Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viko #225078:
Tak fakt neviem kto omieľa to isté dookola. Vieš čo to je čítanie s porozumením ? Ak nie tak sa vráť na základný stupeň. Prečítal si a pochopil, že sa jedná o riešenie katastrofálnej dopravy v Bratislave a tou je preplnená cestná sieť s katastrofálnym dopadom na životné prostredie. Vieš vôbec rozmýšľať v súvislostiach. Vieš pochopiť že Hlavná stanica je nerekonštruovateľná do takej podoby aby zodpovedala nielen výhľadovým ale ani súčasným dopravno-technologickým požiadavkám, platným normám, bezpečnostným predpisom. Že územno-technické, geografické, geologické, normové podmienky sú tak limitujúce, že JASPERSOM presadzované požiadavky ostávajú mokrým snom bohužiaľ aj mnohých diskutérov.
Nepochopil si že úlohou Projektu TEN-T nebolo spojiť Petržalku s centrom, ale vybudovať takú infraštruktúru, ktorá umožní okrem NAJKRATŠIEHO prepojenia žel. koridoru z Viedne na koridor Bratislava - Žilina - Košice - Užhorod aj viesť v jej voľnej kapacite mestské vlaky Petržalka - centrum - Trnavské mýto - Predmestie - Trnava. Trasa segregovaná, rýchla, bezpečná, spoľahlivá, To ale nepochopili tak sa zdá ani kubáčkovci, ani frešovci, ani ftáčnikovci, ktorých je tu v diskusii neúrekom. Takže odporúčam čítať s porozumením, poznať súvislosti a rozmýšľať v širších súvislostiach. A JASPERSOM sa neoháňajte, ten má zadané svoje úlohy. Bohužiaľ.
Reakcia na: fanatikmhd #225095:
Vykladáš bludy. Prvýkrát som daroval krv na Kramároch asi pred 30 rokmi a ani vtedy to nevyzeralo tak, ako to farbisto popisuješ.
Reakcia na: Valec #225093:
A ja zopakujem, že vzhľadom na počet držiteľov zlatej Jánského plakety a podmienky pre jej získanie to nie je pre dopravu ani pre príjmy dopravcov (BID) žiaden problém a nikto to nebude robiť kvôli električenke zadarmo.
Reakcia na: Valec #225092:
Tak on si toho evidentne mýli viac a najmä si mýli životné hodnoty.
Reakcia na: fanatikmhd #225087:
A ty si už niekedy na Slovensku daroval krv? Že tu popisuješ veci, ktoré sú na Slovensku bežné (transfúzna stanica fakt NIE JE tvoja obvoďáčka) ako nejaký úžasný rakúsky nadštandard?
Inak si pletieš darovanie plazmy s darovaním krvi a aj iné veci ale nakoniec niet sa čomu čudovať, ak si predajca svojej plazmy a ak darcovstvo krvi vnímaš ako komerčnú činnosť. Ale celkom mi to ladí s tvojou osobnosťou. Mmch., kto má v Bratislave 400 - 500 EUR na výplatu?
Reakcia na: dupe #225083:
Ak si dobre pamatam tak po spravnosti by sa mali dvere prestat otvarat a po pusteni tlacidla zavriet, je to urcene na rychle otvaranie a zatvaranie dveri (dakedy sa to hodi) ale ochrana proti zovretiu by mala fungovat stale, vyzera to ako bug v softveru. Alebo feature na urychlene uzavretie ?
Reakcia na: Coyoti #225096:
Aha, to som nevedel. Dik za info. Ale asi už budú pomaly späť keď sa 2401 objavil na tej prezentácii na Kolibe.
Reakcia na: rini17 #225084:
V lepšom prípade Ti pošlú aspoň takéto CP z tej zastávky z ktorej potrebuješ, ale ako vidíš na týchto dvoch obrázkoch nižšie, má to ďaleko od prehľadných CP aké poznáme z MHD... Potom prosím pošli ich odpoveď.
Reakcia na: mathre #225094:
Pokiaľ je informácia pravdivá tak sa vracali na reklamáciu výrobcovi resp.predajcovi.Mali nejaké vady tipujem Tarifny systém alebo niečo tomu príbuzné.
Reakcia na: Valec #225092:
Nepomylil, skor porovnal. V oboch pripadoch prichadza k darovaniu krvi, v jednom kompletnej, v druhej po extrakcii potrebneho k navratu zbytku do systemu. Nie je mozne v realnom casovom horizonte mat jedno aj druhe : Plazma najskor 6 mesiacov po krvi, opacne ak sa nemylim to boli 4 mesiace ( kto ma presnejsie data doplni).
Jezo: Je mozne ze situacia je lepsia, avsak nejakych 8 rokov dozadu nebola. Bol som 1x krv (bohuzial mam tak brutalny nepotrebny atyp..ze netreba zas tak casto) a po navstiveni ti poviem zafixovany stav..aj keby som mal nulku....nezopakujem. Naopak po plazme v Hainburgu s peniazmi v ruke clovek bol ochotny akceptovat aj nedostatky ako 10 minutove cakacie doby, ci raz rocne nefungujuca klimatizacia....

avsak stale opakujem - ziskat po 50x darovani nejaku plaketu kde od zamestnavatela dostabnem 100e akoze waaau, alebo 6x za mesiac 25e.... Kazdy kto nema vymakane socialne citenie pojde na plazmu...A 901 na tomto profituje
Zdravím. Otázočka do pléna. Prečo ešte stále nejazdia nové Urbany? Vie sa kedy zasiahnu do premávky?
Reakcia na: Mhr1 #225082:
Ja som si len nie celkom istý, či podpora darcovstva krvi má byť úlohou mesta a či práve neobmedzená bezplatná doprava je tou správnou (a jedinou) formou.
Reakcia na: fanatikmhd #225087:
Ty si si ale pomýlil darovanie krvnej plazmy s darovaním krvi.
Reakcia na: chodec #225077:
"...keby už dnes bola Filiálka v prevádzke aspoň ako hlavová stanica tak by Vám Jurčania, Pezinčania, Šenkvičania a Trnavčania ďakovali..." - toto by ma celkom zaujímalo. Ďakovali by aj tí, ktorí idú na Kramáre, do VW, na STU? Pešo do centra cez Štefánikovu je to bližšie aj príjemnejšie, ako cez Krížnu a Špitálsku. Ďakovali by aj tí, ktorí pokračujú do Viedne, Prahy, či Budapešti? Možno by tam nejaká podpora bola, ale čo by sa reálne vyriešilo za 500 miliónov? Koľko je to reálne ľudí a aký je reálny prínos. A čo z toho bude mať Bratislava? Už by nebolo potrebné rekonštruovať hlavnú stanicu? Už by nejazdili plné vlaky z Bernolákova? Ako by to pomohlo Záhoriu, Dunajskej Strede, alebo Podunajským Biskupiciam? Boli by lepšie obsluhované Nivy, Avión, Eurovea, Patrónka, Bory, Lido? Toto má byť riešenie "komplexných problémov dopravy"?
Reakcia na: fanatikmhd #225087:
Zas porovnavat obvodnu a NTS... :-S Lebo na transfuzke v Ba to vyzera ako popisujes: Na kazdeho pacienta nove rukavice, nove ihly rovno z obalu,... A co mam znamych co absolvovali aj aj, tak po istom case zacali preferovat bratislavsku NTS. Ich pocit bol ze boli unaveni a castejsie chori (pri 2 darovaniach za mesiac v priemere). A aj personal je vyrazne milsi ako bezne sestricky.
Reakcia na: dupe #225083:
Tiez som to uz videl. Ak sa dvere zacnu otvarat a este nie su uplne otvorene a vodic da povel na ich zatvorenie, dvere sa okamzite zacnu zatvarat a system proti privretiu nefunguje. Ostatne dvere sa zatvarali standardne. Mozno problem konkretneho voza / vozov?
Reakcia na: Mike #225086:
Nemyslim si ze Slovak Lines vybavuje tolko podnetov aby potreboval na pomerne banalnu odpoved 30 dni 😉
Reakcia na: Mhr1 #225082:
Bohužiaľ, toto je plač na zlom mieste. Toť vedľa za rohom v Hainburgu môžeš za (od) 25€ darovávať krvnú plazmu, 6x za mesiac. Za krv na slovensku dostaneš v lepšom prípade plaketu, v horšom žltačku.... Úprimne, od stredu po východ OK, viac menej nemajú na výber..ale tu by to vysvetľovalo prečo skoro 40 000 obyvateľov od BA (počet registrovaných na Europlaszme) dochádza do Hainburgu darovať plazmu. Motivácia. Ak máš výplatu 400-500€, radšej za darcovstvo zatiaľ nevyrobiteľného materiálu dostaneš 125€, než ešte niečo...ehm....choroboplodného.

Takže síce súhlasím, je to minimálne úctyhodné, a nakoľko takých držiteľov je nazaj minimum a teda zdarma VHD (nie len v BA resp IDS BK) nie je škrt cez rozpočet (dokonca by z toho mohla byť istá motivácia na budúcich darcov) ale bohužiaľ, v tejto oblasti kde je taký silný a finančný nátlak z rakúska, ťažko presviedčať ľudí v darovanie u nás.....obzvlášť, pri stave nášho zdravotníctva. Sám som chodil na plazmu do hainburgu, a proste už len ten pocit že ihly ktorú ti ide dakto na 50minút strčiť do ruky sa vyťahuje v rukaviciach sterilných zo sterilného obalu je viac príjemná (Nie prípad od mojej obvodnej kde ihly nakope odbalené (snažím sa veriť že sterilné) vezme do svojej holej ruky, zakašle na to, nasadí na odmerku, a tak zarazí........ Nehovoriac o starostlivosti, sledovaniu stavu a podobne....
Reakcia na: rini17 #225084:
Na odpovedanie na podnet je oficiálne 30 dní. Ale fajn ?
Reakcia na: Ike #225079:
Ono by tá rýchlosť nebola až taká zlá, za 15 minút z PTA na NM je celkom solídny čas. Avšak...z PTA máš Vmax 80, ktorú použiješ maximálne po prístavný most. Odtiaľ je trať v dezolátnom stave, s laminátkou naozaj o hubu.... Následne Vmax 60 (pričom už pol roka nefunkčná výhybka na ÚNS z toho robí 40tkove miesto v smere do PTA), potom rozbito ostrým oblúkom (vnútorná koľaj len Vmax 50) , a potom aj keď by nebol problém s nejakým Vmax 80, nachádzajú sa tu po sebe 3 priecestia na ktorých sa prechádza so zatajeným dychom, či niečo nenaberieš. ZabZar síce funkčné, bohužiaľ mozgy vodičov nie vždy.... Najmä ak na Ivanská/Trnavská priecestí prejde RJSK, následne nejaký náklad (stále počas blikania) a ty ideš ako tretí vlak, bez prerušenia blikania zabzar...juchúúú. Tu síce traťové predpoklady na vyššiu rýchlosť existujú (podbitie, oprava niektorých stykov), avšak preliezky ľudí a áut nenahrávajú ani pre súčasnú rýchlosť. Osobne si však skôr myslím, že než ťahať osobné od PK/SC do PTA, by malo väčší zmysel ťahať GySéváka cez PTA aspoň na NM - prakticky reálne dochádzajúcich dostať ke´d nie na západ aspoň na východ mesta do práce. Predsa len, skôr predpokladám že Rajčan robí dakde v NM, než že pezinčan/senčan v petržalke 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.