Predpokladam ze v Miloslavove je umiestnenie doriesene. Kvetoslavov uz je mimo BSK, ten teoreticky moze mat status ako Cifer a podobne (hoci by to bolo nevhodne).
Co sa 112 tyka (hrabe im?), tam nebude ten rezim co na S25?
Ak v BA o 20 rokov zanikne električková doprava, tak len preto, že mesto nebude (tak ako doteraz) chcieť nájsť peniaze na údržbu jej dráhy a eurofondy už na to nebudú. Ale ešte predtým zanikne trolejbusová doprava, lebo o 30/31Tr sa dovtedy všetky v krátkom čase po sebe rozpadnú.
A môžeš si byť istý, že žiadne bus pruhy situáciu v doprave nezlepšia.
"sa PLNE tarifne zaintegruje trat az po Kvetoslavov, t.j. doplnenie KOCL do Kvetoslavova a Kvetoslavova zastavky"
Viac dopravcov plne zaintegrovaných... ako to tu čítam, tak je už rozhodnuté, že na 131 bude jazdiť aj ZSSK. Tak som zvedavý, či a kedy sa MDVRR uráči o takomto zámere poinformovať integrátora a koľko podmienok si ŽSR nájde, prečo sa tam tie KOCL nedajú umiestniť. Takže pri troche šťastia, sa ich tam podarí umiestniť tak v roku 2020.
Ale možno to bude lepšie ako s traťou 112, kde sa má začať jazdiť od konca februára.
Presne ako píšeš, ľudia z Devína by mali presadať na električky v Karlovej Vsi. V každom normálnom meste by to tak bolo. A prestúpili do tých istých autobusov pod mostom SNP ako teraz. Od Karlovej vsi idú tie autobusy súbežne s električkou a konečnú majú po trase električky.
O akom menšom počte zamestnancov blúzniš a akých úsporách?
Momentálne je v BA prevádzkovaných cca. 200 električiek s cca. 250 vodičmi. Tebou navrhovaný systém by vyžadoval podľa toho ako píšeš teda 400 autobusov t.j. cca 500 vodičov, pričom sa bavíme o koeficiente zamestnancov 1,25 ako je pri električkách, pri autobusoch je to číslo takmer 2-násobok. T.j. potrebujeme o 250 vodičov viac. V celom DPB (všetky divízie, vedenie, ...) je menej ako 400 THP pracovníkov. Ak by z toho tretina pracovala v divízi električky, ešte stále nám chýba 120 ľudí.
Výsledok - potreba prijať 120 nových zamestnancov.
Pri plate vodičov predstavuje navýšenie mzdových prostriedkov 1 700 000 Eur ročne. Tak isto aj prevádzkové náklady sa poriadne zvýšia, keďže električky spravia za rok približne 11 000 000 vozokilometrov, navýšil by sa počet vozokilometrov o ďalších 11 000 000, čo je pri celkovom objeme dopravy o 25%. Len úplne pri najjednoduchšom matematickom modeli keď sú celkové prevádzkové náklady (spotreba energie a materiálu) ročne vo výške cca. 30 000 000, tak na navýšenie potrebujeme 7 500 000 Eur ročne.
Výsledok - zvýšenie nákladov na zabezpečenie rovnakých výkonov o 9 200 000 (deväť miliónov dvestotisíc) Eur.
Náhradná autobusová doprava sa na nákladoch podieľa minimálnou mierou, nehovoriac o tom, že na určitý počet vozov potrebuješ aj istý počet záložných vozidiel a ten by sa tým pádom tiež zdvojnásobil. A náhradná doprava za električky určite nestojí ročne 9 miliónov Eur.
Počet električiek, vodičov, vozokilometrov a náklady sú podľa zverejnených údajov DPB za rok 2014. Pri troche snahy si to nájdeš na internete.
Moj zlaty, dostal si tu na tie tvoje bludy desiatky argumentov. Lenze ty ich statocne ignorujes a furt si ided svoje dristy o tom, ze odbornici a experti z celozivotnou praxou su vsetci mimo a len ty, bezvyznamny anonymny trulko z internetu sa dokazes ezotericky "divat mimo skatulu". Si dopravny ekvivalent matere z modreho konika, ktora z autoritou troch tried SOU krajcirskeho v Poltari a Vysokej Skoly Zivota nabehne do nemocnice a zacne chirurgov poucovat o tom, ze slepe crevo sa nema liecit chirurgicky, ale preusporiadanim cakier a prikladanim vulkanickych sutrov. Si tak fundamentalne mimo, ze pokusat sa s tebou o rozumnu diskusiu je strata casu. Niektori diskuteri zjavne nemaju cez sviatky nic lepsie na praci, ale ja si svoj cas vazim prilis na to, aby som ho stracal z hlupakmi v zajati Dunning Krugerovho syndromu.
Problem by som mal keby si bol nedajboze v pozicii ze by si tie svoje pomatene fantazmagorie mohol preniest do praxe. Ale to nie si a nikdy nebudes. Takze ma dalej absolutne nezaujimas
Hlboko sa ospravedlňujem za moju slušnú reakciu. Nevšimol som si na koho reaguješ, predtým si nadávkami reagoval na môj príspevok. No v tvojom príspevku si ma aj tak "prenesene" spomínal, takže som reagoval správne. Nuž tak nereaguj na moju tému a je to vybavené...
K bodu 3. Menší počet zamestnancov v DPB nie je argument? Tiež by neboli náklady súvisiace s náhradnou autobusovou dopravou...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk