Minulý piatok sa ukázalo ako to majú cudzinci v Bratislave s cestovaním ťažké. Z Devína odchádzali 2 Gréci na bus 29 do mesta. Najprv hľadali zástavku (nevidno ju z Muránskej ulice, teda z miesta odkiaľ spod hradu Devín vyjdú na hlavnú ulicu). Potom mali ďalší problém, nevedeli že musia mať CL. Na zástavke boli len letáčiky o SMS forme (lenže tá funguje len u SK operátorov). Už som im chcela proaktívne zaplatiť 2 lístky cez appku BID, ale po nástupe som si spomenula na platbu kartou vo vozidle. 2 otázky:
Nedá sa na zástavky umiesniť leták že sa dá lístok platiť kartou cez označovač, že je to aj pre cudzincov služba+jednoduchý návod v EN?
Prečo sa cez službu Kartuj nedá prehľadne nastaviť počet lístkov? Tomu chlapovi to dosť blblo kým mu prešla platba za 2. lístok pre manželku. PLUS treba na označovač umiestniť logo bezhotovostnej platby ako je na plat. termináloch v obchodoch, aby bolo zrejmé kde treba PK priložiť. Ten symbol je známy každému kto využíva platby cez plat. terminál, za to názov kartuj veľa cudzincom nepovie.
V Devíne by sa mala posunúť zástavka Štrbská bližšie k cintorínu (Muránska ul.), odkiaľ vychádzajú turisti aby ju videli.
PS: V buse (tam aj späť) kosa ako v mraziarni. Takto verejnosť do MHD asi nepritiahnu.
Bolo, po celý čas, čo som ja jazdil 1984 - 1994 ale samozrejme to dispečing operatívne upravoval podľa meškaní. Ale linky si už nepamätám, ktorá kam, Ale keď sa zamyslím logicky, tak prestoje na Hbf. mala 1 a 13; 2, 3, 8 a 14 mali len vyrovnávací čas. 13 ale často prichádzala s meškaním,takže často dostala 3. koľaj, ktorá pôvodne ani nemala byť dopravná (nebol tam perón ani odchodové návestidlo, vodič dostal na voľno z výstupišťa a po odbavení cestujúcich odchádzal podľa vlastného uváženia.
a zaciatkom 90. rokov nejazdili takto? 1 a 13 (K2 obe) na 1.kolaji - to si pamatam naisto, na 2.kolaji 2 a 14 (obe sola T3) a na 3.kolaji 3 a 8 (K2 na 3 a solo T3 na ..ci?
Ja som šiel T6 a bolo 21:00 keby to bol výjazdoch spoj skoro ráno nepoviem nič že sa ešte nestihol zohriať interiér .. ale prišlo mi to zvláštne len že či naozaj za tým nie je šetrenie...
Chvíľu boli aj čísla liniek tie gulaté terčíky priamo na nástupištiach.. Tak ako bolo písané súpravy na prvom a kačice na druhom a treťom. Dve sóla nacúvané na slepej ako záložáky.
Nie neboli pridelene. Ale vacsinou z druheho sa stavalo pre K2 (3,8) a na prve sa zvykli pustat 2xT3 (1,2), kvoli dlzke supravy. 3 bola vyuzivana pre zalozne vozidla, alebo ak sa pomeskalo tak na obehnutie stojacich vozidiel v obratisku. Boli aj taky dispeceri, co si dokazali napratat celu prvu kolaj....ale potom clovek si nedokazal ani odskocit, ked trebalo vzdy posunovat.
To pridelenie nástupíšť asi nebolo úplne fixné, resp. sa vzťahovalo na jednotlivé spoje a nie na linky, pretože napr. 3 a 8 jazdili väčšinou z 3. nástupišťa, ale niekedy išli aj z 2. nástupišťa.
Otázka pre historikov. V čase keď na HLST premávali 1,2,3,8 existovalo dlhšie stabilné obdobie kedy boli k linkám pridelené jednotlivé nástupištia? Ak áno tak ako, lebo pomaly na každej foto v galérií sú inak rozhodené.
No , keď to ide vo vláčikoch tak si kľudne počkám na prázdnejší tretí..
Na takých Vinohradoch by tam mohli svietiť busy mhd alebo regio.
V tomto nastavení je to fakt blbosť ukazovať dojazdy pol dňa pred ich príchodom.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Hug0