Ďakujem. Ďalšia vec je že do Rakúska je vstup umožnený aj bez covid passu, len teda potom človek musí ísť do karantény. Čiže naozaj neviem čo sa SL vlastne snaží kontrolovať.
Celé mi to príde ako obrovská nadpráca. Dosť pochybujem že sú vodiči SL dostatočne preškolení na všetky pravidlá a výnimky ktoré existujú.
U SL sa Covid pass kontroluje už dlhšie. Vraj mali zle od vedenia, keď niekoho policajti (rakúski) vysadili na hranici pre chýbajúce papiere, že hoc to nie je chyba firmy, vrhá to na nich zlé svetlo.
Prekvapilo ma, že v OC Nivy je teraz cez Vianoce nočný režim známy z iných dní iba z času 23:00 - 06:00 h.
Takže zatiaľ čo cez napr. "sviatok" 1. novembra boli otvorené všetky vchody a aj vnútri (napriek zatvoreným takmer všetkým prevádzkam) nebol pohyb ľudí obmedzený, tak teraz je cez deň otvorený iba vchod od Nivy Tower. Sú vytvorené také tie koridory z takých nejakých pások, aby sa ľudia vstupom od Nivy Tower dostali na prízemí iba ku schodom vedúcim na -1 na Autobusovú stanicu. A pritom tá zastávka MHD sa volá Košická...
Ako je to s výťahmi? Sú niektoré úplne vypnuté či vedia tam nastaviť / majú nastavené, aby sa na niektoré poschodie dočasne nedalo vôbec dostať? V novembri ma prekvapilo, že jeden z výťahov pre verejnosť na prízemí je a naozaj zastavuje priamo vnútri v prevádzke McDonald's. Neviete náhodou kam hore sa s ním dá dostať? Ja (ak si dobre pamätám) som sa ním dostal z McDonaldu dole na Autobusovú stanicu alebo na parkovisko na -2 som išiel - zdá sa mi. Ak už nič iné, tak tie viaceré výťahy na rôznych miestach - často nesusediace so schodami (že ktorým sa kam dá dostať) sú pre mňa stále opradené rúškom tajomstva..
Zaujímavé, že Slovak Lines je na medzištátnej linke "pápežskejší ako pápež", t.j. vodič kontroluje okrem cestovného lístka aj covid pass a občiansky preukaz (pamätám si, že Regiojet na viedenskej linke kontroloval či má cestujúci občiansky preukaz aj v Dobe predcovidovej). Vo Flixbuse dnes vodiča zaujímal iba cestovný lístok. Btw, rakúski vojaci dnes kontrolovali, ale naši policajti na diaľničnom hraničnom prechode neboli.
Zaujímalo by ma či sa už niekto niekedy skúsil dostať na Autobusovú stanicu pešo vjazdom pre autobusy (napr. od nástupišťa linky 21) a ak, že ako to dopadlo. Teda že ak takto riskujúceho človeka nezrazil autobus, že či boli voči nemu vyvodené dôsledky a ak tak aké.
kedy sa zmenilo poradie zastávok 527-ky v Malom Raji? Vyše dva roky, čo chodím viac, či menej pravidelne dokladať do čiernovodského Tesca, sa vždy išlo obojsmerne najskôr na Dlhú a potom na hlavnú cestu a tak to hlásil aj hlásič zastávok(i keď ten zastávku na hlavnej ceste hlásil ešte pomerne skoro) a dnes som prekvapene zízal, že obojsmerne sa najskôr obslúžila zastávka na hlavnej ceste a až potom Dlhá. Ráno som kvôli tomu vodičovi neprávom vynadal(za čo sa ospravedlňujem), keďže som tú zmenu nepostrehol a bol som v tom, že minul zvyčajnú odbočku do vnútornej časti M. Raja.(v smere z centra Sl. Grobu prvú), až potom som si na zastávke overil, že naozaj sa najskôr obsluhuje zastávka na hlavnej ceste.
Keď už sme začali s tou Arrivou, tak švédske železnice teraz tiež bojujú s nedostatkom ľudí (aj keď z iných dôvodov). Namiesto nariekania do médií ako zlí zlí zamestnanci nechcú slúžiť cestujúcim ponúkajú 450€ za každú službu ktorú zamestnanec vezme z voľna: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/han-tackar-nej-till-4500-per-pass (treba to prehnať Google Translatorom)
Takto sa to robí, do psej matere. Samozrejme tá mzdová úroveň je niekde inde, ale keby Arriva ponúkala napr. stovku za službu tak by to vyzeralo inak. A keby v štandardoch nebola tá hlúpa klauzula že sankcie za nevypravené spoje sa uplatňujú až od 2023, tak by sa jej to aj veľmi silno oplatilo.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peon