Z hľadiska klímy by to šlo. Avšak dobiehanie 83 a 84 je hlavne o technike jazdy vodiča (o čakaní dobiehajúcich a stihnutí / nestihnutí zelenej/červenej). Lebo väčšinu trasy majú spoločnú a tým že tam jazdia rovnaké typy vozidiel, z rovnakej vozovne teda často aj tí istí vodiči aj 83 a iný deň aj 84, tak sa vytvára najlepší predpoklad na pravidelné dodržanie intervalu (a zvýšila sa kapacita spojenia Dúbravka - centrum autobusmi, ktoré je teraz atraktívnejšie kvôli prestupom X5/X6 a trasovaní X6 v centre).
Keby ostal stav doteraz, teda bez navýšenia kapacity že by na 83 ostal MBCC a na 84 sorky, tak práve odlišné jazdné vlastnosti odlišných typov vozidiel pri dlhej trase spoločnej dávali predpoklady na dobiehanie sa.
Ok,nehadam sa nehovoril som,že to nie je dobrý nápad súbežne,len som hovoril,že v DPB to neradi počujú(o súbehu).Istého času keď sa rušila L34 a predlžovali L84 do Dúbravky bolo veľmi veľa argumentov zo strany DPB že to je zbytočné a podobne.Vtedy ešte chodili "merači-počítári" cestujúcich priamo v teréne,vtedy ešte neboli tie NB18 Eu6 s tými čidlami na počítanie.Vždy natrafili na Dúbravský vláčik v špičke 83+84 za sebou 84 vždy ako druhá minimálne vyťažená aspoň v úseku po najviac Aupark.Nejako sa to vtedy utriaslo,zredukovali sa intervaly oboch liniek,že aspoň v sedle to vychádza na preskačku v polovici intervalu.
Každopádne zdravé návrhy by som adresoval určite na odbor dopravy v DPB alebo niekomu z dopravy na Magistráte.Ak chcú ľudí postupne prenaučiť z IAD na MHD treba spoje čo najviac hlavne "logicky" skoordinovať.
Miesto na aspoň provizórnu zastávku pri Chatamovi smer K. Ves pre jednu električku je na úrovni zastávky autobusov, lebo zastávková nika je tam nadpriemerne široká (je tam v podstate pol pruhu navyše). Lenže sú tam dve zásadné "ale":
- Vodič električky by pri vjazde do križovatky (z tunela do esíčka) nevidel, či môže pokračovať - nebolo by možné splniť pravidlo, že do križovatky môžeš vojsť iba ak môžeš pokračovať ďalej
- Bol by problém, ako na tú provizórnu zastávku chodcov dostať - neriadený prechod neprichádza do úvahy a vybudovať tam prechod riadený by bolo drahé a trvalo by to dlhšie ako samotná výluka
Skracovat L70 po Kosicku je rovnaka kravina ako skracovat L32 po Molecovu/L94 po Zochovu/L31 po Kollarko/L202 po Ruzovu dolinu - iba zbytocny soto prestup navyse pre "kvazi prestupny system", ktory ide proti hociakej logike.
Linka sa ma skracovat, ked konci pri nosnom systeme (v nasom pripade elektricka) alebo pri vyznamnom bode s dobrym prestupom (ktorym Kosicka momentalne nie je).
Dalej L29 nie je dostatocne kapacitna linka, aby nahradila L70. Prave naopak, ich skoro rovnake intervaly su skvelou moznostou ako ich upravit tak, aby sa doplnali. Zaroven ti tam rastu velke biznis centra a kym tam nebude elektricka v akejkolvek forme, posilnenie tam je len a len plus.
Ojazdené vozy zo zahraničia sa nekúpili výhradne na linku X5 !!!
Pochybujem,že ak by aj áno bolo by to dosť čudné a blbé mať 3 dverové kĺby na linke kde stojíš každých cca 500metrov.
Kupovalo sa to ako náhrada za Karosy na L59 a 75.
Na L59 kľudne môžu byť 3 dverové Solarisy,nemá toĺko zastávok,čiže na Expresnú linku postačuje.Ešte by som si ich vedel predstaviť aj na L92 ktorá tiež je Expresná linka kde aj kedysi jazdili MB z Nitry ktoré boli v prenájme.Ak by v Petržalke vymenili aspoň SOR NB18 euro6ky za Solarisy alebo MAN-y potom by sa dali dať klímované NB18 vo väčšom počte na X5.
Je málo vozov s "fuknkčnou" alebo "vôbec-obsahujúcov" klímov vo vozoch.To sú tie bývalé nákupy za bývalých vedení Magistrátu cca 8-10 rokov dozadu kedy asi nevedeli,že v roku 2019 bude cez deň aj 37 stupňov a ľudia by sa radi odviezli "kultúrnym" spôsobom z/do práce a podobne.
Som zvedavý ako budú chladiť tie "DORÁBANÉ" klímy v určitých A-busoch.Jeden čas sa mi marí,že ich aj výrobca počas záruky chcel "dorábať" za tzv.1€ ale neviem prečo k tomu nedošlo...
Možno by to šlo ale zase by vznikol súbeh L70 a L29 v jednom dosť dlhom úseku o ich liniek.
L70 by tým pádom mohli skrátiť po Košickú kde by bola priebežná konečná a cez Prístavnú späť do Biskupíc.Samozrejme teraz odklonom a po dostavaní cez odbočenie z Pristavnej na Slovnaftskú.
Pomohlo by to aj odlahčeniu obratiska pod mostom SNP kde už teraz je dosť husto aj vďaka prestupnému terminálu Regio,Blaguss a pod.
Ak by bol grafikon vymyslený s dobrou nadväznosťou medzi L70 a L29 niekde v okolí Košickej nebolo by to a škodu.Len P.Biskupiciam by zanikol priamy spoj pod Most SNP a duplicitné úseky liniek v DPB nejako netolerujú vznikol by nárast vzkm ktoré by mesto "ťažko" platilo.
Dúfam,že ma znova neukameňujete mínuskami na môj príspevok.
Dnešná skúsenosť z ranného cestovania z Dúbravky.L83+84 sú všetky MB capacity ale vec sa má tak,že dnes som si všimol pekné vláčiky Mercedesov za sebou.Interval v špičke 4 min.,no pri nabraní meškania sa lepia za sebou v podstate až po Hálovu v Petržalke.
Všetky MB sú klimatizované za normálnych podmienok ale väčšinou prvý voz ako tak naplnený a druhý za ním relatívne prázdny.
Na X5 sú iba niektoré klimatizované aj to paródiou na klímu zn.SOR oproti MB.Tak som nad tým rozmýšlal,že kľudne sa mohla urobiť výprava na X5 s MB a L84 mohla ostať v zložení SOR nb18 lebo počas týchto horúcich dní vypravovať plne klimatizované vozy iba na prevažne jeden smer je dosť sebecké.L84 výprava=13 vozov a L x5 =12 vozov.Tým pádom by sa dalo vozy vymeniť 84 medzi x5 a boli by spokojné obe strany cestujúcich.
V podstate z klímoveho X5 rovno do klímovej Eliny x6,hneď by sa komfort istotne zlepšil.
A z Dúbravky interval 4 minúty špička a sedlo 10 minút čiže každý druhý spoj zo smeru SAV,Patrónka by bol klimatizovaný ak by vyšlo aj NB 18 s klímou tak skoro každý spoj s klímou.
A tým,že idú prázdniny a dovolenky toľko ľudí sa voziť jedným smerom nebude.
Len takýmto štýlom isto na Magistráte nešli.Za aspoň porozmýšlanie by to stálo.
Čo myslíte???
Mno, tak sa na to pozrime. Blogger s uctom zalozenym vcera, bez ksichtu, fake meno, priebezne maze vsetky komentare, ktore jeho genialne dedukcie vyvracaju a navyse je na Pravde. Doveryhodnost jak hovado.
(1) Obvod dráhy tvoria pozemky určené na umiestnenie dráhy a jej súčastí, ktoré sú potrebné na prevádzku dráhy a na dopravu na nej. V pochybnostiach o tom, ktoré pozemky patria do obvodu dráhy, rozhodne špeciálny stavebný úrad na návrh prevádzkovateľa dráhy.
(2) Obvod dráhy zriaďuje špeciálny stavebný úrad v stavebnom povolení alebo stavebný úrad vo vyvlastňovacom rozhodnutí. Obvod dráhy vzniká dňom právoplatnosti stavebného povolenia alebo vyvlastňovacieho rozhodnutia.
(3) Obvod dráhy je vymedzený zvislými plochami vedenými na pozemok. Ak z rozhodnutia podľa odseku 2 nevyplýva inak, obvod dráhy je tri metre
a) od vonkajšieho okraja telesa železničnej dráhy a stavieb, konštrukcií a pevných zariadení, ktoré sú jej súčasťou, ak ide o železničnú dráhu,
b) od osi krajnej koľaje električkovej dráhy, od krajného nosného alebo dopravného lana lanovej dráhy alebo od krajného vodiča trakčného trolejbusového vedenia, najmenej však 1,5 metra od vonkajšieho okraja súčasti dráhy; to neplatí, ak ide o električkovú dráhu alebo trolejbusovú dráhu, ktorá vedie po ceste alebo miestnej komunikácii (ďalej len „cestná komunikácia“).
(4) Obvod dráhy zaniká dňom právoplatnosti rozhodnutia o zrušení dráhy.
§ 4
(3) Prevádzkovateľ dráhy je povinný trvalo zabezpečovať obvod dráhy a priechodný prierez dráhy v stave, ktorý neohrozuje dráhu a jej súčasti, ani dopravu na dráhe, a predchádzať ohrozeniam prevádzky dráhy. Na tento účel je prevádzkovateľ dráhy oprávnený vyzvať vlastníka alebo užívateľa nehnuteľnosti v obvode dráhy, aby okliesnil alebo odstránil v nevyhnutnom rozsahu prekážajúce stromy a kry a odstránil spadnuté stromy, kamene a predmety, ktoré sú ohrozením prevádzky dráhy alebo niektorej jej súčasti alebo ohrozením bezpečnosti a plynulosti dopravy na dráhe. Ak vlastník alebo užívateľ nehnuteľnosti neuposlúchne výzvu prevádzkovateľa dráhy a hrozí bezprostredné nebezpečenstvo pre prevádzku dráhy alebo pre dopravu na dráhe, prevádzkovateľ dráhy je oprávnený sám vykonať tieto činnosti v nevyhnutnom rozsahu po upovedomení vlastníka alebo užívateľa nehnuteľnosti.
To len na margo toho, že niektorí na Facebooku už pripravujú vatru na hranici a zapaľujú fakle. A áno, tiež som k tým stromom mal citový vzťah.
Ďakujem za názory, aj keď diskusia sa ubrala trochu inak ako som čakal. Mne nešlo o to, že iné alternatívy neexistujú, ale že sú časovo zdĺhavé a po novom vyžadujú viac presunov / prestupov. A zároveň sa domnievam, že na tej trase je dostatočný dopyt.
Časy podľa CP bez zohľadnenia čakania na zastávkach:
- Novohradská - Malá scéna - Lafranconi: 12 minút
- Novohradská - Malá scéna -> pešo -> Šafárikovo nám. - Lafranconi: 17 minút + peší presun
- Novohradská - Americké nám. - Nám. SNP - Lafranconi: 21 minút
- Novohradská - Rajská -> pešo -> Nám. SNP - Lafranconi: 15 minút + peší presun
(Novohradskú a Lafranconi berte ako prestupné uzly)
Trasa cez Rajskú alebo Americké nám. je časovo dlhšia a aj tak je vidno, že ju využívate - práve preto, že na najkratšej trase nie je dostatočná ponuka.
Preto som chcel navrhnúť iné spojenie, ktoré by urobilo trasu cez Malú scénu pre cestujúcich atraktívnejšou, keďže interval L70 vrátane jej častého meškania nie sú dostatočné. Zároveň som chcel využiť buspruhy na Košickej a minimalizovať čakanie v zápche na Prievozskej, preto trasa len po Turčiansku. A nenavrhujem novú linku ale predĺženie L29 preto, lebo v špičke na nábreží bude stáť bez ohľadu na to, či pôjde z Novohradskej alebo od Nového SND.
Oveľa lepšie spojenie Prievozskej s Karlovkou bolo 202/212 a komfortný prestup na Americkom nám. na 4/9. Minimálne čakanie. Teraz teda pribudol jeden prestup lebo na americkom sa dá prestúpiť iba na 4, takže potom ešte treba prestup na nám SNP.
Určite takto už nepôjdem. Tento prestup som skúšal a vždy som tam čakal na 29ku cca 10min. A to pritom poobede majú linky 70 a 29 rovnaký 12 min.interval. Z práce idem tak aby som na x72 čakal cca 2min. Na linku 70 sa nedá takto načasovať, nakoľko vzhľadom na jej trasu z Biskupíc chodí všelijako a pri Malej scéne to ani na 29ku nevychádza.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
birch
Časy podľa CP bez zohľadnenia čakania na zastávkach:
- Novohradská - Malá scéna - Lafranconi: 12 minút
- Novohradská - Malá scéna -> pešo -> Šafárikovo nám. - Lafranconi: 17 minút + peší presun
- Novohradská - Americké nám. - Nám. SNP - Lafranconi: 21 minút
- Novohradská - Rajská -> pešo -> Nám. SNP - Lafranconi: 15 minút + peší presun
(Novohradskú a Lafranconi berte ako prestupné uzly)
Trasa cez Rajskú alebo Americké nám. je časovo dlhšia a aj tak je vidno, že ju využívate - práve preto, že na najkratšej trase nie je dostatočná ponuka.
Preto som chcel navrhnúť iné spojenie, ktoré by urobilo trasu cez Malú scénu pre cestujúcich atraktívnejšou, keďže interval L70 vrátane jej častého meškania nie sú dostatočné. Zároveň som chcel využiť buspruhy na Košickej a minimalizovať čakanie v zápche na Prievozskej, preto trasa len po Turčiansku. A nenavrhujem novú linku ale predĺženie L29 preto, lebo v špičke na nábreží bude stáť bez ohľadu na to, či pôjde z Novohradskej alebo od Nového SND.