Vazne by ma zaujimalo, ci je to az taka "obkluka" ist na Zochovu/nabrezie a potom elektrickou do KV.
Miesto trasy Petrzalka - Aupark - Most SNP - KV pojdes Petrzalka - Incheba - Lafranconi - KV. A to je ta ista trasa, len jedna ide po jednom a druha po druhom brehu.
Ale ten môj spoj by nešiel cez Patrónku, z mostu Lafranconi by odbočil do Karlovej Vsi... Ono pre nás Petržalčanov je Karlova Ves čo by kameňom dohodil, ale ak nemáme auto, musíme cestovať okľukou a prestupom cez Staré Mesto, čo je frustrujúce, najmä ak sa ponáhľame
Úspora použitím Mosta Lafranconi nie je nijako závratná, možno i preto je vyťaženosť L92 taká chabá.
Napríklad 83/92 je rozdiel len 4 minúty, ktoré som potom väčšinou aj tak stratil pri prestupovaní na Patrónke (lebo ak 92 odchádza minútu po 83 z Pe, tak tie dve-tri minúty skôr na Patrónke závratný rozdiel v stíhaní spojov neurobia). Vzťah Petržalka-Dúbravka sa zas - hoci je to prekvapivé - dá rýchlejšie než cez Lafranconi a Patrónku absolvovať po moste SNP a prestupom na Kapucínskej do eliny, mimo absolútneho sedla by som už ani inak necestoval.
---------
Čo sa týka vzťahu Dúbravka-KV-centrum, tak z môjho laického pozorovania vyplýva, že eliny bývajú plné tak po spodok Karlovky. Väčšina ľudí sa vezie z centra, silná obmena nastane akurát pri Botanickej a na Riviére, potom už to je takmer len o vystupovaní a od MiÚ ďalej si sadneš určite. Ono, jediný pre Dúbravčanov relevantný cieľ v KV (okrem škôl) je snáď už len poliklinika.
Ktore expresy povazujes za zmysluplne? Linky typu L59, L191, alebo socialisticke linky typu L101-112? Lebo tie prve miestami zmysel maju. Tie druhe su chobotina ala Dunco ci Munww.
Expresy majú reálny zmysel iba tam, kde sú buspruhy. Teda niečo ako 21 keď vynechá Sokolskú, Hroboňku a Dubovú, že tým ušetrí aj nejaké minúty (2-3?). Lebo tým, že vynechá v smere z Nív napr. Šoltésovej neušetrí nič, lebo aj tak sa okolo nej v špičke posúva v zápche krokom.
Iná vec je, či majú expresy kopírovať linky - celé radiály - elektrickej trakcie. Lebo ak máme električky ako nosný systém, tak všetka energia cestujúcich by sa mala sústrediť do tlaku na rušenie priecestí a všeobecne zvyšovanie ich rýchlosti spoľahlivosti. O takej banalite ako je odstraňovanie bodových obmedzení rýchlosti vplyvom zanedbanej údržby koľají ani nehovoriac, to by malo byť automatické...
Snad sa raz dozijeme znovuzavedenia zmysluplnych autobusovych expresnych liniek napriec mestom, jazdiacich nielen v spicke. DPB uz musi opustit myslienku, ze cim viac minut to cestujucemu trva, tym viac na nom zarobime.
Inak ma napadlo, ked uz to budu rekonstruovat, nebolo by pre zastavku Nad Luckami lepsi prechod viac ku stredu zastavky? Uz teraz tam ludia chodia tak na divoko
A čo si myslíte o mojom návrhu spraviť priamu linku autobusovú Petržalka - Karlova Ves ? Je pre mňa totiž prekvapením, že Most Lafranconi, ktorý je pre petržalských automobilistov jednoznačnou voľbou, ak chcú ísť do 4. obvodu, je v rámci MHD vyžívaný výlučne linkou 92, ktorá jazdí len v čase špičky do Devínskej... Úspora času pre cestujúcich by bola obrovská.
Len ak pripustíme, že gro cestujúcich z Dúbravky chce/má cestovať do centra mesta (čo môže a nemusí byť pravda), tak potom je otázka, či je jedno kam do centra mesta (dajme tomu na pešiu zónu), alebo napr. do administratívnych budov v okolí špitálskej a pod..
Lebo v tom prípade Ti ľudia z posilnenej 83 budú prestupovať tiež na električky, ale na Zochovej/Kapucínskej. Lebo tá X5 nie je o vzťahu Dúbravka - Karlovka, ale aj o prestupe na električky (4, 5, 9), ktorými môžu ísť na druhú stranu mesta, alebo z ktorých môžu prestupovať potom ešte ďalej na busy/tbusy do okresov BA II a BA III, kde je väčšina pracovných príležitostí...
Vacsinou nerad vymyslam chobotiny, lebo ich niekto vyvrati, ale pri takej vyluke by mi to davalo vacsi zmysel.
Velkej casti Dubravky skor ako vymetak X5 cez KV pomoze posilnenie L83/84 pocas vyluky. Karlovke ta X5, resp. aj posilnenie L133 stacit bude tak ci tak. A dopravne prudy medzi KV a Dubravkou nie su tak velke, aby tam musel jazdit NAD kazdych 6 minut ci kolko.
Nemam cisla, a klamal by som, ak by som povedal, ze mam, ale verim, ze dopyt medzi KV a DB je taky, ze v spickach by stacil interval 15-20 minut na L35 a celodenny 30 minutovy. A je mozne, ze takymto systemom usetris zopar potrebnych busov a vodicov do doby, nez sa spojazdni usek Dubravka - obratisko KV pre elektricky.
Ale stále to nerieši problém, že nikto nebude motivovaný ísť z Dúbravky do KV, ak má došľapať k električke, prestúpiť na autobus a potom znova na električku.
Stačili by aj busy aj 12m z Borskej minimálne po Damborského a to už môžu označiť ako X5. L35 ako NAD je fakt blbosť v takej podobe, v akej by musela byť aby nahradila električky.l
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Viko