a ja som v minulosti pisal o tom ze v belehrade maju 50 m elektricky za rovnaku cenu ako sme my kupili 32 m. ale vsetci ma zrusili ze take nepotrebujeme.hlavne ze trend vo svete je iny.
Je to jednoduché. Trojdverový autobus ako napr. ten elektrický ,prepchatý sedačkami okrem priestoru pre kočík a inv.vozík,tam by mohli byť sklápacie 2-3 sedačky. A dodržiavať grafikon,aby neboli zápchy ,potom je autobus nárazovo preplnený.
Ideálne by bolo mať okolo 30 sedačiek v krátkom autobuse ako je NB12 ale to by tam nemuseli byť štvrté dvere.
Masa ľudí stojí len tam kde si nemôžu sadnúť.Tam kde je veľa sedačiek akoby zázrakom aj málo ľudí stojí. Nad tým sa zamyslite. Nebude to tým ,či sedíš alebo stojíš zaberieš rovnakú plochu ,zvlášť keď nesieš zavazadlo.
Neder zbytocne klavesnicu na neho. To co pises, som mu napisal asi 3x, vratane inych, a stale melie svoju mantru, ze najlepsi autobus je taky, kde budes mat 3+2 sedacky a behat budes ludom po hlavach aby si si sadol
Prestaň tu šíriť demagogiu o vytrhaní sedačiek z dlhých busov,na to zapomeň.
Turisti,to sú väčšinou naši občania tí turisti ,čo lietajú do zahraničia a späť domov.
Budem rad ked napises ako existujuce autobusy prisposobit tomu, ze vsetci cestujuci mozu pri rovnakom intervale a nakladoch sediet - to je predsa ciel, ze podme cestovat kulturnejsie.
NB18/31Tr maju interier pomaly ako zajazdovy autobus.
Takze moznosti su:
- viac vozov / kratsi interval + samozrejme treba viac vodicov
- dlhsie vozidla - pri elektrickach ta moznost je, autobusy sa tiez robia viacklbove, aj ked to nie je extremne rozsirene a su mesta kde sa od nich upusta
- poschodove autobusy - horne poschodie prakticky len na sedenie
Vsetky moznosti maju cosi spolocne: treba ohromne investicie do vozidiel a ludi, dalej rozsirenie a prisposobenie vozovni. Myslim ze v sucasnej dobe na to nemame. Ved v BA stale jazdia 25 rocne Karosy.
Logicke by bolo - podobne ako zeleznica ma prvu triedu, ze ak chce cestujuci vacsi "luxus" (v skutocnosti hlavne viac zivotneho priestoru), tak si priplati. Takze naklady na prepravenie jedneho cestujuceho sa zdvihnu. Teraz je otazka kto to zaplati.
Ja si v MHD rad sadnem aj na 2 zastavky, ale ked nastupujem tam kde nastupujem, je mi prijemnejsie zostat stat pri dverach a kazdeho kto chce vystupit bez minuhutia oka pustit. Predierat sa hlbsie do autobusu s chorym usporiadanim sedadiel - hlavne aby bolo kde sediet, naozaj nepotrebujem.
no ved hovorim, v kazdom prispevku kravina. tie peniaze su ale sa minaju na blbosti ako ten tvoj elektricky SOR.a pri dlhych busoch/trolejbusoch staci vyhodit niekolko sedaciek, tak ako som pisal.
ti turisti idu do mesta nie na vlak. alebo si myslis ze priletia sem a okmazite cestuju dalej.ved preco by nesli z barcelony do prahy cez bratislavu, vsak? omg
btw ta trat je vedla letiska, problem je ze nevedie priamo tam.
Stúpa nám adrenalín ,keď vidíme niekoho s batohom na chrbte vo vozidle a uvažujeme,čo to je za magora,čo nevie že si ho má zložiť,veď je to tam v predu napísané ,čo je prvýkrát v Bratislave?
Tak nech prídu s kufrom,zaplatia a budú prachy na kufrový autobus. Aj tak sa väčšina z nich preváža z letiska na hlavnú stanicu na vlak. Vlaková trať mala byť vedľa letiska ako v Rakúsku a nie aby sa prevážali cez celé mesto na stanicu.
Kedze na vacsine vozov su madla na drzanie priamo na dverach, je celkom normalne ze sa cestujuci za jazdy tychto madiel drzia. Namahanie je podobne ako keby sa o ne niekto opieral, mozno aj vacsie, kedze sa madla moze drzat aj viac cestujucich naraz a v zakrutach dochadza k namahaniu smerom dnu aj von.
A nie, neopieram sa o dvere ako debil ze sa otvoria a vypadnem dozadu. Bolo to pisane v zmysle ze batoh natlacim v priestore tak aby som nezavadzal. A je tiez rozdiel nosit BATOH a batoh s lepenakom...
to ze o dvere sa neopiera sa mozes pokusit vysvetlit napriklad tym, ktori po volbach zredukovali dopravu na racianskej radiale... kde sme sa dostali opat do stavu ze su ludia na nacestnych zastavkach velakrat vobec radi ze sa dostanu do vozidla a nespekuluju nad tym ci sa maju opierat o dvere alebo ostat vonku...
to sa sice vylucit neda, ale vzhladom na to co mi moja fyzicka schranka dovoli mam okrem nosenia batohu na chrbte v pripade ze sa jeho neseniu so sebou vyhnut neviem (len tak z rozkose ho so sebou nenosim) uz len 2 moznosti - dotrepat sa vzdy k nejakej sedacke a niekoho z nej vyhodit (co mi je ale osobne dost blbe) alebo sa vy... na celu verejnu dopravu a ist autom...
O dvere sa neopiera !!! Neviem co to maju ludia za blby zvyk opierat sa o dvere a hlavne o tie v elektrickach 30T, ktore su na opacnej strane. Dverny mechanizmus nieje stavany na to, aby drzal navyse dalsie 10-tky kg. Potom sa tie dvere nicia, nedoliehaju a trasu sa.
Co cenne odtial moze zmiznut ? spravidla tam maju len handry, lepenaky, drogeria. Casto sice aj notebook, ktory ukradnut a vytiahnut bez povsimnutia musi byt hotove kuzlo.
Batozkari dovtedy budete chodit s krcahom po vodu, az zistite ze mate v batohu dieru cez ktoru vam zmizlo nieco cenne. Potom si ho budete velmi ochotne skladat z chrbta ako ten panacik na nalepke
Cestujem s batohom na chrbte kazdy den do prace zo zaciatku Petrzalky s prestupom na Kapucinskej. Dalej do vozidla sa tak ci tak nedostanem. Nastupujem posledny, zostavam s batohom na chrbte oprety o dvere. Nikomu nezavadziam, na kazdej zastavke pustim vystupujucich aby som zase mohol nastupit ako posledny...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si