Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Majo #224793:
Moc pekné! Ale prestup na Štrbskom plese nevychádza. Vozenie vzduchu medzi Petržalkou a Hlst je tiež úlet. Vlaky do Viedne posunul tak, že by to denní pendleri medzi BA a Wien mali blbé, nemohli by príjsť na celú hodinu do práce vo Viedni a tesne po celej hodine odchádzať. Určite to nebude zahustenie existujúcich REXov, jednokoľajná neelektrifikovaná trať potrebnú kapacitu nemá, už teraz pri hodinovom takte REXov je to narvané osobákmi Marchegg - Wien a S80 vo Viedni. Firmy majú väčšinou pracovné doby od celej po celú hodinu, takže pre zamestnancov dochádzajúcich denne by to bolo výrazné zhoršenie. Neviem ako to vyzerá v napojeniach na iné zahraničné štáty/mestá, ale tam nebude asi taký veľký podiel denných pendlerov.

Zaujímavé porovnať s týmto: http://www.fvv.tuwien.ac.at/fileadmin/mediapool-verkehrsplanung/Diverse/Lehre/RingVO_OeffentlicherVerkehr/2016-11-23_Garstenauer.pdf (strana 49). Tam sú riadne úlety (napr. zrýchlený "moták" railjet Bratislava - Bregenz cez Marchegg, Gänserndorf - Wien Floridsforf - Praterstern - Wien HBf...). A "klasické" REXy cez BA - Wien cez Marchegg a Siebenbrunn Leopoldsdorf sú ešte horšie než v tom čo si poslal ty.

Ináč viaceré AT návrhy podobného charakteru, ktoré sú synchronizované na DE a CH majú Bratislavu zaradenú ako taktový bod (Vollknoten, znovu neviem odporný termitologický výrez v našej reči) 15/45, čo je v rozpore s návrhom čo si poslal.
Reakcia na: Majo #224793:
S výnimkou okolia Bratislavy. Keby sa zaviedlo toto v kraji v rámci IDS BK, tak by to znamenalo asi tak 5 krokov späť. Komplet vynechávanie istých staníc (Lužná, Úľany) len preto, lebo to na mapy vyzerá, že je to ďaleko sú nebezpečné a neodborné kroky. A žiaľ takéto fantazmagórie majú aj u ŽSR či ZSSK. Nehovoriac o nedostatku ponúkanej kapacity v porovnaní s potenciálom či priepustnosti danej trate.
Reakcia na: Majo #224792:
Tu je celá práca: https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/003602-Navrh-integrovaneho-taktoveho-cestovneho-poriadku-Slovenska-pre-rok-2012/ . Hoci nie so všetkým sa stotožňujem, chalanisko odviedol kus dobrej práce a myslím si, že jeho grafikon je podstatne lepší než ten, podľa ktorého sa jazdí dnes.
Reakcia na: zbytočný človek #224791:
Pre železničnú dopravu na celom Slovensku to už spracované bolo a podľa mňa kvalitne, žiaľ ostalo to iba v šuflíku: https://www.vlaky.net/upload/images/reports/003602/Kunik_Petr_Sietova_grafika.pdf .
Nechcelo by sa niekomu spracovať niečo takéto?

http://www.sma-partner.com/images/Downloads/NGCH-2015.pdf

Pre MHD BA vrátane integrovanej dopravy (aspoň železničnej).
Reakcia na: S499.1023 #224787:
tomu nerozumiem a tá gramatika!?
Reakcia na: monoblok #224788:
Ako som čítal tak dokument ráta s rýchlodráhov ,ktorá má končiť na predmestí či Vinohradoch tak preto. Momentálne je to však nezmysel. Divoké P+R funguje už roky v Rači oproti krčme Peklo. Ak ho budovať tak určite na Komisárkach a nie Vinohradoch.
Na Vinohradoch stačí menšie na prípadný odvoz či dovoz cestujúcich k vlakom. Teraz sa využíva na to nespevnená plocha za nástupištom 4 pri Horskej ul.
Momentálne je funkčné parkovisko pred Predmestím s minimálnym využitím lebo z tej stanice ide pár vlakov iba ráno.
Nerozumiem, preco stavat zachytne parkovisko pri Vinohradoch, ked kusok dalej su Komisarky, kde je aj na P+R priestor. Na Vinohradoch ked tak mensie parkovisko K+R na kratkodobe zastavenie. Podobne Lamac, preco trepat nieco do mesta, ked pri Bory mall je dost miest na pripadnu novu zastavku a ludia mozu odtial do mesta resp Zelezna studienka sa da vyuzit, len to rozumnejsie prepojit s Patronkou. Kolony elektriciek pri velkosti aku ma BA uz budu stale, dolezite je podla moznosti odklonit IAD a mat dostatocne dlhe zastavky. Foto z Prahy je nezmysel, v akomkolvek meste pri problemoch nosnej dopravy nastava mensi kolaps a nahrada nepobera
Reakcia na: chodec #224780:
A čo ako má byť, elektryčky v plytkom tunely? Na teba argumenty nepotrebujem, ty si sa totiž nikdy neobťažoval s argumentami, len so svojou dojmológiou. A že práve hlavnosprávovec má problémy s vulgaritou?
Reakcia na: Ike #224776:
To nie je vo vzájomnom rozpore.
Reakcia na: si #224784:
Ono teoreticky parkovisko na mieste medzi vozovnou a vinohradmi (jeden bilboard a hlinene parkovisko vinohradov) teoreticky by slo zabezpecit - staci ti jedno zabzar na priecesti cez elektrickovu trat..a auta sa upracu. Ak by teoreticky ta masa co tam stoji zapche nestala smer mesto ale by sa upratovala do P+R...tak teoreticky...ale tiez osobne som názoru že ak sa chce riešiť masa od PK, tak bud v kazdej z obci pri zel zastavke (Svaty Juro, PK zast, PK, Senkovice..) vybudovať adekvátny dom, ideálne buď zdarma, alebo zdarma pri predložení cestovného lístka pre danú oblasť (teda cvaknutý 15min z BA ti asi nepomoze 🙂 ). A ak peniaze len na jedno, tak jednoznacne Komisárky. Ak nie su peniaze na pľac, celkom zaujímavé riešenie by mohlo byť vystavanie P+R domu nad obratiskom. Doslova nad. Električky sa zvrtnú v prízemíí, a autá buď +1, +2, +3... alebo -1, -2, -3. Následne by dokonca pri trošku uvažovaní mohlo dojsť k zrušeniu zastávok dole, a "donútiť" vozy mať otvorené dvere na obratisku, kde sa z toho stane nástupná/výstupná zastávka. Voz otvorený, ľudia sa nakladajú, vodič prestávkuje. V akom poradí prídu, v takom odídu (2 koľaje - 2 linky) a tretia koľaj prestávková (informačný panel by už ukázal ak odtiaľ by šiel voz z prestávky dlhšej). Ale nakoľko fungujú striedači...ani toto nebude nejak potreba. A vznikol by skutočný kvalitný a moderný P+R dom. Zaparkuješ, a bez kontaktu napríklad s dažďom prestúpiš pár krokmi na električku.
Reakcia na: Viko #224779:
pre tych co prichadzaju do mesta ci uz z race alebo z pezinka autom, je najhorsia zapcha rano prave po vinohrady, ked sa dostanes za vinohrady, obvykle uz vcelku v pohode prejdes (a ked sa dostanes za zvaracsky ustav tak ta nema uz ani co zdrzat)
takze riesenie robit zachytne parkovisko na vinohradoch nie je velmi vyhra.... hlavne ked tam ani bez toho nemas ako rozumne upravit a nie velmi draho upravit krizovatku racianska x nobelova ktora rano tie zapchy sposobuje....
Reakcia na: chodec #224780:
A kde stoja v šóre? Tam, kde sú medzi každými dvomi súpravami aj dve autá? Alebo tam, kde si DPB vlastnými pravidlami zníži kapacitu zastávky, lebo tam otvorí dvere iba jedna súprava a už nič ďalšie? Alebo potom, ako je prestoj po mimoriadnej udalosti a po 15tich minútach sú pustené všetky električky naraz?
Reakcia na: chodec #224780:
Vyvodiť závery v čase, kedy kvôli výluke jazdí všetka doprava po jednej trati, to je vysoko odborný prístup. Ak by bol nosný systém podzemný, tak to bude na zastávkach vyzerať takto: http://mhd86.cz/wp-content/uploads/2016/10/PA229775-1w.jpg
Reakcia na: Viko #224779:
Pochopili sme sa ?
Reakcia na: S499.1023 #224760:
ak nie sú argumenty tak nasadíme vulgár, všimol si si láskavo ako stoja električky v šóre aby sa dostali k nástupisku, alebo je to už niečo mimo pochopenia, že takto to vyzerá s Nosným systémom v Bratislave?
Reakcia na: Ike #224778:
Rozumiem tvojej obave, ale nestavajme to do polohy buď Vinohrady alebo Zlaté&Komisárky.
Ono v skutočnosti na Zlatých je už dnes obrovské parkovisko mŕtveho Shopping Palace, ďalšia investícia by boli vyhodené peniaze. Komisárky ako bod na hranici mesta mali stáť už dávno (akurát tiež sa dá protiargumentovať, že načo všetko až na Komisárky, veď obce sa maju zachytiť na ich železničných zastávkach).
Z Vinohradov môžme vyrábať hocijako úžasný uzol, lenže kým nebude mať poriadne dopravné riešenie, nebude si plniť svoj účel. Máš pravdu v tom, že by sa to malo budovať až po Komisárkach, aby sa netvorili zlé návyky, ale to sa vzhľadom na dostupné plochy zrejme bude tak či tak.
Reakcia na: Viko #224777:
Rozumiem čo chceš povedať a taku premisu nemam. Len mi proste nesedia tie vinohrady. Niekoľkokrát som išiel z pezinka v rannej špičke a to parkovisko sa síce môže využívať v zmysle p&r ale zároveň bude priťahovať ďalšiu iad. Radšej zlaté piesky alebo komisárky.

Ono sa ochotní vodiči čo tam budu parkovať a využijú elektricku nájdu aj po pobyte v zápche. Otázne je, ci im túto možnosť vôbec dať chceme.
Reakcia na: Ike #224776:
Tebe to škrípe už v prvotnej premise - je nevykonateľný nezmysel, aby tie priželezničné P+R pokrývali len protismer špičky ?

Hádam je štandardom, že každá normálna stanica má nielen dobré napojenie VHD, ale aj nejaké kapacity pre IAD (P+R, K+R, stanovište taxi). A ich vhodným umiestnením dokážeš vyriešiť aj lokálne problémy. Vnímajúc stanicu ako uzol rôznych druhov dopravy vieš dosiahnuť napr. to, že ľudia z kopcov nad NM či Račou, neobslúžených (a niekedy až neobslúžiteľných) rozumnou MHD, prídu autom k žst Rača či Vinohrady a vyberú si pre nich najpriaznivejší spôsob pokračovania do centra, čo nemusí byť nutne vlak, len teda odparkovať v uzle so službami bude pre nich atraktívnejšie než na nácestnej zastávke. Rovnaké využitie by mohla mať Vrakuňa pre Ráztočnú, Vajnory pre Č. Vodu, PB pre Most... Podľa môjho názoru ľudia sú ochotní takto kombinovať, len im treba dať rozumnú príležitosť.

Hodnota za peniaze, well, za bratislavské peniaze sa P+R v Juri, PK, Senci, Ivanke... nikdy nepostavia, takže podľa mňa je rozumné rozmýšľať aj týmto smerom. Určite odľahčenie ciest parkovaním prinesie viac benefitov ako trápenie sa s kolónami čakajúc na nejaké spásonosnejšie riešenie (pretože, ako iste vidíš, žiadny boom MHD sa v blízkej dobe očakávať nedá).
Reakcia na: Viko #224774:
Súhlasím, ale tu ide o hodnotu za peniaze. Autá idúce v protismere špičky sú vo všeobecnosti menšie zlo, ako prúdy áut idúce v smere špičky. Ak by si mal obmedzený rozpočet a možnosť postaviť práve jedno P+R parkovisko, bolo by to pre autá idúce v smere špičky alebo autá v protismere špičky?

to je všetko

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.