Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zbytočný človek #224695:
Dodatok:

Mal by som ešte porovnať obsadené trolejbusy. 50 cestujúcich je zaplnené vozidlo, ale ešte žiadna tlačenica. Hmotnosť cestujúcich 4 tony.

10680 + 4000 = 14680

12780 + 4000 = 16780

14680 + 15% = 16882

Takže rozdiel v hmotnosti medzi 30Tr a 30TrDG, ktoré obe vezú okolo 50 cestujúcich, je približne 15%.

Dobre, spotreba 30TrDG zrejme nebude až o 20% vyššia. Bude o 10% až 15% vyššia, podľa obsadenia, trasy, atď.
Reakcia na: S499.1023 #224694:
Tých 20% som získal nasledovne:

Pohotovostná hmotnosť 30Tr: 10680 kg.

10680 kg + 20% = 12816 kg

Pohotovostná hmotnosť 30TrDG: 12780 kg. Takže približne o 20% viac oproti 30Tr.

Trolejbus je vozidlo MHD, ktoré v bežnej premávke z vozidiel všetkých trakcií MHD rekordne často mení rýchlosť, či už kvôli zastávkam, križovatkám, výhybkám alebo iným armatúram. Takže jazda trolejbusu je často v režime rozjazd - krátky výbeh (ak vôbec) - brzda. Zvýšenie hmotnosti vozidla o 20% znamená v takomto režime spotrebu vyššiu o 20%. Nepoviem keby sa rozbehol, išiel 5 km bez zastavenia stálou rýchlosťou a potom brzdil, to by sa vyššia hmotnosť v spotrebe až tak neprejavila.

Asi toľko k "cucaniu z prstu". Ináč aj generálny riaditeľ DPB sa vyžíva v používaní latinských slovíčok, s ním by si si určite rozumel. Napr. keď hovoril niečo o tom, že dielenský pracovník oznamuje insufficienciu náhradných dielov (už vidím ako to slovíčko v dielni používajú).
Reakcia na: zbytočný človek #224682:
Mne sa zdá, že na podporu svojej nenávisti k degešom používaš čím ďalej tým viac čísla, získané feláciou digitu.
Reakcia na: Ike #224691:
ževraj áno 😃 nie je to pre mňa 😃
Reakcia na: birch #224689:
L210 po prestahovani ASMN ako spojka zst a as ma zmysel v sucasnej trase?
Ked uz, nebolo by jednoduchsie zrusit zachadzku k byvalej konecnej a stocit ju bud okruzne okolo novej stanice, alebo ked uz musi ist k eurovea, tak obojsmerne okolo stanice?
Verzia 1-karadzicova-ml.nivy (ta zastavka pred zburanym nadchodom je blizsie k stanici)-kosicka-landererova-karadzicova
Verzia 2-karadzicova-ml.nivy-kosicka-landererova-parkovisko snd(alebo olejkarska-krupkova-a naspat cez landererovu
Reakcia na: Ma178rek #224690:
A je tak puknutý, že je nečitateľný?
mám otázku, ak je ISIC puknutý a nefunguje, ale je na ňom električenka, ako by ste riešili obdobie, kým vám príde nový?
resp uznali by papier o kúpe, ak by sa zhodovali čísla ISICu a papierika pri ňom(myslím električenka doklad o kúpe)
Reakcia na: Ike #224688:
Hmm, skutočne by z hľadiska spotreby aj údržby (náhradných dielov) na L210 boli lacnejšie Tedomy ako súčasný stav?
Reakcia na: zbytočný človek #224687:
áno, je ?
Reakcia na: Mike #224686:
Ako často bývajú výluky ktoré je nutné na dlhšie obdobie ako víkend? Oplatí sa kvôli nim prevádzkovať degeše ako bežné trolejbusy?

Dúfam že je aspoň konsenzus v tom, že prevádzkovať degeše pri ich spotrebe nafty na bežnej linke, ktorej všetky poradia jazdia časť trasy na agregát, je hovadina.
Reakcia na: zbytočný človek #224685:
Dobrá otázka, ako riešiť trolejbusové výluky. V minulosti sa u nás vždy skracovali trolejbusové linky a pre nejaké úseky sa nasadzovala NAD. Medzi skrátenými tbusmi a NAD nebýval ani prestup na hrane a NAD ani nechodila v odchodoch tbusov. To sme boli asi európsky unikát, lebo v iných mestách SR a ČR (a tiež AT, či UA) proste iba išiel celú trasu namiesto tbusu abus bez akýchkoľvek zmien.

Od istého času sa chvalabohu začali nasadzovať už aj v Ba počas výluk na celé trasy abusy (najmä vďaka tomu, že už pár rokov dávajú vodičom tbusov zmluvy, že v prípade hradenia el. trakcie sú aj vodiči abus). A pár krát išli na výluku aj 25Tr (ešte keď bolo pojazdných 5-6) no a teraz Degeše.

Cez víkend sa dajú počas výluk pohodlne tbusy hradiť v celej trase busmi. Cez týždeň už až taká rezerva busov nie je (aj keď teraz krátkodobo je, ale ktovie dokedy). Ale zasa cez týždeň nie sú až tak použiteľné ani tie DeGeše, hlavne kvôli kapacite. To je akurát na také linky, ako bola teraz 208 cez Blumentál.
Reakcia na: Ike #224684:
Nie je mi známe že by to bolo vyčíslené, ani že by to mala byť nejaká obrovská čiastka. Výluky by sa mali plánovať tak, aby degeše neboli nutné. Chápem že to nie je vždy možné. Dal som iba návrh, vidím že sa nestretol s pozitívnou reakciou. Nech si degeše vozia so sebou dve tony balastu stále, mne je to fuk.
Reakcia na: zbytočný človek #224675:
Aj keď sa to nedá úplne finančne vyčísliť (v zmysle, že prínos je aj nefinančný: lepšia flexibilita), máme niekde vyčíslené, koľko elektrickej energie zaplatil DPB navyše vďaka vozeniu trezoru a koľko financií naopak ušetril prie zapojení DeGešov do výluk?
Reakcia na: Petto #224681:
Tá vzdialenosť je od 430 do 1000 metrov (na najvzdialenejšie miesto po obvode stavby). To by som nenazval až tak nechutne ďaleko. Ale zvážiť nejaký vhodný spôsob dopravy nie je odveci.

Predĺžením L209 ale nevyriešiš úsek od Hlavnej stanice, na ktorý poukazoval TomJ.
Reakcia na: birch #224677:
Asi o 20%. Dosť k tomu, aby to nevozil so sebou stále.
Reakcia na: TomJ #224680:
To uz mohli byt 209tky rovno ? . Hoc aj na juznom konci Hranicnej rastie vacsi obytny subor Nuppu,ktory to ma "nechutne" daleko k zastavke MHD ci uz Hranicna alebo Pristavny most (prip. aj Krasna - L66). Podla mna vhodny adept na predlzenie aspon kazdej druhej 209 s APUckami do tejto oblasti.
Reakcia na: Petto #224678:
Ak by bolo treba, vedel by som si predstaviť tie vozy ako posilové špičkové spoje v úseku HLST - Hraničná.
Reakcia na: Petto #224678:
35 klasickych 30 Tr by malo uplatnenie tympadom len na 208,209,211. Ak by sme naozaj zabaterkovali 205 na letisko a urobili nejaku tu 41+64 alebo 41+203.
Reakcia na: 810zssk #224676:
Ak by sa aj jedno z toho zrealizovalo (ci uz baterkova 41+64 alebo 41+203) co potom s 4-6 ks volnymi klasickymi 30tr stiahnutymi z 64 alebo 203. Nie je tam este nejaka povinnost nasadenia do premavky co sa tyka poctu vozov z "EU tendra 120 tbusov" ? Alebo by nam len tak postavali po vozovni bez vyuzitia.
Reakcia na: zbytočný človek #224657:
O koľko je väčšia spotreba, ak ide ako trolejbus a vezie navyše APU? Stáva sa často, že by akurát tie 4 miesta na sedenie + povedzme jedno na státie kvôli zúženému priestoru boli dôvodom výrazne zníženého komfortu cestujúcich? A nevyváži takéto nevýhody možnosť nasadenia vozidiel počas mimoriadnych situácií alebo plánovaných výluk? Áno, takých výluk nebýva až tak veľa, ale napr. v súvislosti s plánovanou uzávierkou Mlynských nív si svoje miesto Degeše myslím nájdu, keď už tu sú.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.