Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: chodec #225192:
Myslím si, že v omnoho väčšom nedohladne je stavba tunela popod celé mesto, poprípade Petržalku v problémovom teréne, skapacitnenie trate Viedeň - Budapešť, ako pridanie jednej kolaje Marchegg - D.N.Ves a postavenie stlpov trakčného vedenia. Nemá kto financovať elektrifikáciu D.N.Ves - Marchegg? A dlhý tunel bude mať financovať kto?? To sú neskutočné náklady. - Aké problémy sú len s relatívne menšími úpravami železničného koridoru v ČR - konkrétne úsek Ústí nad Orlicí - Choceň.
Reakcia na: martinah #225199:
Osobne vidim ulohu samospravy pri takychto udalostiach skor v organizacnej pomoci, nez priamej financnej dotacii. Cize napr. zabezpecenie dopravy, pripadne bezodplatne vyuzitie niektorych priestorov vo vlastnictve samospravy a podobne.

Ovela ucelnejsie nez jednorazovo minut cash na jednu akciu za rok mi pride napriklad zabezpecovat kvalitnu verejnu dopravu aj pocas noci vzdy ked je to nutne, ci uz je to Biela noc, Silvester, festivaly, atd.
Reakcia na: chodec #225170:
Stále je tu živá diskusia, okolo tej stanice Filiálka a tunela popod Dunaj a stredom Petržalky a trať na letisko a... Napíšem tak, že sú to krásne veci, ale reálne kto to zaplatí? Kolko času zhltne príprava projektu a aká bude celá toho rentabilnosť? Niečo vzdialene podobné sa pripravuje aj u nás v Ústí nad Labem. Vysokorýchlostná trať Praha - Drážďany, ktorá mimo iné má viesť popod celé Ústí a potom Krušné Hory, 26 kilometrový tunel... Predbežný dátum len začiatku realizácie?? R 2035. A to si neviem predstaviť ako sa to bude financovat,to budú neskutočné náklady a to ČR je ešte predsa len niečo ekonomicky na tom lepšie ako SR. To by sa Petržalka kapacitnej dopravy načakala... Už len aké sú problémy, len s dokončením obyčajnej električkovej trate na jej koniec , nie to železničnej trate naviac pod zemou. = Ďalšie neskutočné náklady, trať, ak by sme chceli pod povrch, tak buď poriadne hlboko, alebo úplne plytko v tých štrkopieskoch, to zasa vystávajú problémy s križovaním chorvátskeho ramena, inžinierských sietí... Ďalej rentabilnosť: Píše sa v rámci TEN-T. Pre TEN-T je predovšetkým určená dialková doprava. Teda aké by tam mohli premávať dialkové linky a na aký smer? Eventuálne možno uvažovať o dnešných vlakoch EC Budapešť - Praha (Berlín) . Tam však vystává problém ten, že trať Budapešť - Komárom - Viedeň , na ktorú sa to má napojiť je už teraz preťažená, neviem do akej miery kolko by sa tam dalo ešte vpratať vlakov. A Maďarsko to určite nebude urgentne zviackolajnovať len preto, že v Bratislave chceme tunel. Ďalšia věc, že odklon EC z Bratislavy hneď do Maďarska by zbytok Slovenska, hlavne takú Nitru moc nepotěšil. Ďalej dialková doprava do Rakúska? Tam vlaky v trase Praha - Viedeň načo by zachádzali do Bratislavy? Je výhodnejšie z Břeclavi ich viesť rovno do Rakúska, ako je tomu teraz. + Rovnaký problém s kapacitou trate Viedeň - Budapešť. Ešte v hre sú slovenské linky Košice - Bratislava s možným predlžením do Viedne, ale čo potom s Hlavnou Stanicou? V podstate Hlavnou Stanicou by mohla byť Filiálka, ale čo potom tie vlaky EC? Prestupy zo slovenských R do nich? Naviac by sa musela tiež nákladné doriešiť spojka zo Záhoria. Osobne, si myslím, že pre Bratislavu sú teraz omnoho dôležitejšie projekty, ako Filiálka. Napríklad nutné strojkolajnenie úseku Hlavná stanica - Devínská Nová Ves trate na Prahu, oprava súčasných staníc... Ak sa porobí to, čo je treba, tak sa môže uvažovať o trati popod centrum mesta, Filiálku si viem predstaviť ako zastávku. ALEBO, ak sa nájde súkromný investor, ktorý to všetko zafinancuje, - nech sa stavia, ale kto by do toho šiel?
Prečo budú mať 50, 68, 93, 94 a 99 od pondelka prázdninové grafikony?
Reakcia na: martinah #225199:
upresnim, bolo to az 180.000, v tomto suhlasim s rozhodnutim drobu viac nedotovat akciu, ma uz celkom slusny marketing, a ak boli posledne rocniky tak super, isto ludia nebudu mat problem zaplatit vstupne, tak ako za koncerty, a podobne akcie, v ba nie je problem, ze by ludia neboli ochotni platit za kulturu
ale vyhlasenia organizatorov su riadnym preslapom, dostali slusnu podporu na rozbeh, je fajn, ze nieco nove nacali, inspirovali, ale cakat masivnu dotaciu od kraja, to ozaj nie

https://kultura.sme.sk/c/20745316/juraj-droba-dufa-ze-festival-biela-noc-prezije-peniaze-vsak-da-radsej-na-nieco-ine.html
Reakcia na: Mike #225187:
ad. biela noc

az tak vybornym pocinom nie je, sudiac podla ohlasov, kym z prveho rocnika boli ludia nadseni, z dalsich dvoch boli coraz viac sklamani, projekt nech kludne funguje dalej, ak sa dokaze uzivit sam zo sponzoringu a vstupneho, ale aby si organizatori narokovali na statisicovu pomoc od bmk a vinili ho z "likvidacie"? to sme kde? tie peniaze su ovela viac potrebnejsie inde nez ich vyhodit von oknom za jednu akciu raz rocne, ak napriklad skola potrebuje na opravu strechy, ci ine urgentne vydavky, to je zmysluplne cerpanie, ktore vydrzi par rokov
Reakcia na: Petto #225197:
Konečne priama linka Devín - Šamorín ?
Reakcia na: Miro #225193:
Uz len z Devina treba lodnu linku, kde dnes je frekvencia spojov rano 7-8 spojov /hodinu a aj to nie su preplnene.
Reakcia na: Miro #225193:
To je to správne riešenie prímestskej dopravy! ?
Reakcia na: Miro #225193:
"O nápade sa hovorí už roky, zatiaľ sa nepodaril presadiť." Žeby preto, že to je blbosť a ekonomicky to nijako nevychádza?
Reakcia na: chodec #225192:
Podla toho co pises by vlastne nemala existovat ziadna elektrifikovana trat do ineho statu nez Ceska a hla.. ?
Reakcia na: Ike #225183:
Štúdia na modernizáciu rakúskeho úseku je známa už niekoľko rokov keďže slovenské ministerstvo ŽP ju posudzovalo. Realizácia je však v nedohľadne, tak ako je v nedohľadne elektrifikácia súčasného jednokoľajného úseku Devínska Nová Ves - Marchegg št. hranica. A elektrifikácia sa dá ťažko dokončiť a uviesť do prevádzky keď je nutné doriešiť povolenie a realizáciu dvoch samostatných stavieb umiestnených na území dvoch štátov, kde územné rozhodnutia a stavebné povolenia budú vydávať samostatné organizácie dvoch štátov , pričom technické riešenie styku dvoch trakčných sústav zasahuje vždy aj na územie druhého štátu. Takže treba doriešiť legislatívne aj kompetencie stavebných úradov. Okrem toho slávny JASPERS zrušil Projekt TEN-T takže financovanie elektrifikácie slovenského úseku je v nedohľadne. Skrátka peňeži net a Arpád má problémy s riešením obchvatov miest na južnom ťahu. A zdvojkoľajnenie slovenského úseku ani nedovidíš.
Reakcia na: Solider #225188:
To nevedeli zošrotovať aspoň omylom?
Reakcia na: Melange #225186:
Zase plus.
Reakcia na: Ike #225184:
Si nepochopil asi pointu, že dostať sa autom pred železničnú stanicu je potrebné. Teraz to myslím bez irónie.
Reakcia na: Solider #224772:
Už je 7104 opravená.
Reakcia na: kecho #225185:
Biela Noc je podľa mňa unikátny formát kultúrneho podujatia, ktorý ako jeden z mála na Slovensku predtým, ako bol v Ba, relatívne úspešne dopadol v Ke.
A do mesta prilákal viac návštevníkov, ako silvestrovské oslavy, alebo nechby aj toľko isto, ale na rozidel od Silvestra toto boli poväčšinou domáci, kým na Silvestra chodí kvantum domácich mimo Ba a sem chodievajú turisti z Chorvátska a Slovinska (To mi nevadí, to len konštatujem).
To, že nezvládli organizáciu takého množstva ľudí a hlavne dopravy je druhá vec (ale je podľa mňa vina nielen organizátorov) a to, že vyberali za niektoré "lepšie" výstavy viac ako symbolické vstupné aby mohli aspoň čiastočne zaplatiť niektorých umelcov - autorov, hoci tam bol sponzoring viacerých dobrých firiem a ešte aj BSK dalo na podujatie 120 tisíc (ktovie kam nakoniec išli?) je ešte ďalšia vec.

Ale s myšlienkou tohto podujatia ako takého to podľa mňa priamo nesúvisí.
Reakcia na: kecho #225185:
Vďaka nim sa podarilo vyzbierať tie podpisy. Bez toho by sa to nikdy nevyzbieralo. Bielej noci sa tiež dá všeličo vyčítať, ale nedá sa poprieť, že za krátke obdobie sa stala prakticky kultúrnou udalosťou roka v Bratislave a prinajmenšom inšpirovala pre podobné akcie.

Čo je však smutné, je to, že keď tu vypíšem niekoľko iniciatív, ktoré spravili kus roboty pre Bratislavu, tak miesto uznania a ocenenia príde akýsi kecho a hneď to ofrfle, že JEMU sa dve iniciatívy nepáčia. Áno, presne tento prístup podľa mňa stojí za tým, čo sa "zbytočnému človeku" na Bratislave (možno Slovensku ako takom) hnusí. A oprávnene.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.