Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #218693:
Ak ja neviem či tie riešenia budú v budúcnosti dobré vieš to ty a ďalší tridsiati? Ehm....
Ja meliem svoje možno pravdivé teórie no ty vieš že sú špatné a preto mi nadávaš a podobne. Aha jasne. Si zabetónovaný električkolobista. Si na električkách aj zištne zainteresovaný?
Mne to je osobne jedno aká bude MHD o 20 rokov.
Reakcia na: MatejBA #218697:
Veď práve o to ide, o tom je môj predošlý text. Dlhá električka vojde do križovatky no je prinútená v nej zastať. Keď vošla, vodič si myslel, že môže. Spojnica Šancová - Legionárska zostane zablokovaná a vodič dlhej električky je na vine.
Reakcia na: Ike #218696:
Ako som už napísal, medzi mostami Lafranconi a SNP by taký problém mohol vzniknúť, je to však relatívne krátky úsek. Možno by vyžadoval nejaké pridané riešenie.
Reakcia na: munww #218694:
Neplati nahodou aj pre elektricku zakon ohladom nevstupovania do krizovatky, pokial nou nevie prejst bezpecne? 🙂
Reakcia na: munww #218694:
Ako Ti už povedali kolegovia, ak by si mal autobusy s intervalom 0,5 minúty, tak by Ti vznikla jedna dlhá nemotorná zápcha blokujúca všetky ulice, čo by bolo pre profesionála, ktorý šoféruje sanitku alebo požiarne vozidlo oveľa väčším problémom ako električka, trochu trčiaca do križovatky.

A ak neveríš, tak si to nasimuluj tu:
http://traffic-simulation.de/index.html
Reakcia na: S499.1023 #218693:
...prehovoril električkolobista nepripúšťajúci iný názor
Treba tiež myslieť na potrebné legislatívne zmeny nech vodič dlhej električky nie je vinný ak zablokuje križovatku. Ak niekto s ťažkým vozidlom vpáli do električky a zraní cestujúcich bude vodič električky absolútne a vždy bez viny?
Reakcia na: munww #218690:
"ktoré možno bude pri zohľadnení všetkých okolnosti najlepšie" - tvoj neutíchajúci problém je, že navrhuješ riešenia, o ktorých ani ty sám nevieš, či budú dobré. A keď ti tu tridsať ľudí tvrdo vyargumentuje, prečo by takéto riešenia neboli dobré, ty si aj tak melieš svoje.
K argumentom o dĺžke električiek a upchávaní križovatiek - v Budapešti na "Nagykörút" jazia električky dlhé 54 m, na linke 1 dokonce 56 m dlhé a upchávanie križovatiek som tam nepozoroval. V Hannoveri bežne jazdia 75 m dlhé súpravy, v čase veľtrhov aj stometrové a upchávanie križovatiek som nepozoroval. V Bratislave na Račianskom mýte taktiež. Inak ak by tam miesto električiek jazdili tie tvoje vysnívané autobusy, tak by pri prejazde sanitky zablokovali križovatku taktiež.
A s tou ekológiou, k tomu už nemôžem ani pri najlepšej vôli povedať nič iného, než že si pekný debil a mali by ti do obývačky zaviesť hadicu z výfuku. Áno, globálne otepľovanie je podvod ale ak si myslíš, že ekológia nie je dôležitá, tak choď na ten tvoj dôchodok bývať do Bhópálu.
Reakcia na: Mhr1 #218689:
Inak zrušenú trať sa podarilo obnoviť - Radlice.
Reakcia na: Mhr1 #218689:
S tým mostíkom to bolo trocha inak a práve on bol príčinou zániku vetvy na Ryšánku (kde bývam, takže neexistenciu električky práve tu znášam veľmi zle).
Ten mostík sa nakoniec postavil narýchlo s nižšou únosnosťou, lebo bolo treba otvárať metro k slávnym májovým dňom 1974. Takže toto bol koniec električiek na Ryšánku. Inak ešte asi do roku 2005 bola táto trasa (vrátane Budějovickej) v územnom pláne označená ako "tramvajová trať v rekonstrukci" a bola nádej na jej obnovenie, aj keď dnes si veľmi nedokážem predstaviť otáčanie električiek na triangli na Nástržnej križovatke. Potom ale začali miestni kričať, že by nemali kde parkovať (celé roky sa na električkovom páse parkovalo) a ulica Antala Staška sa dopravne skľudnila (parkovaníie po oboch stranách, ostrovčeky, retardéry). Dnes sa uvažuje o predĺžení električky k Arkádam Pankrác (asi je to OC blbé, že sa dožaduje električiek, keď im tam jazdí metro ? ) a neskôr po Jeremenkovešj dolu do Podolí a na druhý breh Vltavy po novom Dvoreckom moste ale Ryšánka to už nebude autobusy z Ryšánky na Budějovickú budú musieť ostať.
Aha, ešte asfaltovanie a klíma. Áno, vplyv pre lokálne okolie by bol. Nuž ale keď papaláši nechcú robiť bus pruhy ani záchytné parkoviská pred mestom čo narobíš? Vyhovárajú sa na kadečo, v prípade vonkajších záchytných parkovísk aj na legislatívne zábrany namiesto toho aby zase iní papaláši tie zábrany odstránili... Máme na to poslancov no tí sú akí sú. Takže?
Proste len navrhujem riešenie, ktoré možno bude pri zohľadnení všetkých okolnosti najlepšie. Takéto riešenie sú schopní urobiť bratislavskí papaláši bez nutnosti legislatívnych zmien a teda pomoci nefunkčného parlamentu.
Inak z globálneho hľadiska ekológia nie je taká dôležitá ako sa to prezentuje. Vedci napríklad pred 30 rokmi vyhlásili, že o 30 rokov nebude ropa. Vedci presadzovali teóriu globálneho oteplovania, neskôr rétoriku zmenili na klimatické zmeny. Dnes už mnoho z nich (tí neskorumpovaní politikmi, ktorým táto agenda vyhovuje, alebo tí s menším egom ktorí dokážu priznať omyl) pripúšťa vedeckejšiu teóriu o tom, že oteplovanie z oveľa väčšej miery spôsobil vyše 300 ročný cyklus zvýšenej aktivity slnka, ktorý práve skončil. Celosvetovo sa teploty zaznamenávajú len 140 rokov. To vedcov oklamalo a oteplovanie prisudzujú všetci vieme čomu. Dnes niektorí veria, že zem sa naopak začína ochladzovať a dokonca príde menšia doba ľadová. V minulosti sa tiež teplé a chladné obdobia striedali.
Problém väčšiny ľudí vrátane vedcov je v tom, že myslia lineárne.
Reakcia na: Mirtschi #218654:
K Prahe, Pankráci.
Tá trať sa preto zdala nová, lebo nová bola. Trať na Ryšánke bola kompletne zrekonštruovaná v 2. polovici 60. rokov a zrušená už v r.1970, teda 4 roky pred metrom! Dôvod - najprv výluka pre stavbu mostíka nad budovanou stavbou metra, mostík mal nosnosť aj pre električku, ale po jeho dostavbe sa tam už električky nevrátili. Nebola politická vôľa. Trúfam si tvrdiť, že ak by električky v ulici Antala Staška zostali zachované (linka 13), neboli by padli električky na Pankráci. Toto totiž bola odbočka, ktorú metro nenahradilo. Alebo to možno bol zámer, aby to niekto nepoužil ako argument pre zachovanie električky. Socialistické plánovanie, zrušenie ani nie 5-ročnej trate.
No a na samotnom Pankráci sa robila pre stavbu diľnice nová preložka, takže úsek Soudní náměstí - stanica metra Pankrác bol úplne nový, cca z roku 1970 - 1971. Trať zrušená po necelých 4 rokoch!!!
Takže hlúpli ľudia robia hlúpe rozhodnutia a ak je to podporené politickou mocou, výsledkom je katastrofa! A elôektrička sa oveľa ľahšie ručí než stavia a efekt je vidieť hneď napr. v podobe parkovacích miest an mieste bývalej električkovej trate na Pankráci.
Poučenie: Hoci Praha je "tram-friendly" mesto a nové trasy sa občas vybudujú a stále projektujú, ani jednu zrušenú trať sa nepodarilo obnoviť. Takže pozor s akýmikoľvek nápadmi na rušenie električiek!!!
Reakcia na: Mirtschi #218653:
K Ústí nad Labem:
Základný "zlatý kríž" ústeckých električiek bol dvojkoľajný a vybavený na konci slučkami, takže tam mohli jazdiť aj T2-ky. Dvojkoľajky boli Trmice - Krásné Březno a Bukov - Střekov, v centre jednosmerné jednokoľajky, t.j. jeden smer jednou ulicou a opačný súbežnou, vozovňa v Předlicích bola nová z 50. rokov a krytá, v Předlicích trať na samostatnom telese uprostred vozovky. Čiže na tomto "zlatom kríži" (= 4 radiály, križujúce sa v centre na vyššie uvedenom jednokoľajnom objazde centra umožňujúcom aj obracanie zo všetkých smerov) mohli električky stále tvoriť chrbticu dopravy v ÚL, nebolo by problém zdvojkoľajniť trať do Neštemíc. Takže jednoznačná veľká strata - nezabúdajte - 38 km! Toľko nemá dnes ani Plzeň, ani Liberec s Jabloncom, nehovoriac o Olomouci...
Vygooglite si to, poučné a smutné.
Radšej používam slovo bus namiesto autobus, nevieme aký pohon budú mať naše busy v budúcnosti. Jediné miesto v Bratislave, kde popri električkách sú ľudia vo väčšej miere vození aj v busoch je úsek medzi mostami Lafranconi a SNP. Ak by všetko išlo v jednom pruhu, problém by mohol vznikať. Tu sme však u toho, že vy toto vidíte ako neprekonateľnú prekážku. Ja nie. Riešenia môžu byť rôzne, no električkolobisti na ne jednoducho neprídu.
Ja nie som busolobista ani nepriateľ električiek. Rozmýšľam nad tým, aká MHD bude pre Bratislavu najvýhodnejšia v budúcnosti. Električky sme aj s mostom dostali, fajn, no opakovať sa to nebude. Tá budúcnosť sa mňa týkať nebude, na dôchodku neplánujem žiť v Bratislave.
Električkolobisti zmietnu akýkoľvek argument proti dlhým električkám zo stola okamžite s tým, že to nie je nič významné. Treba si uvedomiť, aký stres by prežíval vodič dlhej električky napríklad na Radlinského pred Račkom ak počuje húkať sirény. Nikdy neviete odkiaľ ten zvuk prichádza pokiaľ nevidíte majáky. Ak nebodaj prší či sneží tak vidieť ich môže byť problém aj vtedy ak sú v nenarušenom zornom poli. Vodič dlhej električky zostane stáť pred križovatkou ak to ešte stihne. Ak nie zabrzdí pred Šancovou (čo je asi pravdepodobnejšie) a električka kompletne zablokuje prejazd medzi Šancovou a Legionárskou. Odíde tam jeden zelený signál, zápcha sa zväčší. Chodia tadiaľ busy, aj trolejbusy, to vieme všetci. Toto sa môže stať niekoľko krát denne, húkačky počuť na Račku často. Hlavne sanitky tade bežne jazdia, väčšinou na Kramáre.
Čo sa týka obchádzania stojaceho busa busmi môže to samozrejme byť v hustej premávke problém kým nedofrčí dispečer DPB a nezačne tomu vhodne napomáhať.
Reakcia na: Viko #218685:
(dokelu, znamienka nerovnosti)

...à menej než 30s a budem ťa obdivovať. Z električkového pásu v zeleni nemáš kam uhnúť a tie v asfalte by si vyžadovali rozsiahle stavebné úpravy, lebo minimálne na nábreží ich šírka dnes nedovoľuje ani len nakresliť dva buspruhy, nie to mať rezervu na manévrovanie.

Inak, k tomu asfaltovaniu z hľadiska klímy sa kedy yjadríš?
Reakcia na: munww #218681:
No, niektorý spoludiskutujúci tu vyrátal, že súhrnný špičkový interval len za eliny by musel byť okolo 30 sekúnd. Stačí jeden vozíčkar, jedno vyhadzovanie bezdomovca apod. a dlhá kolóna je na svete. (A to ešte nezarátavame nepravidelnosti spôsobené intervalmi 8' a pod. súbežných liniek.)

A čo je najdôležitejšie, fakt si nedokážem predstaviť, ako sa v tak hustej premávke dokážu bez kolízie obiehať. Preštrikuj okolo pevnej prekážky hoc aj len 10 autobusov v 2 protichodných kvázikolónach à
Reakcia na: munww #218679:
Čím dlhší autobus, pokiaľ nebude navádzaný (Translohr, KGB, Spurbus,TVR, STAN, OptiGuide), tým viac miesta na šírku potrebuje. A stále bude mať rádovo väčšiu mernú spotrebu kvôli valivým odporom gumové koleso/cesta oproti kovové koleso/koľajnica. Takže žiadna ekológia.
Reakcia na: munww #218682:
Takže používaš slová autobus a elektrobus ako synonymá? Očakávaš technologický pokrok, ale my potrebujeme fungovať na technológiách ktoré máme, ktoré sú overené a nie žiť vo vzdušných zámkoch a spoliehať sa na niečo, čo vôbec prísť nemusí. Navyše to niečo nemusí byť vôbec lacné.

Jo, minule sme trčali do križovatky trolejbusom, lebo pre kolónu troch pred ním stojacich vozidiel sa nezmestil do zastávky Karpatská. Našťastie sme tú križovatku dlho neblokovali, autá moc trúbiť nemuseli, keďže sme im vypratali miesto takmer okamžite po tom čo dostali zelenú. Ale stáva sa.

Ak niekomu chýba logika, tak si to ty. Skús sa zamyslieť koľko autobusov a v akom intervale by si potreboval napr. ako kapacitne plnohodnotnú náhradu električiek v Karlovej Vsi. Taká "štrúdľa" autobusov by ti nielen že ostala trčať v zápchach, ale by ich aj sama spôsobovala! BUS pruhy? A prečo potom nie rovno električku? Lebo autobus vie obísť zdochlinu v BUS pruhu? Teoreticky vie, prakticky bude mať problém zradiť sa do bežného pruhu ak v ňom bude kolóna áut. Najmä ak by si mal autobus v 50 sekundovom intervale. Vieš si vôbec predstaviť čo by to spôsobilo?
Reakcia na: zlomok #218680:
Hej, tú vetu o hlúpostiach si mohol vynechať. Ty nereaguješ logicky a primerane na moje myšlienky, čiže ak použijem tvoj slovník píšeš ... hlúpo.
Elektrobusy jazdia už dnes a ja hovorím o horizonte min. 10 rokov. Nezabúdaj na technologický pokrok.
Trčanie električky do križovatky nie je bežný jav, to som netvrdil, no stáva sa to. Na Račku tak eliny občas zablokujú aj autobusy. Možno nielen kvôli prechádzaniu vozidla s právom prednostnej jazdy. Daj dlhšiu električku a neprejde vôbec nič. Ok, toto nie je silný argument, len spomínam nevýhodu dlhých električiek. Nemalo by ťa to vytáčať...
Reakcia na: Viko #218671:
Nemusíš hneď preháňať zástupmi autobusov, no samozrejme by sa v menšej miere mohli niekedy vytvoriť kratšie kolóny, ak by eliny neboli a všetky busy by jazdili v bývalom el. pruhu.
V smere električkových koľají však nejazdí veľa busov takže kapacita by sa veľmi nenavyšovala.
Hm, na nábreží Dunaja v priestore mostov Lafranconi a SNP by to problém mohol byť...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.