Nejako tu nemôžem nájsť, ale asi tu som niekde zachytil info, že také nové asi 10 - 12-metrové biele autobusy [Mercedesy?] v mestskom prevedení (MHD), ktoré som už zopárkrát videl v Dúbravke sú po novom zmluvná doprava pre mimobratislavských zamestnancov Volkswagenu? Ktorý dopravca to vykonáva namiesto ktorého pôvodného?
Nech sa ten trulo stara do Petrzalskej elektricky! ? Ak kvoli nemu odlozia alebo domrvia opravu elektricky v KV, tak budem bojovat za to, nech mu to zosobnia! ?
Zastávka je geografický názov a ten sa neprekladá. Ak je raz Hlavná stanica Hlavná stanica, tak je tak uvedená na mapách, na schémach a cestovných poriadkoch. Uvádzať hlavnú stanicu ako The Main Station je hlúposť, lebo práve vtedy cudzinca iba zblbneš.
A už Ti bolo vysvetlené, že turistovi je nejaký Park kultúry (ktorý vlastne ani neexistuje) ukradnutý. Pre neho je to názov zastávky. Jeho zaujíma, že ak chce ísť na nábrežie, tak má vystúpiť na tejto zastávke. A palubný hlásič ho po anglicky iba uistí, že robí správne.
Možno Ťa to mýli z dôvodu, že po slovensky to orientačné body nehlási (čo je škoda).
Pokial viem ani jedna zastavka sa nepreklada (a je to tak podla mna spravne). V anglictine iba upozornuje na zaujimavosti, pripadne orientacne body v okoli.
Tie nové električky oznamujú zastavky v slovenčine aj v angličtine ,ale preklady zastávok sa niekedy nezhodujú,napr. zastavka Most SNP sa volá v anglickom preklade inak hovorí sa tam niečo o hrade ,podobne zastavka Park kultúry v angličtine je to River promenád.Prečo sa to neprekladá doslovne do angličtiny čo sa hanbia za komunistickú minulosť ,nás tu oblbujú stupidnymi názvami ale pre cudzincov aké pekné kultivované názvy.
Čoho konkrétne?
Dvojpólových pantografov? Snáď nie, zberače sú praktickejšie z pohľadu menšej citlivosti na vychýlenie.
Nákupu parciálnych trolejbusov? Dúfam, že áno, ale nech sa nevnímajú ako spása pre dlhé úseky nosných liniek, lebo zmizne hoci i slabá ochota rozširovať sieť trolejbusového vedenia, pričom taká L68 by ho v pohode uživila. Pri L61&63 by som tiež pochyboval, že ten zlomok trasy od vozovne k letisku je finančne náročnejšie zatrolejovať, než voziť v iks vozidlách baterkové príslušenstvo, platiť jeho vývoj, prevádzku, údržbu, výmenu a tonáž navyše. A L203? Prudké stúpania sú najväčší žrút bateriek elektrobusov, takže neviem, ako by im prospieval najmä úsek od obratiska ku štúdiám.
To by sa musela presmerovať naspäť cez Lamač a to by znamenalo výrazné spomalenie tejto expresnej linky a potreba dalších autobusov do výpravy, aby ostal zachovaný súčasný interval. Táto linka je primárne určená pre DNV a rýchle spojenie z centrom.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Max