To nie ne celkom pravda. Obyvateľov tej ulice je máličko. Skôr je to aktivita nadšencov, ktorý v tej ulici vidia potenciál. Možno ak sa to podarí na tejto malej ulici, postupne pôjdu aj ďalšie. Čo nejde zhora, ide niekedy zdola.
Lenže tam vznikla iniciatíva, že obyvatelia Mickiewiczovej a blízkeho okolia tam chcú pešiu zónu. Aj na diskusií odznelo, že každý obyvateľ by mohol vytvoriť vlastnú iniciatívu a chcieť na tej svojej ulici pešiu zónu. Tak aj túto iniciatívu treba tak vnímať, že nejde o nejaký zámer strategického plánovania z pohľadu mesta.
Súhlasím, omnoho viac než vyrábanie promenády z Miczkiewiczovej by pomohla premena Radlinského a Špitálskej na plnohodnotné "kompletné ulice" s výraznou preferenciou pre neautomobilové formy dopravy.
Bez ohľadu na to, že odsun trolejbusov z tohto ťahu by bol zhoršením dopravy, celé skľudnenie Mick. je zbytočnosť. Jednoducho preto, lebo to nie je pekná ulica. Úzka s relatívne vysokými domami, čiže tmavá. Pochybujem, že by ľudí priťahovala. Ostatné návrhy, čo tu odzneli, sú oveľa rozumnejšie. Nám. SNP je rozsiahle, svetlé, už teraz má zeleň, ktorá by sa dala ešte rozšíriť, to by ľudia určite vyhľadávali na rozdiel od tej Mickiewiczky. Nič proti odstráneniu IAD, ale trolejbusy by mali zostať, lebo to atraktívne pre peších tak či tak nie je.
Pre začiatok by stačilo aj to, ak by policajti častejšie kontrolovali prejazd cez nám. SNP pred tržnicou. Stále sa to porušuje a nikoho to zjavne netrápi...
A doplním, že Micka by obrovskú pridanú hodnotu nepriniesla. Bolo by to super, ale množstvo z úzkych miest, ktoré sa v súvislosti s Mickou spomínajú, by sa vyriešilo komplexnými opatreniami, ktoré by pomohli celej BA nie len Micke (napr. zákaz parkovania na chodníkoch, parkovacia politika, dopravné upokojenie).
Nemyslím si, že by sa z Micky spoločne s prevádzkou trolejbusou stalo príjemnejšie miesto. To je imho utópia. Dopravne problém nie je. V lete tam bola doprava vylúčená a kolapsy neboli. Ide o to, že tie chodníky sú úzke a nebola by to dvojička Obchodnej.
Absolútne súhlasím so Štefánikovou. A potenciál má aj Štefanovičova s Predstaničným. Len to by bolo na dlhšie lakte.
Úplné sci-fi (tu trocha uletím) by bolo aj zrušenie Sokolskej a vytvorenie obojsmernej komunikácie len pre MHD/PAD (dnešná zastávka) Sokolská - Hl. st. - F. Liszta, pričom by zastávka bola priamo pred vchodom do stanice. Autá by mali HLST zakázanú a najbližšie miesto, kde by sa mohli dostať by bol K+R pruh pre max 10 áut pri dnešnom autovlaku.
Podľa plánu jednej z prezentácií v smere na Kollárko tak ako doteraz, v opačnom smere obchádzkou cez 29. augusta a Špitálsku. Taktiež vylúčenie IAD (okrem rezidentov, ak sa nemýlim).
V inom článku sa písalo, že:
- trolejbusy by v úseku medzi Jánskou a 29.8. zostali bez zmeny (zrejme pešia zóna na spôsob Obchodnej),
- v zvyšnom úseku Mickiewiczovej by sa jazdilo len smerom do centra, smerom z centra by bola "obchádzka" cez 29.8. a Špitálsku.
Tak 207 a 208 by sa mohli potiahnut cez Radlinskeho a Americke nam/Majkovu (vynechala by sa sice zastavka Americke nam., ale obsluzil by si aj Stavebnu fakultu a mohol by si urobit aj lepsiu prestupny uzol na Odborarskom nam.)
A kebyze tam ostane iba 212 na Mickiewiczovu, tak by sa to dalo poriesit "usekovym" semaforom (ked vojde trolejbus do toho useku, na druhej strane bude mat cervenu, kym neprejde). Pokial by tam mala vjazd iba MHD ako na Obchodnej, tak by to bolo spravitelne, zvlast ak tam mas trolejbus "iba" kazde 4 minuty
Tak ked uz sa bavime o scifi, tak 212 by nebola zla cez Namestie SNP Ale predpokladam ze v niektorych casoch je dost silny prud ASMN - STU. To vsak tiez nie je neriesitelne, lebo ak by nahradna trolejbusova trat viedla po Radlinskeho a Majkovej, tak by zostalo spojenie zachovane 208kou a este dokonca mozno aj kusok zlepsene.
Pekna iniciativa, ale neviem ci zrovna Mickiewiczova je vhodny kandidat. Vytvarat "pokracovanie Obchodnej" ma podla mojho nazoru zmysel ked sa da do poriadku samotna Obchodna, ktora je dnes najhnusnejsiou ulicou pesej zony.
Ovela viac by som podobne iniciativy privital napr. na Namesti SNP, alebo na v clanku spominanej Stefanikovej. Moj velky urbanisticky sen je pesi bulvar s elektrickou od hlavnej stanice az do Petrzalky (samozrejme s tym ze na par miestach by sa krizovala cesta - Hodzko, Safko..).
Keby len to. Stale im tam bude zavadzat aj usek kde chodi este navyse aj 212 / cca okolo ex. Alzbetky a ten sa neda ukludit len pre pesich. Usek Mickiewiczky kde uz jazdi len 207,208 sa da poriesit / tie by odbocili z Ulice 29.8. dolava na Spitalsku ak sa dorobi trol.vedenie.
Článok pekný, ale nikde sa tam nepíše, ako chcú riešiť trolejbusy. Mickiewiczovou vedie totiž i dôležitá trolejbusová trať prepojujúca východ a západ mesta.
Na poštách všeobecne (teda Ba kraj) je teraz taký nedostatok ľudí, že sú tam celkom slušné platy (už nástupné) a ešte kvôli tomu nedostatku ľudí značná časť zamestnancov robí veľké nadčasy, takže majú tie sumy ešte o to lepšie.
Maju 29T / 30T dva rezimy zatvarania dveri?
- standardny - signalizacia + nasledne zavretie = cca 6 sekund
- zrychleny/nudzovy/vynuteny = okamzite zavretie nezavisle na prekazkach. Napriklad ked niekto umyselne blokuje zavretie dveri, vytrznik a pod? Aktivovane napr. podrzanim tlacidla zatvarania.
Ide mi o to ci taketo privretie je chyba nastavenia, alebo umysel vodica.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike