Teraz počas korony zrejme jeho vyťaženosť klesla, no keď som ním išiel pred dvoma rokmi, už z HLST sme išli slušne obsadení, v Petržalke tiež nastúpilo dosť ľudí a medzi Viedňou a St Poltenom ľudia aj stáli.
Jasné. Išlo mi o to, že asi ťažko nájdeš človeka cestujúceho povedzme z Bratislavy, ktorý by Ti povedal "no minule sme boli v holding patternu hodinu, nabudúce idem [autom|vlakom|autobusom*]"
*nehodiace sa prečiarknite
Pričom čiastočne to platí aj na medzištátne vlaky s reláciami s väčšou vzdialenosťou.
V porovnaní s tým, je pre spoločnosť, životné prostredie a udržateľnosť dopravy oveľa horšie, keď si to povie človek denne dochádzajúci z Malaciek do Bratislavy. A kým z nejakého dôvodu na tých prvých dvoch prípadoch z môjho príkladu záleží, na tom poslednom nie a úplne v pohode nemeškajúci osobák idúci na HLST v Lamači necháme čakať na 1. koľaji 20 minút, aby hodinu meškajúce ECčko nemeškalo ani o minútu viac. A samozrejme zmienku o MHD si necháme pre seba (vlastná skúsenosť).
Veď o tom celom bol môj príspevok. Že na trase, kde je použiteľná náhrada v podobe 93, ktorá je rýchlejšia ako vlak a jazdí každých pár minút, sa ide ZSSK roztrhnúť, aby zabezpečila náhradnú dopravu. Pritom by stačilo dohodnúť sa s DPB o mimoriadnom uznávaní lístkov, napríklad.
A v kontraste s týmto, len pár dní dozadu, úplne bez náhrady zrušia posledný večerný spoj z DS do KN, deň na to vyrobia trojhodinovú dieru z BA do DS. Bez náhrady, bez alternatívy, proste nezáujem...
Chcel som len poukázať na to, že zbytočne sa niekto snaží vytvoriť funkčný IDS. S takýmto myslením, aké prevláda na ŽSR & ZSSK, sa to nikdy nepodarí
To by si sa divil koľko ľudí na lete do Londýna, alebo inde po Európe očakáva že prídu na čas. Také London City Airport má celý biznis model postavený na tom že vieš byť na mítingu 30-40 minút po pristátí
rjx 160 ide z BA hlavnej o 5:39 a z Petržalky o 6:07. Ak by ZSSK cestujúcim ako NAD ponúkla 93 o 5:52, v Petržalke na stanici by boli 6:01 a rjx by do Zürichu odišiel nanajvýš s 5-10 minútami
Btw, aj keď máš na lístku len tarifný bod Bratislava, stále máš nárok docestovať do tej bratislavskej stanice do ktorej si zamýšľal.
a keby bol dobre informovany, tak v 99% pripadov by bol z hlavnej stanice na zst petrzalka skor 93kou ako zeleznicnym okruhom okolo bratislavy, takze nejake nestihnutie by mu nehrozilo.... len este raz, musel by byt informovany.....
Záleží od toho, kto by mal ako vydaný lístok. Pri lístkoch z/do Bratislavy by asi cestujúci nemal nárok na nič, lebo vlak ho predsa do Bratislavy doviezol a na lístku by s najväčšou pravdepodobnosťou mal uvedené iba "Bratislava" bez špecifikácie, či na Hl. st. alebo do Petržalky.
Ak by mal niekto vydaný lístok povedzme Košice - Zürich, a kvôli chýbajúcej NAD by v Petržalke nestihol rjx 160, tak by pravdepodobne nárok na kompenzáciu mal. V takom prípade by do Zürichu prišiel o vlak neskôr, teda s meškaním +120 min. oproti plánu. V opačnom smere, ak by rjx 167 výraznejšie meškal a cestujúci nestihol napr. Poľanu, by meškanie v cieli cesty bolo ešte vyššie. Ale podľa mňa je takýchto cestujúcich absolútne minimum, keďže predpokladám, že väčšina ľudí si lístky delí v Bratislave.
A stále platí, že nikto zo zamestnancov ZSSK by to neplatil zo svojho. Tu proste ide o rokmi zaužívanú dogmu, že vlak vyššej kvality, a ešte k tomu medzištátny, je proste nadvlak...
Komické je na tom to, že keď letíš povedzme do Londýna, neočakávaš, že priletíš presne. Môžeš skôr, neskôr v závislosti od počasia, boardingu alebo meškania iných letov. Kvôli tomu na lietanie nezanevrieš, pretože s tým proste počítaš.
Ak ideš medzištátnym vlakom, tak proste uvažuješ rovnako. Ja som niekoľkokrát išiel z Bratislavy do Děčína a ani ma nenapadlo dohadovať si stretnutie po plánovanom príchode. Dokonca ani v prípade Košíc a Prešova. Jednoducho, to je cestovanie a kvôli tomu na vlak nezanevriem, hoci by z ekologického hľadiska nebola ani katastrofa ísť takto jednorázovo autom.
Ak však prímestský vlak mešká dlhšie ako je jeho jazdná doba a ty na tento vlak spoliehaš pri jazde do práce a mešká každý deň inak a niekedy aj kvôli púšťaniu EC vlakov, tak to naštve a volíš auto. A to je ekologická katastrofa. Očividne to nikoho v štáte netrápi.
Pochybujem že by sa čokoľvek vracalo kvôli odrieknutiu úseku Petržalka - Hlavná stanica. Nanajvýš by ZSSK musela zaplatiť náhradnú dopravu v hodnote 90 centov.
Keby len raz Snáď v roku 2019, keď bola dlhodobá výluka Rajka - Hegyeshalom a na maďarskom úseku bola NAD, tak tie vlaky boli odrieknuté niekoľko dní po sebe, lebo ZSSK nemala ani tú blbú 812. Teraz od 24. augusta bude opäť NAD v Maďarsku, ale preventívne bude NAD aj na slovenskom úseku a v Rajke asi bude prestup z NAD do NAD.
Inak podľa mňa sa ten "prúser" kvôli medzinárodnému vlaku preceňuje. Že by museli niekomu vrátiť lístky? No a? Veď by to manažment, ani dispečerský aparát neplatil zo svojho.
V pomerne veľkom množstve ten vlak používajú opatrovateľky, ktoré prestupujú na hlavnej stanici z/na Zemplín. Zrovna minulý týždeň som sledoval odjazd ráno smer Rakúsko z hlst, v každom vozni aspoň 5 ľudí, dokonca v prvej triede (tej klasickej) 14 cestujúcich.
Keby sa ten railjet odriekol bez náhrady z dôvodu nedostatku personálu, tak v prípade, že by sa na to prišlo má ZSSK taký prúser, že sa z toho ani nedostane. Aj napriek tomu, že to je len krátky úsek v rámci mesta, ako už bolo spomenuté, je to medzištátny vlak a podľa toho k tomu musia pristupovať. Nie je to tak dávno, čo bol obrovský problém z toho, že bol bez náhrady odrieknutý jeden pár osobákov do Rajky.
"ohlásená doba meškania sa môže zmeniť, za prípadné meškanie sa ospravedlňujeme".
Veru, môže sa meniť, ale môže sa aj zmenšovať. Pamätám si raz v Spišskej Novej Vsi mal IC vlak plánovaný odchod o 2 minúty a meškanie 10 minút. S kamarátom sme šli na čapák. No a ako som sa zaboril do peny, tak vidím, že niečo na lokálne pomery čisté zastavilo pri peróne. Najprv som neriešil, ale potom sme čapáky odložili a nastúpili po odpískaní. Bolo to naše IC
A tým Railjetom (hlavne v úseku Hlavná stanica - Petržalka) aj niekto cestuje? Wien Ticket tam neplatí - pochopiteľne v BA ani lístky IDS BK.
Ja si pamätám keď pred niekoľkými rokmi pri plánovanej výluke ZSSK zabezpečila NAD v úseku "Hlavná stanica - Marchegg" so Slovak Lines, ktorý stal kúsok od vstupu do vestibulu Hlavnej stanice. Bolo to však za každý druhý vlak (t.j. 2-hodinový interval) ak si dobre pamätám.
Btw, to je bežné že vlakvedúci 3 minúty po plánovanom odchode vlaku z východzej stanice zahlási "Vážení cestujúci, náš vlak bude meškať 20 minút z dôvodu čakania na prípoj", ale nakoniec bez slova je vlak vypravený 7 minút po plánovanom odchode? Nakoniec reálne nepočkal na druhý vlak (ktorému sa možno meškanie zväčšilo). Aspoň som sa mal na čom zasmiať a čudovať sa . A chápem, že pri hodinovom takte asi nie je nutné príliš dlho čakať na meškajúce iné vlaky.
Len kratka otazka. Ak to tu uz bolo tak sory. Na zastavkach Slowackého aj Clementisova som na oznacnikoch videl z auta nove ale oranzovo preskrtnute linkove terciky. Ak som spravne videl zacinali 1xx....neviete nieco blizsie?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Trammat