autá skutočne nemá. Na rozdiel od obyvateľov napr. Strmých vŕškov kde sa obsluha "vyriešila" autobusom odnikiaľ nikam raz za hodinu.
Ale ten development tam nevznikol zo dňa na deň a z ničoho nič. Mesto je zodpovedné za proces územného plánovania a ak niekde nejaký rezidenčný development povolí, nemôže byť prekvapené, že tam zrazu, na obrovské prekvapenie, prídu ľudia, ktorí sú, paradoxne, s najväčším potenciálom zmeniť dopravné správanie. Ale tak to nehrozí pri mikrovymetáku s intervalom 30 minút. Lebo dnes je situácia taká, že ja osobne, ak by som zvažoval Bory, tak bez auta ani nepozerám inzeráty.
Inak aj Devínska Nová Ves, Vrakuňa alebo Petržalka boli "development na perifériách" a majú použiteľnú MHD.
5 parov zastaviek nie je (za par povazujem aj nepouzitu zastavku na 505 + zastavku pri Bory Mall), 5 parov po okraji je, a 2 pare su obsluhovane linkou s intervalom 30 minut. To ti pride dostatocne? Hlavne ked sa teraz spusta nemocnica, ktora je najdalej od vsetkych liniek a pribuda tam vela ludi, co tam byva?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
A teda sme rezignovali na preferenciu MHD a otvorene ľuďom hovoríme že majú jazdiť autami lebo nie sú zdroje, hej?