Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Včera v udpade boli fotky o predstavení autobusov Iveco Urbanway 10.5M
Kedy začnú jazdiť? Tento mesiac?
Vopred ďakujem
Reakcia na: Ike #225069:
Ani nie. V pripade konfliktu s organizaciou nema podnik moznost zrazky zo mzdy.
Reakcia na: S499.1023 #225068:
Ono je paradoxom, že cestujúci je niekto v prípade konfliktu vodiča s cestujúcim, ale zároveň je cestujúci nikto, pokiaľ ide o organizáciu MHD. Trochu pokrytecké.
Veľmi trefné príspevky od Pe67 a Ratataja. Na jednej strane je DPB jedno, aký dobytok zamestnáva (aj v tejto diskusii je pár prispievateľov - vodičov, ktorým sú cestujúci na obtiaž), na druhej strane slušných vodičov sa nikto nezostane, pretože na dispečerov aj vedenie je tlak zo strany zriaďovateľa, že cestujúci má vždy pravdu a "nerobte problémy a nejako sa dohodnite". Preto boli u vedenia vždy obľúbení vedúci prevádzok (napr. T-busy donedávna), ktorí na vodičov robili brutálny nátlak a nič nepustili von, takže navonok bola prevádzka vzorová.
Konečne to po rokoch niekto rieši (Hybešova). Ešte by to chcelo zopakovať aj na TrMy ?

Pred vjazdom do koľajiska budú vodičov varovať reflexné značenia
Starosta podrobne vysvetlil problém, ktorý vzniká v tejto lokalite a spomenul aj zvyšujúci sa počet opakovaní bizarných dopravných nehôd, pri ktorých osobné autá vchádzajú do električkového koľajiska a nedokážu sa odtiaľ dostať späť bez pomoci techniky.

https://www.raca.sk/pred-vjazdom-do-kolajiska-budu-vodicov-varovat-reflexne-znacenia/
Reakcia na: ratataj #225064:
Práca vodiča må niečo do seba. Toto ale je presne ten dôvod prečo sa v tejto dobe nemienim ani nåhodou do DPB vrátiť.
Reakcia na: ratataj #225064:
#225064
#225063
#225061
Veľmi dobre napísanė, konečne niekto napísal ako to naozaj je. Presne tak!
Reakcia na: dyspozytor #225063:
Tento pristup - cestujuci je pan, vodic je ta posledna handra - je v DPB uz roky. Spomen si co sa dialo, ked kolega vytiahol plynovu pistol na cestuceho, ktory ho ohrozoval nozom. Podla policie ok, primerana obrana, podla DPB hrube porusenie prac.discipliny, vodic mimo sluzby a snaha ho vyhodit. Nasledne verejna kampan, ze vodic nemoze nic, maximalne volat na dispecing. To iste ked sa riesia staznosti, platia dve pravidla, 1. cestujuci ma pravdu, 2. ak nahodou pravdu nema, plati pravidlo 1. Mna osobne od mnohych postihov uchranilo to, ze som mal na celnom skle vlastnu kameru, ktora nahravala aj zvuk. Aj to je dovod, preco DPB chybaju vodici , dovolim si tvrdit ze este podstatnejsi ako platy.

K tomuto pripadu len tolko - osobne si myslim, ze to vodic nemal riesit. Nerobi v DPB prvy den aby nevedel, co vsetko sa vozi v MHD a co si vypocuje , nakoniec kolko krat ked chce vodi vyhodit bezdomovca tak sa mu dostane nadavok ze preco to riesi, sak my cestujuci sa ponahlame. Okrem toho v MHD sa vozi a deje kde co, nejaka kaslajuca pani je proste banalita. Druha vec je, ze dipecer , ak s vodicom nesuhlasil, mal to s nim riesit na konecnej a bez cestujucich. Lenze , to by musela byt v DPB ina firemna kultura.

Reakcia na: SuchSoft #225061:
Rasťo, presne, toto napadlo aj mne. Je to o elementárnej ohľaduplnosti, čo zjavne tej "cestujúcej" nič nehovorila... Mne sa nepáčil ani ten prístup dispečera, keď mám byť úprimný. Vodiča si mal kategoricky zastať v momente, keď mu hentá začala jačať do debilov a situácia sa preklápala do akéhosi slovného "verejného lynču". Vodič už bol viditeľne v strese (čomu sa nečudujem) a dispečer ho (skoro nasilu) stoj-čo-stoj zatláčal do kabíny, ako nejakú "pokazenú súčiastku". A vôbec, neviem, či mu to mohol prikázať, keďže v zmysle zákona je za cestujúcich zodpovedný vodič a nie dopravný dispečer! (obdobne kapitán lode, lietadla) .
Navyše to bolo hrubo nekolegiálne - neodpustím si!
Mne z toho vyšlo, že "message" pre ostatných v obdobných (sporných) prípadoch do budúcna je: "pokojne nakričte na vodiča, ak budete mať pocit, že je to tak správne a keď nepomôže ani to, násiliu sa medze nekladú - pretože JA som cestujúci!"
Reakcia na: SuchSoft #225061:
chybička sa vľúdila: nedala ?
Reakcia na: TomJ #225049:
S tým nesúhlasím. Keď je niekto chorý, tak on by mal nosiť rúšku. Ale sme na Slovensku, takže tu sa také nenosí. ?
Tu sme všetci sebci, a ohľaduplnosť voči ostatným nikomu nič nehovorí.
Nebol som tam, ale zrejme si pani ani len vreckovku, alebo aspoň paprču pred ústa ňedala, keď kašľala.
Reakcia na: 810zssk #225055:
Spracovávajú to už ako tradične železniční projektanti - teda Reming. Tušim to robia v konzorciu ešte s dakým iným.
Reakcia na: 810zssk #225055:
Relevantný dokument to nebude.? Na zasmiatie, ako sa to dá ešte viac doyebať a odloženiť celú štúdiu do šuflíka.
Reakcia na: 810zssk #225055:
ŽSR ? A práveže už mala finišovať. Ak sa nemýlim, termín dodania úlohy sa už 3x posúval. A k druhej časti príspevku sa radšej nevyjadrím ? Osobne budem podľa Filiálky posudzovať kvalitu dokumentu.

Inak niečo už uniklo, kde bol vyznačený tunel Devínska Nová Ves - Petržalka popod Moravu a Dunaj, s tým, že je to grafický výstup FS, našťastie to ale niektorí ľudia, ktorí na štúdii robia negovali.
Reakcia na: chodec #225053:
...a Tebe nedali, čo?
Tak sa choď vyplakať na iné fórum. Tam Ti síce tiež nedajú, ale aspoň tu nebudeme musieť čítať tie Tvoje bludy!
Reakcia na: Ike #225054:
nielen cez hlavnostaničné tunelové zhlavie, ale takmer cez celú Bhl. je 30 km/h.
Výnimkou je kúsok zhlavia, resp. záhlavia na vajnorsko-račiansko-novomestskej strane od vchodu po veksle, kde je 60/50.
Reakcia na: Ike #225054:
Kto vlastne realizuje studiu uzla? Ci este nie je objednana? Pytam sa najma preto, ci od nej mozme ocakavat relevantny dokument do ktoreho sa po politickej linke nepretlacia vsetky rozne nezmysly napr. aj na zaklade "argumentu" #mychcemefilialku.
Reakcia na: chodec #225053:
Naposledy:

odbiehaš od témy, ale nevadí. Zástupcovia JASPERS mali naposledy, keď som s nimi rozprával názor, že "Filiálka z eurofondov nebude, je to megalomanský projekt, ak na to primátor má peniaze, nech to platí zo svojeho".

Argumentovali tým, že premávka po Prístavnom moste je dnes minimálna a v tomto smere nejde o tzv. úzke miesto, ktoré by bolo potrebné odstrániť. Namiesto toho sa odporúčilo urobiť feasibility study na bratislavský železničný uzol, od ktorého, namiesto toho, aby participovali, očakávajú všetky zúčastnené strany (doslova všetci vrátane ŽSR, MDV, ZSSK, SL, DPB, HMB, BSK a ostatní) zázraky. Momentálne to slúži ako dobrá výhovorka "čakáme na uzol".

JASPERS skôr preferovali riešiť HLST a jej priepustnosť. Čo dáva aj logiku, pretože Rakúšania majú veľké plány s Wien - Marchegg - DNV, pričom v realizácii je projekt elektrifikácie, zdvojkoľajňovania a zrýchlovania na traťovú vmax=200 km/h. Majú predstavu, že by niektoré vnútroštátne vlaky potiahli do Bratislavy a zároveň by boli radi, keby sme my to isté spravili s našimi vlakmi a potiahli ich do Viedne. Všetko by to bolo v pohode s tým rozdielom, že ak vyleješ všetky tieto vlaky z Marchegu do Devínskej Novej Vsi, tak hlavnostaničné tunelové zhlavie, kde sa jazdí 40 km/h (ok, možno 50, neviem ako vyzerá to vchodové návestidlo) exploduje. Teda skôr sa tlačí na tretiu koľaj.

Čo sa týka eurofondov, môžeme polemizovať. Korupcia si cestu nájde vždy. Je jasné, že tie peniaze nerastú na stromoch a ani ich nedostávame pre pekné modré oči. Ani pre to, že si ich "zaslúžime". A je jasné, že na tie fondy sa nemalým podielom aj skladáme. Ale v tomto prípade chvalabohu. Peniaze, ktoré sú dnes v operáku a financujú sa nimi napríklad nové mobilné prostriedky a trate, by už dávno boli prehajdákané na tento nezmyselný projekt.
Reakcia na: S499.1023 #225033:
tak ten JASPERS rozohral perfektnú korupčnú hru, miesto jednej akcie "stanica Filiálka" z Projektu TEN-T, kde bol jeden príjemca eurofondov a jeden potencionálny príjemca "peniažkov", vyrobil svojim múdrym rozhodnutím za asistencie istého ministra a jeho podriadených viac:
potencionálny korupčník č. 1: Bratislava električka cez Starý most,
potencionálny korupčník č. 2 : Bratislava nákup vozidiel MHD,
potencionálny korupčník č. 3 : Košice rekonštrukcia el. tratí,
potencionálny korupčník č. 4 : Košice nákup vozidiel MHD,
hotové eldorádo koľkí si asi prišli na svoje, alebo ešte si naivný a stále veríš tomu že európske peniaze nie sú najväčším zdrojom korupcie

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.