áno, aj pri fatálnom zlyhaní PZZ má vlak prednosť, samozrejme že PZZ zlyhalo o tom má obsluha okamžitú informáciu a vie na to reagovať, vlak v takom prípade dostane rozkaz na opatrnú jazdu, a jazdí sa ďalej, samozrejme za iných podmienok ( narp. znížená rýchlosť na 10km/ a tak ďalej ) ale to už sú veci čo musí vedieť výpravca a rušňovodič. kedysi ma v autoškole učili, že sa na priecestí nemám nikdy na 100ˇ% spoliehať, že nejde vlak, že vždy sa treba pozrieť, aj keď nič necinká a nebliká, lebo predsa len je to technika a môže sa stať, že zlyhá a v krematóriu mi to už bude jedno
technikália možno, ale kto to sleduje, vie sa veľmi dobre zariadiť, či červená naskočí alebo nie v krátkom čase ja soms a fakt nestretol so semaforom, aby medzi bielym a červeným blikajúcim svetlom nebola krátka medzera.
Okrem Cigánskej to tak funguje aj v Petržalke na priecestí pod nadjazdom s električkovou traťou. Tam zhasne biela dokonca už vtedy, ak je nejaký vlak v ŽST Petržalka medzi poslednou výhybkou a vchodovým návestidlom od ÚNS. A to sa týka aj posunu vrámci stanice, preto sa tam často stáva, že biele zhasne a po nejakom čase sa opäť rozsvieti bez toho, aby čokoľvek išlo cez priecestie.
Že je takéto chovanie priecestí skôr v menšine mi ani nenapadlo...
Tak to sa budem musieť spýtať u prevádzkovateľa infraštruktúry, čo za paskvil stvoril, lebo presne takéto správanie priecestí vedie aj k absurdnému správaniu vodičov pri jazde cez ne. Pochybnosti o zdravom rozume slovenských zabezpečovákov a tvorcov predpisov mám už odvtedy, čo som sa pred rokmi dozvedel, že na slovensku svietiaci priecestník neznamená priecestie zatvorené ale priecestie v bezporuchovom stave.
Na cigánskej to naozaj tak funguje, že biele zhasne, už keď vlak vyjde zo stanice do medzistaničného úseku, resp. možno keď má voľno zo stanice, až tak presne to odsledované nemám. Je to možno tým, že DS funguje v núdzovom režime a nikoho to netrápi, kým sa niečo nestane.
To je dané technikou. U mňa doma biela nedokončí svoj interval a preruší ju červená, takisto ako zdvihnutie závor preruší červenú a nedokončí svoj interval.
vidíš dobre že si mi pripomenul aj toto priecestie, často ním chodím. nikdy nezačne červená blikať hneď, pozri si to niekedy lepšie, je tam taký menší "lag" časovo asi 2 "bliknutí" bielej kedy už nebliká biela ale ani červená. Nakoľko biela ale bliká v pársekundových intervaloch, nie každý si to všíma
Presen tak to funguje a má fungovať - ve%lmi dobre sa to dá sledovať na legendárnom priecestí Trnavská x Vrakunská x Ivanská: Po zhasnutí pozitívky začnú okamžite blikať červené. Po prejdení vlaku, ak funguje anulácia, zhasnú červené a nesvieti nič, kým vlak neopustí vzďaľovací úsek. Ak anulácia nezafunguje, blikajú červené, až kým vlak neopustí vzďaľovací úsek a potom sa rovno rozbliká pozitívka.
U nás bliká biele svetlo až dokým nezačne blikať červené a po zdvihnutí závor začne biele blikať keď prejde vlak druhý oddiel (pol minúty až 1 minúta), takže pŕs je zakopaný úplne inde
To nie je pravda. Biela zhasína, keď vlak vstúpi do približovacieho úseku, čiže vzápätí nasleduje červená. Tá biela v obvode stanice podľa nových noriem môže byť - stačí, ak je priecestie kryté návestidlom. Na to priecestie v Miloslavove sa naschvál pôjdem pozrieť. Len sa obávam, že to bude podobné skúsenosť, ako mi raz jeden človek tvrdil, že sa mu tesne pred nosom pri blikajúcej pozitívke zákerne prehnal nákladný vlak. Šetrením sa zistilo, že:
1) Inkriminované priecestie pozitívku vôbec nemá, je tzv. zaplechovaná.
2) Priecestie bolo v poruche, takže ten "preháňajúci sa" vlak šiel x metrov pred priecestím desiatkou a opakovane mocne trúbil.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023