Ja ich pravidelne stretávam na NAGLS, v úseku Mokrohájska - Hroboňova, atď.
Takže to nie je o tom, že ich nestretávaš práve ty v iných úsekoch.
Keby sme si takto poskladali úseky, tak zistíme, že ich rádius je väčší ako sa zdá.
Súhlas. Z toho mála čo cestujem som ich vždy stretol len na úsekoch:
1) letisko-Avion (kým boli zóny 1 a 2, tak zásadne kontrolovali od Avionu a do Avionu jednu zastávku, vtedy som ich zvykol stretnúť aj pri vozovni Krasňany, to bola ryža )
2) okolie HLST
3) Eurovea (vždy keď idú z Olejkárskej, kontrolujú)
4) autobusová stanica (najčastejšie vždy nastupovali do 21 a 210 v úseku stanica-Krížna)
5) električky v úseku Račko-Šafko
Mimo týchto trás som revízora asi za 10 rokov nestretol ani raz a teda používam rôzne trasy, nie je to tak, že by som jazdil len v týchto spomínaných úsekoch).
Evidentne je z tejto súkromnej štatistiky jasné, že kontroly sú mierené na turistov a silno využívané body. Pochybujem, že niektorý z revízorov vôbec vie, kde sú Vajnory, alebo Čunovo, prípadne spaľovňa, lebo tam asi v živote neboli. Cestujúci to vedia a tak si asi v živote v týchto úsekoch lístok nekúpili.
Akože asi máš presnejšie informácie, ale mne pred cca rokom sám revízor povedal, že trasy a linky ktorými cestujú si vyberajú sami a určený majú len 8-hodinový pracovný čas. Ak to ale majú rozplánované, tak potom je zvláštne, že sa objavujú najmä v centre.
Keby revízorov konzistentne nestretával nikde, tak by tvoj argument platil. Ak ich niekde stretáva pravidelne a inde nikdy, asi je tu nejaký problém.
Revízori majú mať preventívny efekt - majú dosiahnuť stav kedy sa ľuďom oplatí konzistentne platiť cestovné a teda zvyšovať tržby DPB. Prehnaná orientácia revízorov na turistické oblasti naznačuje že slúžia skôr na to aby DPB vybral nejaké extra peniaze od ľudí ktorí nepochopili systém, často povedzme aj cestovné zaplatili, len si napríklad zle označili lístok. Medzitým na kraji mesta sa cestuje zadarmo lebo všetci vedia že tam revízori nechodia a ak aj hej, tak možno raz za uhorský rok a zaplatiť 50€ ročne je menej ako 199€ ročne. Detto platí o vybraných časoch dňa/týždňa.
Súhlasím s tým čo písali iní, systém by mal byť nastavený tak že revízori by boli rovnomerne rozhodení do rôznych častí mesta a rôznych časových úsekov.
Takze podnik to planuje cielene s cielom zarabat nie vychovavat. Pretoze som pocul uz pribehy xy ludi ktori maju statisticky odsledovane ci sa im oplati na ich cestovne linky kupovat alebo nekupovat listok. A pouzivaju vo vacsej miere prave tie co nejdu "centrom".
Tak aby si vedel, revízor si necestuje horedole ako sa mu chce, ale majú presný rozpis služby, kedy a ktorou linkou koľko zastávok majú cestovať. Vyslovene rozplánovaná celá služba.
"Mzda je zložená: základná mzda 646€ + podielová prémia za uhradené platby za nezaplatenie cestovného. Nárok na podielovú prémiu vzniká až po kompletnom zaučení počas skúšobnej doby."
Niečo na tom ale bude, lebo ja pravidelne stretávam jedného revízora, ktorý sa celý deň vozí na linke 3 v úseku Blumentál - Šafárikovo nám, kde cestuje veľa ľudí. Stretnúť revízora niekde na okraji mesta je celkom vzácnosť, ale občas chodia aj tam. Raz som dokonca revízora stretol aj v 145, ktorý sa tam došiel povoziť.
Dosť to závisí od toho, ako veľmi sa revízorovi chce cestovať, a preto by asi mali mať každý deň stanovené napr. 4 linky, na ktorých by v ten deň kontrolovali, lebo pokiaľ je výber liniek na revízoroch, tak len málo z nich (ak vôbec) pôjde na linky typu 77, 79,... a pod. Ďalšia vec je, že párkrát za rok by sa mohli v spolupráci s MP robiť kontroly aj v nočných spojoch.
Ako je to s našimi degesmi? Keď sa presúvajú na hradenie nejakej linky, tak nechodia vždy pod dratmi. Znamená to, že sa vtedy porušujú predpisy alebo aj ZV majú pri presunoch presne stanovené trasy, ktoré odsuhlasuje drazny úrad?
Zaujímalo by ma, ako to majú v Estónsku s predpismi? U nás by iste takto upravený trolejbus nemohol len tak bežne jazdiť po cestách, ale len po určenej trolejbusovej dráhe. Iba že by sa to preklasifikovalo na autobus.
Nepovedal som že nikdy som ich nevidel inde. Iba mi vadí to rozdelenie, ako keby Hlavná stanica bola pre nich stred vesmíru alebo čo. Ja hlavne nechápem čo ich tam tak tiahne, stavím sa že inde by mali viac čiernych pasažierov.
Podľa mňa by to že by viac chodili aj inde pomohlo, že by možno bolo menej čiernych pasažierov. Fakt.
Tak a zase kde som videl revízorov, môžem miliónkrát hádať. Samozrejme zastávka Pod stanicou. Už konečne by malo prestať platiť že kontroly musia byť vykonávané primárne na Hl. st. a jej okolí. Chodievam dosť MHD, a na rôznych linkách, ale v iných častiach som ich nevidel už si ani nepamätám. Napríklad v Petržalke kde bývam. Alebo na Nivách kde chodievam viac dokonca nikdy. Napísal som to aj na e-mail, uvidím čo bude za odpoveď.
Je rok 2022, nie 1994. Živiť 14Tr/15Tr je ako keby vozidlový park Slovak Telekomu držal pri živote Škody Felicie. Alebo Lufthansa držala pri živote Boeingy 707.
Ešte by sa mohli ponaučiť od San Francisca, kde do tých vozov montovali výťah pre vozičkárov
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
trolejbus6207