Prečo by to klíma neodstránila? Veď cez tú klímu do voza vchádza nový čerstvý vzduch, rovnako ako by vchádzal cez okná. V ktorom storočí žijete, preboha?
Chcel by som v cestovnom poriadku linky 4 upozorniť, že v stĺpci pracovný deň, školský rok je v spoji o 6:26 chyba, lebo ten spoj nie je podčiarknutý (čiže to ukazuje, že to nie je nízkopodlažné vozidlo) a napriek tomu ten spoj vykonáva nová nízkopodlažná električka.
Vážený Kohut,
cestujete v MHD často? Asi nie.Z Vášho príspevku je zrejmé, že je chyba,že v MHD sa otvárajú všetky dvere.
Ale pokiaľ by ste dlhodobo využívali MHD, najmä elektricky, vedeli by ste, že v čase korony, bolo dopytové otváranie dverí zrušené a dvere sa otvárali.vsetky.
Takisto aj okná vo vozidle orvarali cestujúci kvôli vetraniu priestoru a to aj z dôvodu, ze niektore prepravovane osoby zanedbali alebo uplne zabudli na hygienu a svojim odorom obtazovali okolie aj po vystupeni.
Toto klima neodstrani.
Tiež mnoho vozidiel má či malo nefunkcnu klimatizáciu.
No to je druhý problém, ktorý pozorujem hlavne u soriek z 2015, keď už je klíma zapnutá, tak z nej fučí horúci vzduch, o čom niekedy vodič ani nevie. Raz som zažil situáciu, kedy bola predná časť vozu príjemne vychladená, ale vzadu bola sauna, nakoľko za kĺbom išiel z klímy len teplý vzduch.
Vo vsetkych vozdilach klimatizacia v pohode stiha. Aj v Soroch. Problem je v cestujucich, ktori stale otvaraju okna a v otvarani vsetkych dveri. Neviem preco Dopravny podnik nezamyka okna. Pokial okna nebudu zamknute, tak bude vo vozdilach stale teplo, lebo cestujuci nedostatnu rozum nikdy a aj keby bolo vo vozdile -10 aj tak budu okna otvarat a tvrdit, ze je tam teplo.
Podľa týchto príspevkov som pochopil, že v Soroch z roku 2015 je asi lepšie otvoriť okná, ako zapnúť klimatizáciu, resp. by bolo cestujúcim príjemnejšie, keby boli okná otvorené namiesto zapnutej "klimatizácie". Ja s tým tiež súhlasím.
P.S.: Klimatizáciu som dal do uvodzoviek preto, lebo si pod slovom klimatizácia predstavujem účinnejšiu klimatizáciu a klimatizácie v Soroch z roku 2015 nie sú hodné byť nazvané klimatizáciami.
Mám rovnakú skúsenosť, vozy s dodatočne namontovanou klímou pekne vychladené, ale vo vozoch z roku 2015 je to veľmi zlé, to aj vozy 2841 - 2850 chladia lepšie.
Tie klímy v tých Soroch z roku 2015 sú otras vôbec nestíhajú ešte nikdy som nezažil vyklimatizovaný autobus z tejto série. Klíma je len na papieri a ja tieto autobusy za klimatizované nepovažujem. Vodiči väčšinou tú klímu ani nezapínajú lebo to nemá fakt cenu. Namiesto montáže klímy do starých SORov mohli vymeniť tieto za výkonnejšie predsalen tu budú tie SORky dlhšiu dobu ako tie staré.
Náhodou, mne sa už niekoľko krát stálo, že aj starý SOR bol celkom dobre vychladený, zatiaľ čo v SORoch 6. série nefunguje klíma skoro nikdy (minimálne v tých z JD)
Nápad napriamiť prieťah Bratislavou nie je na prvé počutie vôbec márny, ale zvolená forma mi pripadá ako čistá utópia. Neverím, že ktokoľvek ochotne vyvalí dve (čiže reálne tak štyri) miliardy len aby uvoľnil stavebné pozemky pod Kolibou. A vôbec, Hlavná stanica 35 metrov pod zemou by bola zrejme celoeurópske unikum Menej hrán než dnes je tiež kus odvážne, ak má pribudnúť celá ďalšia kategória - rýchlovlaky.
Ako ideové cvičenie na univerzite by to bolo fajn, ale keď sa tým reálne zaoberá súkromná firma, tak tomu celkom nerozumiem. Nemajú inú robotu? Niekto im to zadal a len to nepriznávajú? Alebo ako mám chápať, že sa do odborného časopisu v pohode dostala už niekoľká utopická omaľovanka od nich?
Projektovanie trate do nového centra Bratislavy bez jej napojenia na 110ku je najväčšia bratislavská dopravácka úchylnosť.
Aby mala železnica Filiálka - Nivy zmysel, musela by existovať spoja z Nív na Hlavnú stanicu (a táto by mala byť prioritou, ešte pred vetvou z Nív do Petržalky). Potom by vznikla nová hlavná stanica v centre mesta pre VŠETKY vlaky a bolo by možné obslúžiť nové zastávky v meste bez rozbíjania prestupných väzieb.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Aby mala železnica Filiálka - Nivy zmysel, musela by existovať spoja z Nív na Hlavnú stanicu (a táto by mala byť prioritou, ešte pred vetvou z Nív do Petržalky). Potom by vznikla nová hlavná stanica v centre mesta pre VŠETKY vlaky a bolo by možné obslúžiť nové zastávky v meste bez rozbíjania prestupných väzieb.