Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Peon #225926:
Cestovne listky IDS JMK sa vo vlaku skutocne nepredavaju. Podobne je to myslim aj s PID. Naopak, vo vlakoch CD sa predavaju cestovne listky tych pochybnejsich IDS s roznymi cudesnymi tarifnymi strukturami v ktorych neexistuje moznost zaobstarat si CL inokedy nez na zaciatku cesty (a teda pri neobsadenej stanici nezostava ina moznost nez umoznit kupu vo vlaku) - prikladom su ODIS, alebo DUK.
(Nejde mi vygoogliť): Je naozaj pravda, že ČD vo vlakoch predávajú lístky iba za ich tarifu, a teda nepredávajú jízdenky IDS JMK? ? Pred týždňom som sa to tam dočítal v jednej menšej stanici a nenapadlo mi ten oznam odfotiť. ? Ach, ja niekedy nerozmýšľam. ?

Ako je možné, že keď v mladšom IDS BK to dokážu obaja zaintegrovaní železniční dopravcovia, tak v IDS JMK (ČD) sa to nedá? Ani jízdenky na iné integrované systémy v ČR vo vlakoch ČD nepredávajú?

A aby ste ma zas nezdrbali, že sa len pýtam, tak aj informujem: Prekvapilo ma, že ČD už aj ich vnútroštátne lístky predáva aj za EUR - osobne odskúšané: Je to za jednotný železničný kurz [JŽK], ktorý je pre nás pomerne výhodný http://jzk.cd.cz/everyone/jzk-osobni/index_cs.html .

Už berú (spolu s bankovkami) € mince všetkých nominálnych hodnôt, ale vydávajú iba v Kč, a to podľa směnného kurzu, ktorý je pre nás trochu nevýhodnejší oproti JZK. http://jzk.cd.cz/osobni/prep_kurz.htm

Podľa info od pokladníčky je za eurá možné na staniciach kúpiť aj jízdenky IDS JMK! ? Neviem ale podľa ktorého z vyššie uvedených kurzov. A možno to ide podľa Cenníka IDS JMK (časť "v cizí měne") za ktorý predáva vodič lístky v autobuse na linke 910 (aj na tej ich do Rakúska)... Ej neviem ani: Vodiči 910 pri platbe v EUR vydávajú tiež v EUR? Predpokladám, že je to tak. Napr. v JLV som za platbu v EUR zažil iba výdavok v EUR.

Vraj aj priamo vo vnútroštátnom vlaku ČD sa už dá platiť v EUR podľa infolinky (minimálne manipulačnú prirážku za nákup jízdenky vo vlaku).
Reakcia na: Ike #225922:
Ziadne svetlo, tam je betonovy stlp. Na videu to mozno nevidno, ale bola to dost supa o ten ostrovcek, az jej zlomilo napravu. Ona mala tak 40kg. Ked nebola priputana, mohlo ju uderom na chvilu vypnut.
Reakcia na: Ike #225922:
Alebo to nebolo bezvedomie.
Reakcia na: sk4ever #225921:
Videl som to video a nerozumiem tomu bezvedomiu. Zrejme nebolo následkom fyzického kontaktu vozidla s autobusom a svetelnou signalizáciou (ktorý bol nepatrný), ale súvisel s omamnými látkami, alebo náhlym poklesom vyhecovanej psychiky.
Nocak uz stal. Deva mala defekt, lebo presla po kolajisku. Pri autobuse pridala, hodilo jej zadok do busu a v hodinach zostrelila oatrovcek na krizovatke. V buse je diera. Odstaveny.
Reakcia na: adminko #225918:
Pozri si CP linky 203. Tie spoje ktore nie su garantovane nizkopodlazne su sluzby 203/8 a 203/9. Na nich su vacsinou 14Tr (vecer pred prac.dnom) alebo 15Tr (vecer pred vikendom), okrem vecerov po ktorych nasleduje nocna napatova vyluka (cca 7 noci v mesiaci myslim).
Reakcia na: adminko #225918:
A ja že už DPB 14Tr a 15TrM ani už nevypravuje. No, pokial sa chce niekto povoziť v denných hodinách, treba si urobiť výlet do Ústí nad Labem. Jazdí ich tu ešte viac než dosť, dokonca i nejaký 15Tr z pôvodným čelom. Ku podivu, ale novšie 22Tr človek nestretne vôbec, jedine 21Tr občas vidno na školských spojoch.
Chcel by som sa ísť previezť starými trolejbusmi 14/15Tr. Všimol som si, že chodia pravidelne vo večerných hodinách na L203. Vedel by mi niekto povedať, od ktorej hodiny sú zaradené do výpravy?
Reakcia na: richardhudec #225911:
Išiel som v tom čase po Rožňavskej a Trnavskej niekde pri fresh markete a vidím v diaľke majáky a ja že zase nejaký odchyt a vo chvíli boli pri mne a fakt asi 150km BMW z Detvianskou PZ a za ňou dve autá polície a napájali sa zároveň z Tomášikovej a Bajkalskej skoro ma zmietli.Tuším to boli Kia a dymu za nimi, nemali šancu.
Nehladiac na to žee to môhla napáliť aj do mňa(išiel som na skútry) tak tá baba musela mať gule, klobúk dole. Musela byť nafetená alebo čo nechápem, ale opytá nebola na to išla až moc dobre a na Tomášikovej na semafóroch aj trochu pribrzdila a s prehladom išla na červenú.
A to BMW nádhera aká škoda, ale asi ťažko robila na neho?
Reakcia na: richardhudec #225911:
Skoda auti...to bude asi totalka..(mozno sa coskoro objavi v dajakom bazare, ako nehavarovane, prvy majitel...? ). Rozumnejsie by spravila cica mica, ked by hned zastala a nejak sa vykecala..ale takto? Stastie, ze nikoho nesejmula...
Reakcia na: richardhudec #225911:
Takymto panickam dat do ruky metlu a mozu cestovat na nej. A ked nedokazu lietat, tak iba peso - ani verejnu dopravu si nezasluzi ?
Reakcia na: richardhudec #225911:
Takže tá mylná úprava Račka je na niečo predsa len dobrá ? ? ?
Reakcia na: richardhudec #225911:
Išiel som okolo v taxi. Auto bolo odhodené až v pruhu do mesta. Nešlo mi do hlavy ako sa mohli ťuknúť s nočákom ktorý smeroval do Rače.
Okolo 00:40 bolo na križovatke Kominárska-Račianska pomerne veselo, nakoľko tu po náraze do SORu na linke N55 #1029 skončila policajná naháňačka, ktorá vraj začala niekde pri Senci. Mladá vodička (blondína, cca 30 rokov, 45 kíl aj s topánkami) unikala na svojom 2 mesiace kúpenom BMW 3 od Senca pred cca 10 policajnými autami do mesta, kde z Trnavského mýta zahla na Šancovú, kde rýchlosťou údajne okolo 150kmh pokračovala na Račianske mýto, v šmyku zahla na električkovú zastávku, pokračovala po otvorenom zvršku, kde si zlomila nápravu pri výjazde naspäť na cestu. Nakoľko jej policajti skrížili cestu, pravdepodobne sa chcela otočiť do protismeru na prejazde pri Kominárskej ulici, pričom narazila do autobusu na linke N55 a po šmyku do protismeru naháňačka skončil obkľúčením unikajúcej vodičky, ktorá mala ľahšie zranenia. Zrejme sa jej nechcelo spolupracovať, tak policajti rozbili okno a vytiahli ju z auta.
Reakcia na: 810zssk #225909:
Ano, tak by to bolo najlepšie. Napr. 25tis km alebo tri roky (co bude skor) pri osobných autách.
Reakcia na: Ámos #225907:
S tymto sa da suhlasit, ale nie len pre vozidla taxisluzby, ale pre vsetky vozidla.
Reakcia na: Ike #225905:
Super, takto je to najlepsie. Takze zaradom:

1. Ak si pod alternativnym riesenim predstavujes mobilnu aplikaciu, tak to tuto poziadavku mozme rovno zrusit. Stat nikdy nebude schopny overovat funkcnost takejto aplikacie (v plnom rozsahu to nezvlada ani dnes pri taxametroch, ktore su z tohto hladiska podstatne jednoduhsie). Pre zabranovanie podvodom u tych dopravcov ktori uplatnuju tarifu podla kilometrickej vzdialenosti si viem predstavit alternativne riesenia ktore by vyuzivali technicke prostriedky na strane kontrolora.

2. Rozna cena PZP pre rozne ucely vyuzivania vozidla by mala byt vecou medzi poistovnou a prevadzkovatelom vozidla.

3. Kto nechce jazdit "s 18 faganom" si jednoducho do auta k "18 faganovi" nesadne. Vybavene. Ale vek je zrovna jedna poziadavka ktoru si ako-tak viem predstavit (pre jej administrativnu nenarocnost, staci OP), hoci mam velke pochybnosti o jej efektivite. Poznam cloveka co mal 25 rokov, vodicak 7 rokov a mimo autoskoly nepresiel ani kilometer.

4. Opat, nemam problem pre administrativnu nenarocnost.

5. Ja predpokladam zrusenie dnesneho "vydavania licencii" (vid koniec tohto prispevku), cize by nebolo to kedy preukazovat.

6. Nevidim dovod. Auto je rovnako bezpecne, alebo nebezpecne bez ohladu na to ci vezie ludi za odplatu, alebo nie. Nebezpecne auto neohrozuje len cestujucich. Preto ma byt system kontrol nastaveny tak, aby sa nebezpecne vozidlo na cesty nedostalo ani ako sukromne "netaxikove" vozidlo.

7. Suhlas.

8. S tymto mam najvacsi problem, taxisluzba by podla mojho nazoru mala byt volna zivnost.

9., 10., 11. Tu sa zhodneme ze toto su zbytocnosti.

Cize vo finale z tohto vidim styri poziadavky (nad ramec tych beznych ktore musi vodic splnat) ktore by pre taxisluzbu mohli zostat: Poistenie pokryvajuce vykon taxisluzby (moze sa to riesit poznamkou v bielej karte na ziadost vodica a za komercnych podmienok poistovne), oznacenie vozidla, cisty register trestov a povedzme ze ten vek. Ak by bol rozsah poziadaviek takyto, tak sa moze zrusit cely byrokraticky proces s licenciami a taxisluzba by mohla byt volna zivnost, pricom splnenie jednotlivych poziadaviek by sa riesilo nahodnymi kontrolami napr. zo strany SOI (vodic predlozi OP kvoli veku, doklad o PZP pokryvajucom vykon taxisluzby a vypis z registra napr. nie starsi ako rok).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.