Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #218887:
Včera to mali v správach na ČT. Ide hlavne o okrajové večerné spoje /dojazdy/ a nočné spoje, kde prekračujú prípustnú hladinu hluku podľa novej normy. Ešte budú o tom jednať aby dostali prípadne výnimku do realizácie rekonštrukcií predmetných úsekov.
Reakcia na: Andy #218886:
Táto veta je buď pekný blud, alebo (v pražskom meradle) o nič zásadné nejde. ?

"Celkem by to na území Prahy mohlo znamenat odebrání až 73 spojů."
Reakcia na: Valec #218877:
ZSSK už x rokov predtým žiadali navýšenie výkonov. Fakt je, že Jančura keď začínal, tak mal v špičke iba dva vlaky. Neskôr sa mu ešte navýšili výkony a čuridlo žlté si zmyslelo, že keď mu navýšia výkony, že môže si len tak svojvoľne vymeniť DMJ, že dovezie menšie a väčšie pošle het. Ale vidíš sám, že ešte sme len sotva v polovici zmluvy s RJ na 131ke a už sme v háji. A to ešte kadejaké iné lahôdky sa nedostávajú von ...
Reakcia na: zlomok #218867:
Súhlasím ale prečo tí istí ministerskí čuráci neustále schvaľujú kšefty zlodejom ako Lazar, Beljajev, Póor a Móric, aby sa ich impotentné ŽOSky nažrali? A prečo nevrátili naspäť tí istí ministerskí čuráci čo Jančurovi dali kšeft projekt OPD ZSSK na prvý balík DMJ s príkazom, že tam majú dopracovať počet DMJ na trať 131?! Namiesto 12 mohli dať 20 kusov trojdielnych DMJ a bol by fajront. A nemuseli sme doobjednávať tretí vlak v špičke z Kvetoslavova ako idioti, lebo pán podnikateľ vyhrabal čo sa dalo nejaké VT643, ktoré s veľkou slávou prezentoval aby potom niektoré nahradil menšími VT642 a nemal ani na ne uzavreté zmluvy na dodávanie náhradných dielov a opravy, resp. aby až neskôr chumaj zistil, že to, čo si kupuje/prenajíma bude mať problémy s náhradnými dielmi. Proste mrdník. A Metrans hlavne, že si platí za NEX kategóriu vlaku aby medzi BA a DS zastavovali počas špičky 3x ako dementi na 46km. No krása. Dva vlaky za hodinu v pohode stačia, stačí ich kapacitne adekvátne nadimenzovať a nevpúšťať podnikateľskú vyžierku k dotovaným výkonom, ktorý ešte ani rok ako neprejde a už začína porušovať podmienky zmluvy. Dokým bol Kubáček na MDVRR, tak sa údajne všetky kapacity sledovali ale na nič sa Jančurákovi neprišlo. Zrazu zistili, že mu na takmer polovici vlakov nepostačuje kapacita. A pri tom už v roku 2013 ľudia písali, že vlaky kapacitne nepostačujú. A čo iné urobil Jančura, čo inšie od štátneho dopravcu, ktorý tiež verklikuje preddefinované frázy? No nič! Dostal sa k hrantu s nápisom "štátne dotácie" a prebral socialisticko-kapitalistické maniere keď jedna odpoveď ako druhá cez kopirák :"Mrzí nás ... je to výnimočná situácia ... situáciu sledujeme ... analyzujeme ... Váš podnet preveríme." Realita je taká, že Jančuru nemrzí nič, výnimočná situácia sa opakuje každý deň, neanalyzujú nič, nepreverujú nič a pravda je iba to, že situáciu sledujú. To je tak všetko.
Reakcia na: zlomok #218866:
Bars dementná myšlienka. Projektuj aj naďalej len mechanické časti.
Reakcia na: zlomok #218867:
ZSSK najmä nemala najmenší záujem tam niečo zlepšiť. Keď na ministerstve bolo 99% úradníkov proti odpornému Žltému Zlu (alebo inému neZSSK zlu), čo im bránilo aj s tými okuliarnikmi s plesnivými béčkami, šukafónnymi ropovodmi a odpornými bagetami zaviesť takt?
Reakcia na: 4004 #218876:
Električky KT8D5 a T6A5 majú kotúčové brzdy, takže tam je situácia odlišná. T3 vo špičkovom stave by to dolu KV asi čeľusťami zabrzdila ale špičkové čeľuste boli v Bratislave asi tak rovnako rozšírené ako Tyrannosaurus Rex. Chyba je samozrejme aj na ďalších miestach, lebo rýchlosti majú byť stanovené všade tak, aby to vozidlo v režime bez 24 V ubrzdilo.
Reakcia na: Valec #218877:
Je všeobecnou vlastnosťou konšpirátorov, náckov a ich krížencov, že síce starostlivo odhaľujú DOMNELÉ rozpory v "mainstreamových" informáciách ale slepo veria tým konšpiračným. A od nácka z modrogumnej rodiny nemôžeš očakávať, že by našiel nitku suchú na Kubáčkovi, jednom z mála celoživotných železničiarov, ktorým to logicky myslí.
Reakcia na: Sommelier #218869:
Pretože ČKD nevedelo pri 1000 mm dostať pod kĺby hnacie podvozky. A keďže bolo v pláne 1000 mm v ČSSR zlikvidovať a iné metrové prevádzky v iných krajinách by takéto vozidlá na 1000 mm rozchode nevedeli využiť, nebol na vyriešenie tohto problému kladený dôraz. Stačí ti to takto alebo to treba podporiť ešte drevenou tyčou?
Reakcia na: absurd #218856:
No ja ti neviem, ale podľa https://dennikn.sk/572061/odvolany-sef-sekcie-ministerstva-zapad-sa-vracia-k-zeleznici-my-debatujeme-len-o-obchvatoch/ Kubáček nastúpil do funkcie v novembri 2010 a podľa https://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%A1_tra%C5%A5_Bratislava_%E2%80%93_Kom%C3%A1rno dostal RJ zmluvu v decembri 2010.

Tak rozmýšľam, koľko rokov v rámci tých dvoch mesiacov mohlo prebehnúť medzi tým, čo ZSSK žiadala vyššie vzkm na trať 131 (mimochodom, ZSSK nikdy nemala vzkm určeno na nejakú trať) a tým, kým priniesli z Brna tebou zmieňovanú obálku.

Reakcia na: Quakeman #218868:
Dakujem za informaciu. Este by som sa chcel spytat, ci v pripade T3Mky, ktora stratila 24 V pocas jazdy dole Karlovej Vsi a nezabrzdila, mohli by na vine byt slabo nastavene / zle udrzane CB, alebo by to nezabrzdila ani T3 v spickovom stave? Ak je to druha moznost, tak spravili daco o tomto nedostatku na modernizaciach typu T3P, T3R.PLF, prip. na elektrickach KT8D5 alebo T6A5?
Reakcia na: Viko #218874:
A má snáď Bratislava čokoľvek spoločné s "predsalen 1435 mm vyrobila" ? A prečo by jej odlišné podmienky (napriek zhodnému profilu) nemohli mať vplyv na rozhodnutie ? Myslíš, že snaha zachrániť prevádzku spočívala na 100 % v jasnom a zreteľnom o 30+ rokov (možno) doprerozchodujeme (upravíme profily!!) a konečne dostaneme vytúžené vozidlá ? Brať ti to nebudem.. Lebo na rozdiel odo mňa si to vieš podložiť.
Reakcia na: Sommelier #218873:
Fakt tomu stále nerozumieš???

Do profilu sa nezmestila ani na 1435mm, a na taký rozchod sa predsalen vyrobila. Môže byť dôvodom nevýroby pre BA to, že sa rovnaký profil rovnako nezmestil na 1000mm??? ?

A - opakujem - vieš nejako podložiť, že prestavba bola p r í č i n o u nevyvíjania? Lebo z mne dostupných prameňov skôr vyplýva to, že plán prestavby bol snahou zachrániť premávku v d ô s l e d k u neochoty vývoja potrebných vozidiel.
Reakcia na: Viko #218871:
Aha, takže ak KT8 1000 mm nebola vyrobená z dôvodu, že jedna prevádzka sa mala zrušiť a druhá prestavať, tak to už nemohlo byť aj preto, lebo by sa (aj tak) nezmestila do profilu ? Pozri ja neviem, rozhodne ani zďaleka tak nie ako poltretina ?, ale hádať sa tu o tom má pramalý význam..
Reakcia na: zlomok #218870:
Výroková logika. Nemá nič spoločné, lebo rozchod 1435 mm bol pre Bratislavu (skoro) úplne vhodný ? a tak to bol len ten profil. Našťastie.
Reakcia na: Sommelier #218869:
Povedal by som, že by stačilo prečítať si, na čo reaguješ...

Otázka "Naozaj bolo take zlozite vyvinut 1000mm podvozky na KT8(A5) ked uz existovali 1435mm podvozky? Alebo to bola len a len lenivost?" bola tebou zodpovedaná tak ako cituješ. A diskusia prebehla o tom, že tvoj argument je mylný, keďže prejazd oblúkmi nijako nemohol byť argumentom proti 1000mm verzii, lebo to bol problém prejazdného profilu vozidla ako takého. Takže netuším, čo ťa vytočilo do caps locku.


Mimochodom, keďže si prvý došiel s tvrdením, že najprv bol plán prerozchodovať tunajšiu sieť a až potom nevývoj 1000mm verzie, mohol by si to nejako potvrdiť? Svojho času tu uverejnené Poltretinove spomienky plné osobnej zatrpknutosti pojednávajú vcelku podrobne o kauze KT8 pre BA, ale táto informácia sa tam v jasnej podobe neobjavuje (a z textu podľa môjho názoru vyplýva skôr opak).
Reakcia na: Sommelier #218869:
Nevhodnosť vozidla KT8D5 pre Bratislavu nemá nič spoločné s tým, že uvedený typ bol vyrobený iba pre rozchod 1435 mm. Našťastie.
Reakcia na: Mhr1 #218860:
Mohli by ste mi (tak ako bolo neskôr (vďaka S499.1023) v #218850 dovysvetlené aj pánovi Zlomkovi) vo vetách "Plán prerozchodovania BA ako aj prerozchodovanie Liberca.. A vraj aj v oblúkoch by mohli nastať kolízne situácie, resp. by sa mnohé museli prestavať.." nájsť AKÉKOĽVEK tvrdenie ktoré by súhlasilo s tým Vašim a pánovým Zlomkovým ? Mimochodom bavíme sa o tom prečo KT8 neboli vyrobené pre ROZCHOD 1000 mm a vy tu obaja netuším z akého dôvodu tvrdíte, že to s ROZCHODOM nemá nič spoločné ! V tom prípade prosím nepokračujte ani v diskusii, pretože pre vás očividne nemá význam..

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.