Pýtal si sa, kde sa to používa. Dal som ti linky na niekoľko poskytovateľov služieb v oblasti cestovného ruchu (ten cestovný ruch by som zvýraznil keby to šlo). O dopravcoch nebola ani reč. ?
Počas raňajšej špičky voz 1830 na linke 61 potešil - jediný fungujúci označovač úplne vpredu pri kabínke vodiča. Tri označovače ukazovali čas 6:58, elektronický ukazoval X-ko, štvrtý neidentifikovateľné číslo. Je to možné, že autobus dostal nejaký silný náraz napr. hlboký výtlk, a to im uškodilo? Minule som buchol o zablokovaný označovač, a odblokoval sa. ?
To je pre DP veľmi výhodná zmluva, keďžš sa jedná prevažne o bagateľné položky. Pri takých väčšinou banky trvajú aj na paušále a treba hroziť odchodom.
Reklamácia alebo vrátenie tovaru/služby, následné vrátenie sumy. Pri vrátení časti tovaru/služby vrátenie časti sumy. Obmedzením je povinnosť vrátenia na rovnaký účet, s ktorého prišli prostriedky, no aj to sa dá obísť uvedením iného čísla účtu v písomnej reklamácii, no obchodníci tomu obvykle radšej nevyhovejú, aby nemali zbytočné problémy.
Výhoda (výhoda ako sa to vezme) pri platbe na účet - narozdiel od platby hotovosťou sú známe obe strany obchodu.
Ako zákazník preferujem bezhotovostné platby. Ako dodávateľ žiadam bezhotovostne uhradiť predfaktúru alebo zložiť hotovosť pri dodaní (oproti dokladu z ERP), s faktúrami (post-paid) mám zlé skúsenosti.
Prave stat by mal mat najvacsi zaujem aby platby cez terminal bol najcastejsie vyuzivany. Takuto platbu uz nevystronujes ani umelo neponizis.
Bolo by treba banky zregulovat.
Najčastejšie riešenie býva mesačný poplatok za terminál, k tomu fix a percento z transakcie. Fix aj percento z transakcie sa môžu meniť na základe sumy z konkrétnej transakcie, pri vyšších sumách (špecifikované v zmluve) býva odpustený fix alebo percento (nie obe). Pri celkovej sume transakcií nad špecifikovanú hodnotu za daný mesiac môže byť odpustený mesačný poplatok za terminál.
Stretol som sa aj s riešením, kedy si banka účtovala fix za všetky platby v prospech účtu, teda aj z terminálu.
No a divíme sa, prečo obchodníci preferujú hotovosť... (a nejedná sa o čiernu alebo šedú ekonomiku).
Nie, banky si beru % ak si dostatocne velky hrac.
Myslim si, ze pohrozenie, ze svoje kartove transakcie spolu s pohybmi na ucte prevedie DPB do inej banky je silny argument.
Teda ak to nakupca DPB urobil a ak DPB vobec nejakeho nakupcu ma.
Na hoteli s trzbami cez 30 tis € mesacne ( nie vsetko kartou) sme uz mali len % poplatok.
Osobne by som predpokladal ze tie podmienky bude mat DPB viac-menej jednotne (specialne s ohladom an to ze prevadzka fyzickeho terminalu je technicky narocnejsia nez internetove platby), ale kym sa niekomu nepodari najst prislusne zmluvy tak budeme len hadat.
Kazdopadne sa ale teda zhodneme asi aspon na tom ze pri automate ten limit skutocne zmysel nema
To sa ale tyka platby kartou v automatoch - kolko asi pytaju za platbu cez platobnu branu?
Pracoval som pre eshop, ktory je sice mensi ako DPB, ale nam napriklad dali ponuku na terminal, kde za kazdu platbu kartou by sme platili €0.20 + 1% (max. 25 eur). A TrustPay si pytal €0.15 + 0.5% (bez limitu)
Aha, no ja som sa s takou zmluvou este nestretol, ale je pravda ze tie co som videl boli pre velkych klientov, cize podmienky mozno neboli celkom bezne. Zda sa mi ze kedysi bola zverejnena zmluva DPB ohladne kariet, tak ju skusim pohladat a zistit ze ake poplatky maju oni (akurat ten DPB system zverejnovania zmluv je brutalne neprehladny).
Platba v hotovosti: Naklad sa skor odvija od prijatej sumy. Ci prijmem raz 6 eur, alebo dva krat 3 eura, naklady na spracovanie by mali byt zhruba rovnake. Vynimkou je predaj na pobocke.
Platba kartou: Poplatky su vacsinou percentom platenej sumy, cize opat, je jedno ci to dobijam naraz, alebo postupne. Predpokladam ze DPB by mohol mat dostatocny objem transakcii na to aby mal pomerne vyhodnu zmluvu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos